szerző:
Tetszett a cikk?

550 lóerő, 1 tonna körüli tömeg, kézi kapcsolású váltó, hátsókerék-hajtás: a limitált szériás új olasz sportkocsi ezzel állít emléket hét rali világbajnoki címnek.

A Lancia a 80-as évek elején egy új modellel vágott neki a B-csoportos rali világbajnokságnak, ez volt a a nemes egyszerűséggel Rally névre keresztelt, de a legtöbbünk által 037-es Lanciaként ismert versenyautó. A hátsókerék-hajtású szörnyeteget olyan pilóták terelgették, mint például Markku Alén, Attilio Bettega vagy Walter Röhrl.

Homologizációs célokból utcai verzió is készült a típusból, melyből összesen 257 példány hagyta el a gyártósort. Innen egy nagy ugrás egyenesen 2021 májusába, amikor is Luca Betti olasz raliversenyző előrukkolt egy az eredeti típusnak emléket állító modern utcai sportautóval, mely az eredeti kocsihoz hasonlóan a Lancia Beta Montecarlo utascellájára épül.

A nagyközönség előtt a 2021-es Goodwood Festival of Speeden debütált Kimera Evo 37 elég ritka látvány az utakon, már csak azért is, mert mindössze 37 példány készül belőle, és ezek darabjáért 540 000 eurót (200 millió forint) kérnek el, és ebben még az adók nincsenek benne.

És most ebből a különlegességből érkezett egy még jobban kihegyezett verzió, mellyel mi a Comói-tó partján ismerkedtünk meg testközelből.

László Ferenc
László Ferenc

A mellékelt fotókon a vadonatúj 2023-as Kimera Evo 37 Martini 7 látható, mely a Martini Racing Team hét világbajnoki címének állít emléket, és egy a korábbiaktól eltérő Martini matricázást vonultat fel. Utóbbi a korai 90-es években az ötödik és hatodik bajnoki elsőséget bezsebelő Delták emlékét idézi fel.

A legendás pilóta, Miki Biasion segítségével kifejlesztett újdonság tömegéből sikerült még egy keveset faragni, így a karbonszálas elemeket gazdagon felvonultató sportkocsi tömege mindössze 1100 kilogramm.

László Ferenc
László Ferenc

A 2150 köbcentiméteres soros 4 hengeres biturbó benzinmotor teljesítménye 505-ről 550 lóerőre nőtt, ami azt jelenti, hogy egy-egy lóerőre mindössze 2 kilogramm tömeg jut. A középre szerelt motor kizárólag a hátsó kerekeket hajtja.

Alaphelyzetben normál kézi váltót kapunk, a szekvenciális váltó opcionális tétel, és ebben az új verzióban a korábbiaknál rövidebbek, raliszerűbbek az áttételek, melynek köszönhetően a gyorsulás még durvább.

László Ferenc
László Ferenc

A 0-ról 100-ra kevesebb, mint 3 másodperc alatt katapultáló, 310 km/h végsebességű restomod Öhlins lengéscsillapítókat, Brembo kerámiaféket, ABS-t, légkondit, digitális belső visszapillantót és modern LED-fényszórókat vonultat fel.

Az új felnik a Delta Evoluzionét, a piros varrású kék kagylóülések a Delta 4-et juttathatják eszünkbe, a gombokat és a kapcsolókat az 1983-as 037-es jegyében alakították ki.

László Ferenc
László Ferenc

A Kimera által az olaszországi Cuneóban gyártott Evo 37 igen kompakt szerkezet, a 4,05 méteres hossz mellé, 1,9 méteres szélesség, 1,2 méteres magasság, illetve 2,52 méteres tengelytávolság társul.

Ahogy az első-, úgy ebből az új sorozatból is mindössze 37 példányt terveznek gyártani, a pontos vételárat egyelőre még nem fedték fel a gyáriak.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!