Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2637425a-6d91-438c-8c9c-1c0ca1ffeb00","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz és ukrán küldöttség ma ülne tárgyalóasztalhoz Isztambulban. ","shortLead":"Az orosz és ukrán küldöttség ma ülne tárgyalóasztalhoz Isztambulban. ","id":"20250602_Beketargyalasok-elott-ket-gyermek-megserult-tobben-meghaltak-a-legujabb-orosz-tamadasokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2637425a-6d91-438c-8c9c-1c0ca1ffeb00.jpg","index":0,"item":"1ccd9ea3-ea8d-4425-9847-d00f31673292","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_Beketargyalasok-elott-ket-gyermek-megserult-tobben-meghaltak-a-legujabb-orosz-tamadasokban","timestamp":"2025. június. 02. 09:02","title":"Béketárgyalások előtt: két gyermek megsérült, többen meghaltak a legújabb orosz támadásokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"692ef804-a917-463e-9cf5-e83449683da6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Lounge Design Kft-ből felvett 4 milliárd forint után a New Land Mediából tovább 5, a Lounge Event Kft-ből pedig még 9 milliárdos osztalékot vett ki a kormánykommunikációs közbeszerzéseken rendre verhetetlen Balásy Gyula.","shortLead":"A Lounge Design Kft-ből felvett 4 milliárd forint után a New Land Mediából tovább 5, a Lounge Event Kft-ből pedig még 9...","id":"20250602_balasy-gyula-new-land-media-kormany-kommunikacio-kozbeszerzes-beszamolo-eredmeny-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/692ef804-a917-463e-9cf5-e83449683da6.jpg","index":0,"item":"84a7b426-d13e-4c3a-b27a-24eb2621d189","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_balasy-gyula-new-land-media-kormany-kommunikacio-kozbeszerzes-beszamolo-eredmeny-osztalek","timestamp":"2025. június. 02. 19:19","title":"Három cégéből összesen 18 milliárd forint osztalékot vett ki a kormány kommunikációs tenderbajnoka, Balásy Gyula","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41cb473f-e195-4ff9-a2c1-a1ccdc846efd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Lázár János Mezőtúron tartotta meg legújabb lakossági fórumát, ahol a közbiztonságról kérdezték, amire ő cigányozással és a „cigánybűnözés” felemlegetésével reagált.","shortLead":"Lázár János Mezőtúron tartotta meg legújabb lakossági fórumát, ahol a közbiztonságról kérdezték, amire ő cigányozással...","id":"20250603_lazar-janos-lazarinfo-mezotur-forum-ciganyozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41cb473f-e195-4ff9-a2c1-a1ccdc846efd.jpg","index":0,"item":"bb8caea1-f9ad-40dd-9056-964bfad11bc4","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_lazar-janos-lazarinfo-mezotur-forum-ciganyozas","timestamp":"2025. június. 03. 19:27","title":"Lázár János: Amikor a cigányságnak nem volt munkája, akkor érdekes módon magasabb volt a bűnözés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e95d57d4-7113-427d-975e-dfa52cec0633","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A belpolitikán túl az EU- és NATO-kapcsolatokban, valamint a lengyel Ukrajna-politikában is feszültségeket okozhat a jobboldali Karol Nawrocki győzelme.","shortLead":"A belpolitikán túl az EU- és NATO-kapcsolatokban, valamint a lengyel Ukrajna-politikában is feszültségeket okozhat...","id":"20250602_lengyel-elnokvalasztas-nemet-lapok-szemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e95d57d4-7113-427d-975e-dfa52cec0633.jpg","index":0,"item":"6feb3f88-1cdf-4b3d-859d-9ce80ab00045","keywords":null,"link":"/360/20250602_lengyel-elnokvalasztas-nemet-lapok-szemle","timestamp":"2025. június. 02. 09:58","title":"Viharos idők jönnek – nyugati lapok gyorselemzése a lengyel elnökválasztásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adf7dea4-6892-4c28-8b0d-fae7501b441e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A játékok terén is megjelenik a mesterséges intelligencia, most a Microsoft építi be az Xboxba.","shortLead":"A játékok terén is megjelenik a mesterséges intelligencia, most a Microsoft építi be az Xboxba.","id":"20250602_microsoft-copilot-for-gaming-mesterseges-intelligencia-xbox-jatekok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adf7dea4-6892-4c28-8b0d-fae7501b441e.jpg","index":0,"item":"34871a8b-b5e9-426a-a16f-8dfae927431e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_microsoft-copilot-for-gaming-mesterseges-intelligencia-xbox-jatekok","timestamp":"2025. június. 