szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a remek egészségnek örvendő négykerekű egyenesen a 80-as évekbe, a B-csoportos raliautók korába repít vissza bennünket.

A Lancia a 80-as évek elején egy új modellel vágott neki a B-csoportos rali világbajnokságnak, ez volt a a nemes egyszerűséggel Rally névre keresztelt, de a legtöbbünk által 037-es Lanciaként ismert versenyautó. A hátsókerék-hajtású szörnyeteget olyan pilóták terelgették, mint például Markku Alén, Attilio Bettega vagy Walter Röhrl.

És most eladósorba került Walter Röhrl egykori versenyautója, a 180-as karosszériaszámú példány.

Classicdriver
Classicdriver

Az 1983-ban készült, Martini tematikájú raliautó nemrégiben esett át egy 150 000 eurós (55 millió forint), mindenre kiterjedő felújításon. Az eladási árról csak a komoly érdeklődőknek ad felvilágosítást a brit tulajdonos.

Classicdriver
Classicdriver

A mindössze 3,9 méter hosszú és alig 1,24 méter magas Lancia 037 tömege 960 kilogramm.

Classicdriver
Classicdriver

A 2 literes 4 hengeres középmotor a kompresszoros feltöltésnek köszönhetően mintegy 255-280 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 300 Nm körüli nyomaték társul.

Classicdriver
Classicdriver

Az ötfokozatú ZF kéziváltós Lancia 037-et később 2,1 literes motorral szerelték, mely már 325 lóerős, illetve 333 Nm-es produkciót ad elő.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!