szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Toyota prémiummárkája elsőként egy kompakt divatterepjáróba szerelt tisztán elektromos hajtásláncot.

A Toyota nemrégiben kezdte meg az elektromos C-HR kínai sorozatgyártását és a Kantoni Autószalonon most bemutatkozott a japán vállalat prémiummárkájának, a Lexusnak az első villanyautója. Így mutat a Lexus UX 300e:
Lexus

A benzinmotoros UX-hoz képest kisebb stilisztikai változásokat felvonultató újdonság 20 milliméteres ültetést, komplett alsó borítást és aerodinamikailag optimalizált felniket kapott. A 201 lóerős teljesítményű, illetve 300 Nm nyomatékú villanymotor egy, a padlólemezbe integrált 54,3 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát.

Lexus

A gyártó 400 kilométeres hatótávról tesz említést, de fontos hangsúlyozni, hogy ezt a leginkább engedékeny NEDC-szabvány szerint mérték. A szigorúbb és ily módon a valósághoz sokkal közelibb WLTP- és EPA-értékekre egyelőre még várnunk kell. 6,6 kW-os töltővel 7 óra alatt lehet feltölteni a telepet, 50 kW-os teljesítmény esetén pedig alig 50 perc alatt letudható egy teljes töltés.

Lexus

Az 1,9 tonna tömegű és módosított futóműves Lexus UX 300e európai forgalmazása 2020-ban kezdődik meg, a várható ár egyelőre ismeretlen.

Lexus

 

Lexus
Lexus
Lexus

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!