02. 12:03","title":"Itt az új Xbox-funkció, ami bármilyen kérdésre válaszol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat? Hogyan hat ez a női szervezetre, és milyen káros hatással lehet párkapcsolatunkra és szexuális életünkre?","shortLead":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat...","id":"20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0.jpg","index":0,"item":"5b038ed7-d203-4f9c-8b60-70d08be92d62","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","timestamp":"2025. június. 02. 13:30","title":"Önsanyargatás a tökéletes alakért? Mutatjuk, mi mindennek árthat, ha folytatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"35872a52-c208-4467-82ac-7e918e7d1c0d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A fogyasztás gyengülése és a beruházás összeomlása is bénítja a magyar gazdaságot az elemzők szerint.","shortLead":"A fogyasztás gyengülése és a beruházás összeomlása is bénítja a magyar gazdaságot az elemzők szerint.","id":"20250603_gdp-elemzok-zuhanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35872a52-c208-4467-82ac-7e918e7d1c0d.jpg","index":0,"item":"c445b179-9050-49a7-8555-1a6b7245fc29","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_gdp-elemzok-zuhanas","timestamp":"2025. június. 03. 10:33","title":"A magas infláció, az alacsony béremelések és a gyenge üzleti környezet miatt nincs remény a GDP növekedésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d66e88c-7d23-44ce-b22b-295122fb6179","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Plusz szép kis pénzbírság, mert a kocsi műszakija négy éve lejárt.","shortLead":"Plusz szép kis pénzbírság, mert a kocsi műszakija négy éve lejárt.","id":"20250603_driftelt-kombi-Lada-panelparkoloban-rendorseg-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d66e88c-7d23-44ce-b22b-295122fb6179.jpg","index":0,"item":"35416604-fac3-4f61-acd4-29109b01e63b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_driftelt-kombi-Lada-panelparkoloban-rendorseg-video","timestamp":"2025. június. 03. 08:23","title":"Videó: Nem értékelte a lakossági Lada-driftet a rendőrség – hat hónap eltiltás járt érte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miközben a piac magas divatterepjárókat követel a gyártóktól, addig a Volvo S60 szemrevaló szedánként veszi fel a harcot a 3-as BMW és az Audi A4 ellen. Ezúttal a leggyengébb, legolcsóbbnak ígérkező B3-as változatát próbáltuk ki.
Az elmúlt években a divatterepjárók lényegében teljesen letarolták az új személyautók piacát. Jelenleg már ott tartunk, hogy az új Volvók 75 százaléka valamilyen emelt kivitelű, XC-sorozatú modell, és ez az arány a jövőben csak növekedni fog. Olyannyira, hogy Håkan Samuelsson, a kínai Geely által tulajdonolt svéd márka első embere nemrégiben azt nyilatkozta, hogy a Volvo túl sok szedánt és kombit tart feleslegesen a termékkínálatában. A cégvezér szerint ezek a hagyományos építési módú modellek a jövőben sem tűnnek majd el teljesen nyom nélkül, de hogy kevesebb lesz belőlük a Volvónál, az egészen biztos.
Addig is azonban érdemes egy kicsit legeltetni az egyenforma SUV-okon megfáradt szemeinket az egyelőre még a kínálat szerves részét képező S60-on. Így mutat egy kompakt szedán a Volvónál 2021-ben, a leggyengébb, de már hibrid B3 hajtással, és a legsportosabb R-Design látványcsomaggal:
László Ferenc
Mindent a szemnek
Az S60 a Volvo első Egyesült Államokban gyártott típusa, melynek 405 lóerős abszolút csúcsmodell Polestar változatát 2018 végén a szülőhelyének közelében volt szerencsénk alaposan kipróbálni. Így most kapva kaptunk az alkalmon, hogy letesztelhetjük a termékskála másik végletét képező B3-ast alapmodellt.
