Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel összekapcsolható néhány ismerősön keresztül. A közösségi médiának köszönhetően ez a szám nagy valószínűséggel tovább csökkent, csupán egy kattintás, és szinte bárkivel összebarátkozhatunk. De valódi kapcsolatok ezek, amelyek aztán valódi közösséggé épülnek, vagy csak ámítás, és tulajdonképpen egyre magányosabbak vagyunk?","shortLead":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel...","id":"20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618.jpg","index":0,"item":"64ae3927-eac4-4ede-a4b5-ebfb0d74f06a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","timestamp":"2025. március. 02. 11:30","title":"Sosem volt ennyi barátunk, és sosem voltunk ennyire magányosak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"7d3a1798-abfb-478b-aac1-2ece683e5c39","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az egyik legkiszámíthatatlanabb és legnyíltabb verseny volt az idei, az Anora pedig öt díjat is elhozott a vasárnap esti Oscar-gáláról. ","shortLead":"Az egyik legkiszámíthatatlanabb és legnyíltabb verseny volt az idei, az Anora pedig öt díjat is elhozott a vasárnap...","id":"20250303_anora-ot-oscar-dij-mikey-madison-sean-baker","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d3a1798-abfb-478b-aac1-2ece683e5c39.jpg","index":0,"item":"6dfdca8d-01d2-490a-8cbc-3b88ee0905c9","keywords":null,"link":"/kultura/20250303_anora-ot-oscar-dij-mikey-madison-sean-baker","timestamp":"2025. március. 03. 06:16","title":"Hogyan lett az Anora az idei Oscar meglepetése?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74e0d126-52e0-4bc3-a8f7-b2661014a9c8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ha nem lett volna elég az egyik baj, gyorsan jött a következő.","shortLead":"Ha nem lett volna elég az egyik baj, gyorsan jött a következő.","id":"20250303_Osszetort-autojuk-mellett-inteztek-varatlan-folytatas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74e0d126-52e0-4bc3-a8f7-b2661014a9c8.jpg","index":0,"item":"a945d063-8678-4cc6-babc-c03f8dfbf5a9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_Osszetort-autojuk-mellett-inteztek-varatlan-folytatas-video","timestamp":"2025. március. 03. 07:36","title":"Összetört autójuk mellett intézték a papírmunkát, amikor jött a váratlan folytatás – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce61f0ff-4ae0-41e4-9c42-648f6b07725e","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Az énekes rákkal küzdött, 75 éves volt.","shortLead":"Az énekes rákkal küzdött, 75 éves volt.","id":"20250301_zene-new-york-dolls-meghalt-david-johansen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce61f0ff-4ae0-41e4-9c42-648f6b07725e.jpg","index":0,"item":"1ce7ceb3-6b5a-4044-bf56-fd60197430f3","keywords":null,"link":"/kultura/20250301_zene-new-york-dolls-meghalt-david-johansen","timestamp":"2025. március. 01. 19:09","title":"Meghalt David Johansen, a New York Dolls frontembere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba7c7e45-dabb-4f1e-94b6-0f4fbf85c3f5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A világhírű gitárművész újfent megjelent a miniszterelnök Facebook-oldalán a kommentek között.","shortLead":"A világhírű gitárművész újfent megjelent a miniszterelnök Facebook-oldalán a kommentek között.","id":"20250303_Al-Di-Meola-ujfent-arra-keri-Orbant-ne-alljon-be-Trump-melle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba7c7e45-dabb-4f1e-94b6-0f4fbf85c3f5.jpg","index":0,"item":"6c01cc9b-5521-4a81-8583-301421ed8360","keywords":null,"link":"/elet/20250303_Al-Di-Meola-ujfent-arra-keri-Orbant-ne-alljon-be-Trump-melle","timestamp":"2025. március. 03. 