szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A belső égésű motorok királyának karrierje véget ér ugyan, de a legendája biztosan tovább él.

Most, hogy a Bugatti részben az elektromos-hajtásokat fejlesztő sikercég a Rimac kezében van, nyílt titok, hogy a Chiron utódja minden bizonnyal elektromos lesz. A Bugatti egy új videóval lényegében hivatalosan is lezárta a korábbi, 8.0 literes ikerturbós W16-os motorja pályafutását.

Majdnem 20 évvel ezelőtt jelent meg az első Bugatti Veyron, amely 1001 lóerős motorjával egyben egy új kategóriát is léthozott, megszületett az első hiperautó. A kocsi mindössze 2,5 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra és a végsebessége meghaladta a 400 km/h-t. A Veyront 2016-ban váltotta a Bugatti Chiron, amely hasonló filozófia mentén épült, ugyanakkor még nagyobb turbókkal ellátott motor kapott, így a Chiron teljesítménye 1500 lóerőre növekedett.

A Bugatti W16-os motorjának számtalan érdekessége között az egyik, hogy valójában rövidebb is, mint egy V12-es motor, mert alapvetően két V8-as egységet építettek össze, amelynek révén a két blokk hengerei 90 fokos szöget zárnak be egymáshoz képest. Különleges a motor hűtése is, amelyet a Chironban például 40 liternyi hűtőfolyadék keringetése old meg. A W16-os motor a Volkswagen salzgitter-i motorgyárában készült egy külön helyiségben, amelyet kizárólag a Bugatti-motor építésére tartottak fenn. Egy-egy motort két szakember rakott össze hat nap alatt összesen 3712 egyedi motoralkatrészből.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!