szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olasz gyártó leleplezte aktuális hibrid csúcsmodelljének nyitható tetejű változatát.

A Ferrari tavaly májusban mutatta be legújabb hiperautóját, a 2013-ban kijött 963 lóerős hibrid LaFerrari szellemi örökösét, a kereken 1 000 lóerős SF90 Stradalét.

Ferrari

Ez az olasz gyártó első igazi plugin, vagyis elektromos hálózatról külsőleg tölthető hibrid modellje, mely hazánkban akár a zöld rendszám előnyeit is élvezheti, és amelynek most megérkezett a nyitható tetejű változata.

Íme a 450 000 eurós (160 millió forint) SF90 Spider:

Ferrari

Az elektromosan 14 másodperc alatt nyitható/csukható keménytető csukott állapotban mindössze 100 liternyi helyet foglal a sofőr és utasa mögött. A normál mozgatható keménytetőknél 40 kilogrammal könnyebb megoldásnak köszönhetően a Spider alig 100 kilogrammal nehezebb a Stradalénál.

Az újdonság konkrétan 1 670 kilogrammot nyom a mérlegen.

Ferrari

Az újdonság szíve egy 90 fokos hengerszögű, 4 literes V8-as turbós benzinmotor, ami önmagában 780 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot ad le, és ehhez hozzájön még 220 lóerő, melyet három villanymotor állít elő.

Ferrari
Ferrari

Az elektromos motorok közül egy a benzines egység és a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó között hátul, kettő pedig az első tengelynél kapott helyet.

A 7,9 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátoros plugin hibrid rendszer révén tisztán elektromos, úgynevezett eDrive módban 25 kilométert lehet megtenni. Még pedig maximum 135 km/h sebességgel.

Ferrari

Hibrid módban úgy viselkedik az SF90 Spider, mint bármelyik normál hibrid autó, és ha kell, menet közben bármikor leállítja a V8-as benzinmotort. Performance módban mindig működik a belső égésű motor, Qualify módban pedig folyamatosan a legnagyobb teljesítmény, 1 000 lóerő áll a sofőr rendelkezésére.

Ferrari

Álló helyzetből alig 2,5 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra az 1,18 méter magas, összkerékhajtású olasz roadster, és a gyorsulásnak csak 340 km/h-nál szakad vége – ezek az adatok megegyeznek a kupé változatéval.

Egyedül a 0-200-as sprint szintideje romlott, konkrétan 6,7-ről 7 másodpercre.

 

Ferrari

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!