szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 6 hengeres turbós benzinmotorban találtak még némi extra teljesítményt és nyomatékot a fejlesztők.

A BMW 2016-ban mutatta be az 5-ös sorozat aktuális hetedik generációját, melyből nemrégiben érkezett meg a ráncfelvarrt legfrissebb kiadás. A benzines kivitelek közül a 184 lóerős 520i, illetve a 252 lóerős 530i jelenti a belépőszintet, a csúcson pedig az 530 lóerős M550i, illetve a maximum 635 lóerős M5 trónol.

Az arany középutat a már 6 hengeres motorral szerelt 540i jelenti, melynek 3 literes turbós erőforrása 333 lóerős teljesítményt, illetve 450 Nm-es nyomatékot ad le. Akinek ez kevés, az mostantól választhatja az AC Schnitzer által kezelésbe vett sportos változatot is, mely konkrétan így mutat:

AC Schnitzer
AC Schnitzer

Az újdonság motorjában találtak még 67 extra lóerőt, így a teljesítmény immár kereken 400 lóerő.

Nem tudni, hogy a menetteljesítmények mennyit javultak, a gyári állapotú 540i ideális esetben 4,9-5,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást. Összehasonlításképp, az M550i, illetve az M5 CS szintideje rendre 3,8 illetve 3 másodperc.

AC Schnitzer

Az elöl 25-, hátul 35 milliméterrel leültetett 540i egyedi 20-21 colos könnyűfém-felniket kapott, ezenkívül pedig a komplett aerodinamikai csomag és a sportkipufogó mellett sem mehetünk el szó nélkül. Az AC Schnitzer azt ígéri, hogy hamarosan a dízelmotoros új 5-ös BMW-khez is kiad majd egy hasonló tuningcsomagot.

AC Schnitzer

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!