A Volkswagen tavaly tavasszal mutatta be elektromos minibuszát, az általunk is alaposan letesztelt ötszemélyes ID. Buzz-t, melyből június elején debütált a nyújtott tengelytávolságú, akár hat, illetve hét üléssel is rendelhető kivitel.
A típus európai premierjét a hannoveri VW Bus Festival keretein belül most hétvégén tartották meg, ahol mi is testközelből ismerkedhetünk meg a német gyártó legnagyobb elektromos személyautójával.


Az újdonság 25 centiméterrel nagyobb tengelytávú az eddigi alapmodellnél, a 3,24 méteres tengelytávolságú ID. Buzz LWB hosszúsága meghaladja a 4,96 métert.
Az igen tágas utastérrel rendelkező új ID. Buzz csomagtere az ülések konfigurációjának függvényében 306-2469 literes.
A 19,2 centiméterrel hosszabb tolóajtókat kapott újdonság 5 ülés esetén 1341 literes rakteret biztosít, szemben a rövidebb verzió 1121 literes térfogatával.


A kormány mögött egy relatíve kicsi, mindössze 5,3 colos digitális műszeregység található, újdonság a HUD, a műszerfal közepén lévő infotainment kijelző 12,9 colos képátlójú és a gyártó legfrissebb szoftverét futtatja.
Az amúgy sem rossz térérzeten egy hatalmas méretű, konkrétan 1,5 négyzetméteres opcionális panorámatető javít tovább, mely a VW valaha készült legnagyobb méretű üvegteteje. A jókora felület nem rolóval, hanem gombnyomásra elektronikusan sötétíthető.



A nettó 77 kWh kapacitású eddigi akkumulátor mellett immár nettó 85 kWh-s teleppel is rendelhető a típus, és 200 kW-os gyorstöltő esetén akár 25 perc alatt letudható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés.
A hatékonyságot új hőszivattyú hivatott tovább javítani, a kínai CATL-tól származó nagyobb aksi mintegy 470 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít.
Újdonság a 286 lóerős teljesítményű villanymotor, mely 7,9 másodperces 0-100-as gyorsulást és 145 helyett 160 km/h végsebességet tesz lehetővé.


2024-ben érkezik az összkerekes GTX csúcsmodell a maga szerénynek éppen nem nevezhető 339 lóerős teljesítményével és 6,4 másodperces 0-100-as szintidejével.
A nyújtott ID. Buzz hazai ára egyelőre ismeretlen, az első példányok az ígéretek szerint 2024-ben érkeznek meg a kereskedésekbe.
Az ötszemélyes alapmodell cikkünk írásakor 27 millió forintos alapárral rendelkezik, az oldalablakok nélküli háromszemélyes haszonjármű változat, az ID. Buzz Cargo pedig nettó 20 millió forinttól indul. Utóbbiból nem készül nyújtott verzió.


A VW kisbusza 20 évvel ezelőtt a T4-es modellel távozott az észak-amerikai piacról, most azonban visszatér oda a legújabb elektromos generációval.
Magyarországon 17,2 millió forinton nyit az általunk részletesen bemutatott T7-es új Multivan, mely kétféle tengelytávval, illetve többféle benzines, dízel és plugin hibrid változatban kapható.





Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.