szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megérkezett hazánkba a zöld rendszámos e-tron SUV sportosabbra rajzolt legújabb változata.

Az Audi 2018 őszén leplezte le első igazi elektromos autóját, a méretesebb divatterepjárók között versenyző és nemrégiben általunk is alaposan letesztelt e-tront. Tavaly ősszel pedig a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be a típus kupésra, sportosabbra faragott testvérmodellje, az e-tron Sportback. Ami mostantól már hazánkban is rendelhető.

Legolcsóbban 25,06 millió forint ellenében lehet e-tron Sportbackünk, ennyibe kerül ugyanis a típus 50 quattro alapmodellje. A komolyabb produkcióra képes Sportback 55 quattro alapára 29,31 millió forint.

Összehasonlításképp, a normál e-tron 50 quattro 24,21 millió forinttól, a normál e-tron 55 quattro pedig 28,46 millió forinttól indul. Vagyis a Sportback kivitel felára 850 ezer forint.

©

A csapottabb hátsó szekció miatt a Sportback esetében némileg csökkent a hátul ülők fejtere, illetve a csomagtartó kapacitása, az új vonalvezetés miatt azonban kicsit kedvezőbb lett a kocsi légellenállása. Egyebek mellett ennek is köszönhető, hogy míg az e-tron 433 kilométeres, addig az e-tron Sportback 440 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, legalábbis a közepesen engedékeny WLTP-szabvány szerint.

A maximum 150 kW teljesítménnyel tölthető akkumulátora 95 kWh kapacitású.

©

Az újfajta Digital Matrix LED fényszórós újdonság 19-22 colos kerekeken gördül. Az Audi e-tron Sportback 55 quattro meghajtásról egy 355 lóerős teljesítményű, illetve 561 Nm nyomatékú villanymotor páros gondoskodik, ami 6,6 másodperces 0-100-as sprintet, illetve 200 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Sport módba kapcsolva 402 lóerő és 664 Nm áll a sofőr rendelkezésére, ilyenkor 5,7 másodperc alatt letudható a 0-100-as gyorsulás.

©

A 120 kilogrammal könnyebb Audi e-tron Sportback 50 quattro legfeljebb 120 kW-tal tölthető akkumulátora 71 kWh kapacitású, ami 347 kilométeres hatótávolsághoz elegendő. Ez az olcsóbb modell 313 lóerős, illetve 540 Nm-es produkciót ad elő, ami 6,8 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 190 km/h-s végsebességhez elegendő.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kombi Mercedes S-osztály? Igen, 39 éve készült ilyen

Kombi Mercedes S-osztály? Igen, 39 éve készült ilyen

Menczer szerint Európa Kínában áll sorban vakcináért

Menczer szerint Európa Kínában áll sorban vakcináért

Szlávik: minden vakcina megakadályozza a súlyos betegség kialakulását

Szlávik: minden vakcina megakadályozza a súlyos betegség kialakulását