Újabb szentségtörés: itt az összkerekes BMW M3 és M4

A szedán és a kupé most debütált xDrive változatai minden korábbinál jobban gyorsulnak és hátsókerék-hajtású móddal is rendelkeznek.

  • hvg.hu hvg.hu
Újabb szentségtörés: itt az összkerekes BMW M3 és M4
A BMW tavaly szeptemberben leplezte le az új M3-as és M4-es modelleket, melyek legsportosabb Competition változatai elsősorban 510 lóerős teljesítményt, illetve 650 Nm-es nyomatékot produkáló 3 literes soros 6 hengeres biturbó benzinmotorjukról ismerszenek meg. Illetve arról, hogy kizárólag a hátsó kerekeik hajtottak.

Most pedig megérkezett a vadonatúj M3 Competition xDrive és M4 Competition xDrive, melyeknek könnyen kikövetkeztethető módon már mind a négy kerekükön van hajtás.

BMW
BMW

A nyolcfokozatú automata váltós újdonságok alig 3,5 másodperc alatt lőnek ki állóhelyzetből 100-as tempóra, vagyis 0,4 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a csak hátul hajtott társaik. A végsebesség változatlanul 250 km/h, illetve opcionálisan 290 km/h.

BMW

Az 1850-1855 kilogramm tömegű újdonságok három üzemmóddal rendelkeznek: 4WD, 4WD Sport és 2WD. Az első üzemmódban normál összkerékhajtásúként viselkedik az M3 és az M4, a másodikban a hátsó kerekekre jut több erő, a harmadikban pedig csak és kizárólag hátul van hajtás.

Az egyelőre ismeretlen árú újdonságok forgalmazása júliusban kezdődik meg.

BMW

 

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.