Az viszont csak később derült ki, hogy a tesztautó egy lényegében fullextrás és látványos R-Design kivitelű példány. Így a leggyengébb hajtást ugyan ki tudtuk próbálni, de azt most sem tudtuk meg, hogy mit tud egy fapados új S60-as.
László Ferenc
A sportos külső pakk részét képezi többek közt a fekete színre fújt hűtőrács és visszapillantó-tükör borítás, az egyedi kipufogóvég, illetve a látványos 19 colos könnyűfémfelni. A látványon sokat dob továbbá a Fusion piros metál fényezés, melynek felára mintegy 300 ezer forint.
Az S90-es nagytestvérnél 20 centiméterrel rövidebb S60 az éppen teljesen megújult Mercedes C-osztály, a 3-as BMW és az Audi A4 kategóriában versenyez, mind méret, mind kategória, mind ár tekintetében. A frontrészt a Thor-kalapács menetfényű LED-es fényszórók és a méretes embléma uralja, a hátsó szekciót pedig a C-formájú lámpatestek határozzák meg.
László Ferenc
Skandináv életérzés
Nem mondanánk, hogy az S60-ban található a legmodernebb műszerfal, de a technológiai tűzijáték nem feltétlenül hiányzik, főleg annak ismeretében, hogy cserébe egy semmi máshoz nem hasonlítható, nyugodt skandináv életérzést kapunk. Ebben fontos szerepet játszanak többek közt a szemre szép formák és a tapintásra finom anyagok, és a helykínálatra sem igazán lehet panasz.
Az elődjénél 12 centiméterrel hosszabb, illetve közel 10 centiméterrel nagyobb tengelytávú S60-asban egyetlen helyen, hátul középen nem utaznánk hosszabb ideig természetes mosollyal, itt ugyanis a vaskos és magas kardánalagút megöli a lábhelyet. A 160 ezer forint ellenében elektromosan állítható első ülések inkább kényelmesek, mint sportosak, és még mindig nagyon jól mutat az anyósülés belső oldalán lévő kis svéd zászló.
László Ferenc
A digitális műszeregység nem túl modern, nem igazán szabható személyre. A középen elhelyezett függőleges érintőkijelzőn megjelenített grafika igényes, de a vezetéstől elvonhatja a figyelmet, hogy a szellőzés érintőgombokkal és nem dedikált kezelőszervekkel állítható.
A 170 ezer forintos téli csomagban a fűthető első ülések és a fűthető kormány van benne, a hátsó ülések fűtése 110 ezer forintba kerül, a vezeték nélküli telefontöltő felára mintegy 80 ezer forint. A tesztautóba az 1,44 millió forintos Xenium csomagot is megrendelték, melynek része többek közt a 360 fokos kamerarendszer, a 4-zónás klíma, az első-hátsó parkolóradar, a szélvédőre vetítő HUD, a Harman Kardon Premium hifi, illetve a napfénytető.
László Ferenc
A csomagtartó 436 literes, aminél a riválisok többet tudnak, és sovány vigasz, hogy a plugin hibrid S60-asokba ennél is kevesebb, 391 liternyi cókmók pakolható csak be. A V60-as kombi testvérmodell puttonya 529 literes, az XC60-as SUV-ba pedig 483 liternyi csomag fér ablakszintig. Ha mindenképpen szedán Volvót vásárolnánk, de nagyobb csomagtérrel, akkor a kereken 500 literes S90 jöhet még szóba.
László Ferenc
Indítsuk be!
A látványos középkonzolon lévő csillogó tekerőgomb elfordításával kelthető életre az autó, és ezt követően már csak a nyolcfokozatú automata váltó kompakt karját kell D-be húzni az induláshoz. Az összes S60-ast ezzel a váltóval szerelik, nincs manuális egység, ráadásul a típus összes kivitelét 2 literes 4 hengeres benzines egység hajtja. Dízel nincs, de például a V60-as kombi testvérmodell gázolajos motorral is választható.
