szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a Miura egészen a 70-es évek elejére repíti majd vissza az időben a tehetős új tulajdonosát.

A Lamborghini az 1966-os Genfi Autószalonon tárta először a nagyközönség elé Miura nevet kapott sportkocsiját, melyből 1973-ig mindössze 764 példány készült.

A Miura P400-at és a Miura P400 S-t követően 1971-ben mutatkozott be az utolsó és leghíresebb változat, a Miura P400 SV. Utóbbiból alig 150 darab készült, és ezek közül most eladó egy teljesen makulátlan állapotú példány.

Joemacari.com

Az 1972-ben a szaúdi királyi család által megvásárolt kocsit 13 éve restaurálták, és eddig mindössze 5 759 kilométert hagyott maga mögött. A londoni hirdető szerint jelenleg ez a világ legkevesebbet futott Miura 400 SV-je, így nem csoda, hogy 2 594 950 fontot, vagyis átszámítva nem kevesebb, mint 1,064 milliárd forintot kérnek el érte.

Joemacari.com

A 4,36 méter hosszú, alig 1,05 méter magas és 1,1 tonna tömegű Miura P400 SV mozgatásáról egy 3,9 literes V12-es szívó benzinmotor gondoskodik, mely egy ötfokozatú kéziváltón keresztül juttatja el 385 lóerős teljesítményét, illetve 400 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre.

Joemacari.com

A kocsi 6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 288 km/h magasságában alakul.

Joemacari.com

 

Joemacari.com
Joemacari.com
Joemacari.com
Joemacari.com
Joemacari.com
Joemacari.com
Joemacari.com

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!