05:35","title":"Al Di Meola újfent arra kéri Orbánt: ne álljon Trump mellé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dfdcce6c-d3b5-4bfc-acab-0c8b50820532","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Kihalófélben lévő embertípussal lett szegényebb a világ az egyik iszlám vallási kisebbség vezetőjének, IV. Aga Khan imámnak az elhunytával. A toleranciát hirdető, dúsgazdag filantróp nem a civilizációk közötti harcról, hanem a tudatlanságról beszélt.","shortLead":"Kihalófélben lévő embertípussal lett szegényebb a világ az egyik iszlám vallási kisebbség vezetőjének, IV. Aga Khan...","id":"20250302_hvg-iv-aga-khan-muszlim-iszmailitak-szellem-es-test","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dfdcce6c-d3b5-4bfc-acab-0c8b50820532.jpg","index":0,"item":"9bf85de8-9dff-4e42-b5e7-4873e362c3f1","keywords":null,"link":"/360/20250302_hvg-iv-aga-khan-muszlim-iszmailitak-szellem-es-test","timestamp":"2025. március. 02. 10:30","title":"„Ha isten megadta nekünk a vagyont, hogy kiváltságosok legyünk, akkor erkölcsi felelősséggel tartozunk a társadalomnak”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adf8e8ca-3731-4a81-8bb1-05acac28948a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Sikerről, politikáról, rugdosásról és távlati célokról is beszélt a miniszterelnök, amikor engedte, hogy kérdezzék – no nem a sajtó, hanem a Pannon Egyetem diákjai.","shortLead":"Sikerről, politikáról, rugdosásról és távlati célokról is beszélt a miniszterelnök, amikor engedte, hogy kérdezzék – no...","id":"20250302_Orban-A-politika-olyan-sport-mint-a-boksz-ahol-meg-a-gyoztest-is-nagyon-megverik-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adf8e8ca-3731-4a81-8bb1-05acac28948a.jpg","index":0,"item":"36ba5e5a-4175-46a2-bbbd-c414b65b3d82","keywords":null,"link":"/itthon/20250302_Orban-A-politika-olyan-sport-mint-a-boksz-ahol-meg-a-gyoztest-is-nagyon-megverik-ebx","timestamp":"2025. március. 02. 18:54","title":"Orbán: A politika olyan sport, mint a boksz, ahol még a győztest is nagyon megverik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A jövő héten már több mint 4 milliárd forintért lehet majd játszani.","shortLead":"A jövő héten már több mint 4 milliárd forintért lehet majd játszani.","id":"20250301_otos-lotto-sorsolas-nyeroszamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52.jpg","index":0,"item":"537ee7a9-611b-4dbc-a282-c0e87861d980","keywords":null,"link":"/kkv/20250301_otos-lotto-sorsolas-nyeroszamok","timestamp":"2025. március. 01. 20:43","title":"Megvannak az e heti lottószámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy mennyivel lett erősebb a japán gyártó új kompakt divatterepjárója, amely végre infotainment fronton is sokat fejlődött, de zöld rendszámot továbbra sem kaphat.
Akio Toyoda, a Toyota első embere néhány éve tett egy olyan kijelentést, mely szerint nem szeretne több unalmas autót látni a mamutcég kínálatában. És ennek meg is lett a hatása, elég csak a 2016 óta gyártásban lévő C-HR-re (Coupé High Rider) gondolni, amely külseje sok mindennek mondható, csak éppen unalmasnak nem. Azóta eltelt három esztendő és a típus formaterve szinte semmit sem öregedett, ettől függetlenül mégis meg kellett ejteni az ilyenkor szokásos ráncfelvarrást.
A faceliften átesett Toyota C-HR újdonságait elsősorban a lemezek alatt kell keresni, jövünk a Portugáliában megrendezett nemzetközi menetpróbán szerzett gyakorlati tapasztalatainkkal.
László Ferenc
Minek változtatni?
A szépség szubjektív dolog, de a C-HR vonalvezetése nem sok mindenkit hagyhat hidegen. Lényegében nincs olyan négyzetcentiméter a karosszérián, melyen legalább egy pillanatig megpihenhetne a szemünk: egy izgalmas letörés itt, egy lendületesen emelkedő vonal ott, amott pedig egy furcsa bemélyedés.
