szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az újdonság jelentősen erősebb a normál GTI-nél, de változatlanul csak az első kerekei hajtottak.

A tavaly leleplezett 8-as Golfból idén februárban érkezett meg az eddigi legsportosabb változat, a 245 lóerős, illetve 370 Nm-es nyomatékú 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorral, valamint hatfokozatú kézi-, illetve hétfokozatú DSG automataváltóval szerelt GTI.

Most pedig itt a még erősebb, még izgalmasabb változat, a GTI Clubsport:

©

A motorháztető alatt ezúttal is egy 2 literes 4 hengeres turbómotor található, melynek teljesítménye azonban már kereken 300 lóerő, ami mellé ráadásul nem kevesebb, mint 400 Nm-es nyomaték társul.

©

A végsebesség a normál GTI-hez hasonlóan 250 km/h-ra van korlátozva, a gyorsulás azonban értelemszerűen javult. Míg az alap GTI 6,2 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra, addig a GTI Clubsport a gyártó közlése "kevesebb, mint 6 másodperc" alatt oldja meg ugyanezt a feladatot.

Az előző Golfból készített Clubsport változat 265 lóerős, illetve 350 Nm-es, ami 6,3 másodperces 0-100-as sprinthez elegendő. A hetes szériából gyártották egyébként a Golf eddig készült legerősebb elsőkerekes változatát, a 310 lóerős, illetve 380 Nm-es Clubsport S-t, mely 5,8 másodperces 0-100-as gyorsulással, illetve 265 km/h végsebességgel rendelkezik.

©

Az elsőkerékhajtású és kizárólag hétfokozatú automataváltóval készülő sportkompakt új lökhárítókat és spoilereket kapott, ezenkívül pedig a normál GTI-hez képest 15 milliméterrel ültetett futómű és a közvetlenebbre hangolt kormányzás mellett sem mehetünk el szó nélkül.

©

Érdekesség a Special nevezetű menetüzemmód, melyet kifejezetten a Nordschleifén történő használathoz optimalizáltak a fejlesztők. Ebben a módban a felfüggesztés kicsit puhább, mint Sport módban, mert a Zöld Pokol nem éppen tükörsima aszfaltja azt kívánja meg. A Clubsport kivitel egyébként körönként 13 másodperccel gyorsabb a német pályán, mint a normál GTI.

©

Az alapáron 18 colos-, felár ellenében 19 colos kerekeken gördülő Golf GTI Clubsport alapára várhatóan 40 000 euró (14,4 millió forint) magasságában fog alakulni. A forgalmazás 2021 elején kezdődik meg.

A későbbiekben érkezhet a még erősebb, várhatóan 333 lóerős Golf R, mely összkerék-hajtású abszolút csúcsmodellből nemcsak 5-ajtós, hanem kombi változat is lesz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!