szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ilyen az, amikor a tágas luxus utastér és a praktikusan pakolható nagy csomagtér kéz a kézben jár egymással.

A Mercedes 1972-ben mutatta be az első S-osztályt, mely zászlóshajó kategóriás luxusautó hetedik generációja néhány hónapja mutatkozott be. Az összes eddig megjelent S-osztály közös vonása, hogy a gyártó nem készített belőlük kombi változatot.

1983-ban azonban mégis feltűnt a színen egy puttonyos Mercedes S-Klasse, még pedig a Zender nevezetű cégnek köszönhetően.

Zender

A keresztségben Zender 500 SET nevet kapott és a Mercedes 500 SE-re épülő autóból mindössze négy példány készült, melyek közül egyet a híres belga autóversenyző Jackie Ickx vásárolt meg.

Zender

A korának leggyorsabb kombijaként jegyzett, egykoron nem kevesebb, mint 170 000 német márkás áron kínált különlegesség 5 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,34 méter magas.

Zender

A motorháztető alatt egy 5 literes V8-as szívó benzinmotor található, melynek 231 lóerős teljesítménye és 405 Nm-es nyomatéka 8,1 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 225 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Zender

Az S-osztályhoz hasonlóan a nagy rivális 7-es BMW-ből sem készült gyári kombi változat, viszont a Crayford nevezetű brit cég a 80-as évek elején készített három E23-as sorozatú 7-es kombit, melyek közül az egyik nemrégiben eladósorba került.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!