szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Megérkezett Magyarországra a VW Polo GTI és a Ford Fiesta ST új dél-koreai kihívója.

A Hyundai 2017-ben dobta piacra első igazán sportos kompaktját, a Golf GTI és a Focus ST ellenfelének szánt i30 N-t, melynek tavaly októberben i20 N néven érkezett meg az eggyel kisebb testvérmodellje.

A típus immár Magyarországon is elérhető: a típus hazai alapára 8 millió forint.

Korlátozott ideig ugyancsak 8 millió forintba kerül a Limited változat, mely már magában foglalja részben önzáró diffizárat, a rajt automatikát, az N-Sport módot, az adaptív sportkipufogót, a nyomógombos indítást, az automata klímát és az esőérzékelős ablaktörlőt.

©
©

A tavaly generációváltáson átesett Hyundai i20 sportváltozatát egy 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor hajtja, mely a turbófeltöltésnek köszönhetően 204 lóerős teljesítményt, illetve 275 Nm-es nyomatékot szabadít rá az első kerekekre.

©

A kizárólag hatfokozatú kézi váltóval gyártott újdonság mindössze 1 190 kilogrammot nyom a mérlegen, 0-ról 100-ra 6,2 másodperc alatt lő ki, a végsebessége pedig 230 km/h.

©
©

Az egyedi spoilerekkel, diffúzorral és sportkipufogóval ékesített kisautó 18 colos könnyűfém felniket kapott, melyre kifejezetten az i20 N-hez fejlesztett Pirelli P Zero sportgumikat szerelnek. A csomagtartó ugyanúgy 351 literes, mint az alapmodell esetében.

©

Az erősebb fékrendszerrel és sportfutóművel felvértezett Hyundai i20 N érdekessége, hogy a táblafelismerő rendszer révén meg tudja állapítani, hogy mikor következik kanyargós útszakasz, és ha úgy kívánjuk, akkor ilyen esetben automatikusan bekapcsolja a legsportosabb üzemmódot.

©

A Budapest környéki rövid menetpróbán több, mint meggyőzően teljesített a kis méregzsák. A váltó rövid úton és pontosan kapcsolható, a kormányzás közvetlen és pontos, a futómű sportosan kemény, a kipufogó pedig olyan hangokat ad ki magából, amit nagyon sok rivális megirigyelhet.

©

A 18 colos kerekekkel szerelt Hyundai i20 N-ről hamarosan részletes tesztben fogunk beszámolni.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!