szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ebből a Toyotából egy picivel kevesebb készült, mint például a Corollából. És ez meg is látszik az árán.

A Toyota Gran Turismo modell ötlete az 1964-es Formula–1-es Japán Nagydíj után merült fel, amikor is robbanásszerűen megnőtt a motorsportok iránti érdeklődés a szigetországban. A terv megvalósításban a Yamaha is közreműködött, a projektet Shoichi Saito vezette.

A mérnök egyszerű és egyértelmű utasítást kapott: "Tegyen meg mindent, amit csak kell, hogy a 2000GT ne csak az egyik legjobb, hanem kifejezetten a legkiválóbb autó legyen a világon."

Egy évvel később Saito víziója valóra vált, amikor a 280 A1 nevű prototípust leleplezték az 1965-ös Tokiói Autószalonon. Bár az autó ultra-alacsony profilja még két évig nem tűnhetett fel senki garázsa előtt, de az első szerencsés vásárlóknak érdemes volt kivárniuk ezt a pillanatot.

Az autó nagy visszhangot keltve, Sean Connery oldalán mutatkozott be a "Csak kétszer élsz" című James Bond-filmben 1967-ben. A 2000GT még ugyanabban az évben megérkezett a kereskedésekbe is, de igen limitált példányszámban: a kocsiból 1967 és 1970 között alig 351 darab készült.

És ezek közül most új tulajdonosára vár ez az 1967-es, vagyis korai példány:

RM Sotheby's
RM Sotheby's

A május elején árverésen gazdát cserélő, eredeti Solar Red fényezésű autó értékét egyelőre nem fedték fel, de a hasonló GT2000-asok általában 1,2 millió dollár (360 millió forint) magasságában szoktak gazdát cserélni.

RM Sotheby's
RM Sotheby's

A motorháztető alatt egy soros 6 hengeres motor található, melynek 150 lóerős teljesítménye 8,6 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 220 km/h végsebességet tesz lehetővé.

RM Sotheby's
RM Sotheby's
RM Sotheby's
RM Sotheby's
RM Sotheby's

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!