szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legújabb Panamera Turbo S több mint két másodperccel ment jobb időt, mint az elektromos Taycan.

A Panamera és a Taycan lényegében egymás testvérei mégis nagyon eltérő karakterek. Az egyik egy hagyományos GT luxusautó, míg a Taycan az elektromos úttörője a német márkának.

Ugyanakkor egyfajta versengést is jelent a két hajtási mód a két autó között. Mivel mindkettő kellően sportos is, ezért illik versenypályán is meggyőzően teljesítenie a modelleknek. Az előny eddig, az elektromos változatnál volt, amely ezidáig a leggyorsabb szedán volt a Michelin Racewayen az USA-ban. A pályarekordját 1 perc 31.51 másodperccel futotta meg a 4,1 kilométer hosszú aszfaltcsíkon.

Most, hogy megjelent a közutakon a Panamera Turbo S legfrissebb generációja is, ezt is elvitték ugyanide, hogy összemérjék a két kocsi idejét. A benzinmotoros Panamera pedig 2,37 másodperccel jobb időt ért el a 761 lóerős Taycannál.

A Panamera ugyan "csak" 630 lovas, de úgy tűnik a karaktere a benzinmotornak jobban illett a pályához. A Panamera Turbo S egyébként 2,9 másodperc alatt van 100-as tempón és 315 kilométer per óra a végsebessége. Egy 4.0 literes, V8-as, ami hajtja duplaturbós a motorjának maximális nyomatéka 820 Nm. Egy ilyen modell ára pedig nem mellesleg 200 ezer euró (70 millió forint) környékén van.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Demeter Péter Autó

A felső párezer kombija: Porsche Panamera-menetpróba

A Panamera Sport Turismo talán a Porsche leginkább rétegautónak tekinthető modellje. A luxusautók kategóriáján belül bőven értelmezhető családi sportkombi egyszerre egy főúri nagyautó extra csomagtérrel és egy komoly képességű közúti veszedelem, akár 80 milliós árral. Kipróbáltuk a megújult szériáját.