A B3-as kivitel azt jelenti, hogy az említett motor 163 lóerős teljesítményű, illetve 265 Nm nyomatékú, szimpla turbós lágyhibrid kiviteléhez van szerencsénk. A hibridséget egy 14 lóerős és 40 Nm-es villanymotor képviseli, ami értelemszerűen képtelen egymaga mozgatni az autót, de például az automata start/stop rendszer működését igen finommá teszi.
László Ferenc
A lágyhibrid rendszer nem túl fejlett, így például az új BMW-kkel ellentétben ez a technika nem lövi le haladás közben a belsőégésű motort. Így aztán spórolósnak sem mondható az S60 B3, mellyel mi 10,5 literes átlagfogyasztást mértünk, igaz téli zimankóban. Az üzemanyagtartály 60 literes.
A 9 másodperces 0–100-as szintidő a hétköznapokra elegendő menetdinamikát vetít előre, de jobb választásnak gondoljuk a 197 lóerős és 300 Nm-es B4-es modellt, mely alig drágább, nem fogyaszt többet és 7,9 másodperc alatt tudja le az említett gyorsulást. A végsebesség az összes új Volvo esetében 180 km/h-ra van korlátozva, de már létezik megoldás ennek kijátszására.
László Ferenc
A B3 tehát messze nem kínál sportautós menetteljesítményeket, ettől függetlenül vezetési élmény tekintetében egyetlen rossz szavunk sem lehet. Ebben fontos szerepet játszik az alacsony építési mód, a precíz kormányzás, illetve a jól eltalált futómű, bár ez utóbbi egy picit túl kemény a hazai utakra. Az alaptömeg 1663 kilogramm, ami sokkal barátibb a zöld rendszámos kivitelek 2 tonnájánál.
Az S60 elöl hajt, a drifteléssel kacérkodó vásárlók jobban járnak egy 3-as BMW-vel. Az összkerékhajtás felára 750 ezer forint.
László Ferenc
Konklúzió, árak, riválisok
+ : szemrevaló formaterv, skandináv életérzés, korrekt méretű utastér, remek vezethetőség, jól eltalált futómű.
–: kis csomagtartó, túlságosan lágy hibridség, vártnál magasabb fogyasztás, nincs belőle dízel, lehetne olcsóbb.
A Volvo első emberének említett kijelentését követően nem tudjuk, hogy meddig lesznek még a cég kínálatában az S60-hoz hasonló szedánok, mindenesetre mi sajnálnánk, ha az S60 esetleg már nem kapna utódot. Messze nem hibátlan a típus, de szemrevaló formaterve, remek vezethetősége és az általa sugárzott skandináv életérzés miatt remek színt visz az új autók egyre jobban beszürkülő piacára.
Legolcsóbban 12,2 millió forint ellenében lehet S60-asunk, ennyibe kerül ugyanis a Momentum Pro felszereltségű B3-as kivitel. Az általunk kipróbált B3 R-Design 13,6 millió forinttól indul, a tesztautó extrákkal megspékelt ára pedig 16,9 millió forint. Jobb vételnek találjuk a mindössze 400 ezer forinttal többe kerülő, dinamikusabb, de azonos fogyasztású S60 B4-et, a B5 még erősebb, de ez már nem feltétlenül éri meg az érte elkért felárat.
László Ferenc
A V60 kombi B3 hajtással 12,3 millió forinton nyit. A 13,7 millió forintos alapárú XC60 szabadidőautó B4 szinttől indul és azonos felszereltség mellett 1,8 millió forinttal kerül többe, mint az S60 B4. A B4-es hajtásláncú S90 szedán alapára 14 millió forint.
Ha nagyon olcsón vásárolnánk prémium szedánt, akkor a kézi váltós 156 lóerős BMW 318i már 10,4 millió forintért hazavezethető, az automata váltós és 184 lóerős BMW 320i pedig 12,5 millió forinton startol. A kézi váltós Audi A4 35 TFSI 11,6 millió forintért 150 lóerőt ad, a 204 lovas A4 40 TFSI pedig minimum 13,1 millió forintba kerül. Cikkünk írásakor a teljesen új Mercedes C-osztály árai még ismeretlenek.
Kipróbáltuk a Volvo XC60 lágyhibrid dízeljét, illetve a 400+ lóerős plugin hibrid benzines változatot, melyet a Polestar munkatársai hangoltak minden korábbinál sportosabbra.