Az eladási mutatók egyértelműen a merész tervezőket igazolják, és a Toyota döntéshozói úgy találták, hogy a bevált recepten bűn lenne komolyabb mértékben változtatni a facelift során. Ennek jegyében csak nagyon óvatosan nyúltak hozzá a vonalakkal alaposan összeszabdalt és rejtett hátsó kilinccsel megspékelt dizájnba. Enyhén módosult a hűtőrács, változott a lámpák rajzolata, átrajzolták a lökhárítót és a ködlámpákat, valamint variáltak egy picit a két hátsó lámpát összekötő spoilerszerű megoldáson.
László Ferenc
Az immár elöl-hátul LED fényforrásokkal világító C-HR mostantól két új fényezéssel rendelhető: a Supersonic Red egy vörös, a Hot Lava Orange pedig egy narancssárga szín. És igen, ezek sem unalmas, hanem nagyon is izgalmas fényezések, amik jól mutatnak a fekete színben is rendelhető tetővel, vagy az akár ugyancsak fekete könnyűfém-felnikkel.
Akinek eddig is tetszett a C-HR, annak mostantól vélhetően egy picit még jobban bejön a dizájn, akinek pedig eddig sem tetszett, annak minden bizonnyal a facelift sem hozza meg a kedvét a vásárláshoz.
László Ferenc
Belső értékek
A 4,36 méteres hossz és a 2,64 méteres tengelytávolság nem változott, hiszen ez nem egy vadonatúj modell. Ennek megfelelően az utastér változatlan méretű. Elöl még a magasabbak is remekül elférnek, ám ők hátulra már ne nagyon üljenek be, ugyanis ott a C-HR-ben mind a fejtér, mind a lábtér szűkös. Arról nem is beszélve, hogy a vékonyra vett ablakok miatt komoly bezártságérzetünk lehet, és a tolatás sem leányálom. A csomagtartó kiviteltől függően 358-377 literes, a hátsó üléssor 60:40 arányban osztott.
A felhasznált műanyagok a vártnál kicsi keményebb tapintásúak, ellenben az összeszerelési minőségre nem lehet panasz. A kormány kiváló fogású és mögötte két csőműszer fogja közre a régimódi kis színes kijelzőt. A műszerfal közepéről tabletként mered az égnek az infotainment rendszer 8 colos érintőkijelzője, ami mellé a könnyebb kezelhetőség jegyében vékonyka kis nyomógombok kerültek.
László Ferenc
A felhasználói felület grafikája enyhén túlhaladott, azonban komoly előrelépés, hogy a facelift során megérkezett a várva várt Android Auto- és Apple Carplay- támogatás. Ugyancsak újdonság, hogy a fedélzeti navigáció frissítéséhez nem feltétlenül kell szervizbe látogatnunk, a rendszer a mobilunk internetkapcsolatát használva vezeték nélküli módon is képes update-elni a térképállományt.
A 345 ezer forintba kerülő 8+1 hangszórós JBL hifi nem szól rosszul, de például a Mazda 3-ban lévő Bose szett meggyőzőbb. Az első ülések fűtéséért 158 ezer forintot kér el a Toyota, a korábbiaknál nagyobb biztonsággal szolgáló továbbfejlesztettt Safety Sense rendszer viszont mindenkinek alanyi jogon jár.
László Ferenc
A lényeg
Maradt a kínálatban a 115 lovas 1,2 literes benzinmotor és az enyhén átdolgozott, modernebb akkumulátort kapott 122 lóerős hibrid hajtás, az igazi újdonságot pedig a 184 lóerős hibrid változat jelenti. Utóbbi esetében nem 1,8, hanem 2 literes a soros 4 hengeres szívó benzinmotor, amely önmagában 153 lóerőt és 190 Nm-t ad le. És ehhez hozzájön még a villanymotor 109 lóereje és 202 Nm-e.
