A
Lancia a 80-as évek elején egy új modellel vágott neki a B-csoportos rali világbajnokságnak, ez volt a a nemes egyszerűséggel Rally névre keresztelt, de a legtöbbünk által 037-es Lanciaként ismert versenyautó. A hátsókerék-hajtású szörnyeteget olyan pilóták terelgették, mint például Markku Alén, Attilio Bettega vagy Walter Röhrl.
És most eladósorba került a típus legelső példánya, a fejlesztések során használt korai prototípus.
Az 1980-ban készült Lancia Rally SE 037 prototípus az RM Sotheby's júniusi milánói árverésén cserélhet gazdát. A kocsi értékét 700-900 ezer euróra, vagyis mintegy 245-315 millió forintra becslik.
A mindössze 3,9 méter hosszú és alig 1,24 méter magas Lancia 037 tömege 960 kilogramm.
A 2 literes 4 hengeres középmotor a kompresszoros feltöltésnek köszönhetően mintegy 255-280 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 300 Nm körüli nyomaték társul.
Az ötfokozatú ZF kéziváltós Lancia 037-et később 2,1 literes motorral szerelték, mely már 325 lóerős, illetve 333 Nm-es produkciót ad elő.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.