Laczkó 2016-ban kezdett el dolgozni az ioCamperen és két évvel később elkészültek az első prototípussal. A lakókocsi egy apró doboz volt, amelyet egy kisteherautó hátuljába lehetett elhelyezni anélkül, hogy a furgonon további módosításokat kellett volna végezni, kivéve a négy csavart, amelyeket a rögzítéshez használtak. Ez azt jelenti, hogy a furgon egyetlen funkcióját sem veszíti el viszont kapott egy „lakókocsit".
ioCamper
ioCamper
ioCamper
Az ioCamper három szobát és egy közös nappalit kínált, amelybe beletartozott a konyha és a fürdőszoba is, valamint négy személy alvóhelye. A szerkezet hőszigetelt szendvicspanelekből készült és lehajtható bútorokat, ágyakat és ülőbútorokat tartalmazott. A konyhája, ha nem is volt a legdizájnosabb, de mindent megadott, ami egy hosszabb hétvégéhez kellett egy családnak. (A Totalcar egyébként 2018-ban részletesen bemutatta a koncepciót.)
Laczkó nem adta fel az ötletet, annak ellenére sem, hogy nem került forgalmazásba az első típus. Idén bemutatta az ioCamper 2022-es verzióját, amely az eredetitől némileg eltérő, továbbfejlesztett modell. Ezúttal egy utánfutón ül a felépítmény, ami továbbra is egy T-alakú apró otthonná bővíthető. A fejlesztés része, hogy a fürdőszoba most sokkal kidolgozottabb és a rendelkezésre álló alapterület is nagyobb, 17 négyzetméter.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már most, az év felénél látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.