A "power" hibrid produkciójával a gyakorlatban nagyon elégedettek vagyunk. Elég lenyomni a gázpedált, melynek hatására azonnal vehemensen megindul az autó, jobban, mint ahogy egy Skyactiv X motoros, vagyis különösebb hibrid varázslat nélküli Mazda 3. Ez elsősorban a villanymotor jelentős rásegítő nyomatékának köszönhető, és bár a 8,2 másodperces 0-100-as szintidő (gyengébb hibrid: 11 másodperc) ismeretében nem nevezhetjük sportautónak a C-HR-t, erőtartalékai tökéletesen elegendőek a hétköznapokhoz. Mint ahogy a 180 km/h végsebesség is.
László Ferenc
A fokozatmentes CVT váltó némi megszokást igényel, de a megszokott "bégetés" ezúttal talán nem annyira zavaró. Vélhetően amiatt, hogy a Toyotánál a ráncfelvarrás során nagyon odafigyeltek a hangszigetelésre, ami jobb lett, mint valaha. Ha az 5,3 literes gyári fogyasztási értéket nem is tudtuk hozni, az általunk mért 6 literes érték egyáltalán nem mondható rossznak. A benzintartály 43 literes, ami 700 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
Szerencsére a futóművet és a kormányzást is hozzáhangolták a 62 lóerővel nagyobb teljesítményhez, így nem egyszerűen csak több erőt, hanem a tempósabb haladást támogató felfüggesztést is kapunk. A kupé crossover besorolású C-HR-nek a szerpentinezés nem olyan, mint nekünk a foghúzás, a kompakt járgány élvezettel veszi a kanyarokat. A dinamikus életérzésbe egyedül talán az ülés zavar bele, melyet szívünk szerint 2-3 centiméterrel lejjebb eresztenénk. Újdonságként az utasülés is állítható magasságú és a bőrrel borított sofőrülések mostantól elektromos mozgatásúak.
A hibrid C-HR-ek elsőkerék-hajtásúak, ha mind a négy kerékre szeretnénk hajtást, akkor sajnos csak az 1,2 literes benzinmotoros kivitelt választhatjuk.
–: szűkös hátsó sor és csomagtér, túl magas vezetői pozíció, kemény műanyagok, a grafikán lehetne még javítani.
A Törökországban gyártott C-HR ráncfelvarrásán 200 fejlesztő összesen 120 ezer órán át dolgozott, és az 50 millió eurós beruházásnak meg is lett az eredménye: a típus a hátralévő 2-3 évében továbbra is versenyképes maradhat. A külsőn szerencsére nem változtattak, az erősebb hibrid hajtásért és a módosított felfüggesztésért pedig kijár a dicséret. Ráadásul a típus úgy lett izgalmasabb, hogy fogyasztása továbbra is igen szerény maradt.
A kifutó modell fapados változata 5,99 millió forinton búcsúzott, az új C-HR jobban felszerelt alapmodellje pedig legolcsóbban 7,28 millió forintból úszható meg. A 4x4-es kivitel alapára 9,04 millió forint, az 1,8-as hibrid 8,41 millió forinton nyit, az igazi aduász 2 literes hibrid pedig minimum 9,55 millió forint kifizetését követően vezethető haza. Mivel egyik hibrid sem plugin kivitelű, a zöld rendszám előnyeiről le kell mondanunk. Ilyen rendszámot csak a tisztán elektromos változat kaphatna, ami viszont egyelőre még csak Kínában kapható.
Összehasonlításképp, a Volkswagen T-Roc 150 lóerős 1.5 TSI változata 7,54 millió forinttól indul, a 115 lovas TDI változat alapára pedig 7,61 millió forint. Házon belül a prémium kategóriás és kicsit nagyobb Lexus UX 8,95 millió forinton nyit, a komolyabb hibrid technikával pedig 10,28 millió forint ellenében érhető el.
A prémium kategóriás japán gyártó előrukkolt valaha készült legkisebb SUV modelljével. Mi pedig kipróbáltuk és megvizsgáltuk, hogy belül mennyire kicsi a teljesen új platformra épülő Lexus UX.
Közelebb van a műholdas mobiltelefonálás, mint néhány éve látszott. Kína egészen eltérő technikával körözte le az amerikai Starlink rendszert – igaz, csak a világ egy részén.