szerző:
Tetszett a cikk?

Mutatjuk, hogy mekkora kívül-belül a Volkswagen legújabb elektromos modellje, a hosszabb tengelytávú ID. Buzz.

A Volkswagen tavaly tavasszal mutatta be elektromos minibuszát, az általunk is alaposan letesztelt ötszemélyes ID. Buzz-t, melyből június elején debütált a nyújtott tengelytávolságú, akár hat, illetve hét üléssel is rendelhető kivitel.

A típus európai premierjét a hannoveri VW Bus Festival keretein belül most hétvégén tartották meg, ahol mi is testközelből ismerkedhetünk meg a német gyártó legnagyobb elektromos személyautójával.

A legújabb elektromos VW kisbusz és az egyik elődje egyenesen 1966-ból
László Ferenc
Kéttónusú fényezés és 20 colos kerekek, de 21 colos opció is van
László Ferenc

Az újdonság 25 centiméterrel nagyobb tengelytávú az eddigi alapmodellnél, a 3,24 méteres tengelytávolságú ID. Buzz LWB hosszúsága meghaladja a 4,96 métert.

Az igen tágas utastérrel rendelkező új ID. Buzz csomagtere az ülések konfigurációjának függvényében 306-2469 literes.

A 19,2 centiméterrel hosszabb tolóajtókat kapott újdonság 5 ülés esetén 1341 literes rakteret biztosít, szemben a rövidebb verzió 1121 literes térfogatával.

Nem rossz a 7 üléses verzió, de praktikum fronton verhetetlen a T7-es Multivan
László Ferenc
Egyszerűen variálható az utas- és csomagtér
László Ferenc

A kormány mögött egy relatíve kicsi, mindössze 5,3 colos digitális műszeregység található, újdonság a HUD, a műszerfal közepén lévő infotainment kijelző 12,9 colos képátlójú és a gyártó legfrissebb szoftverét futtatja.

Az amúgy sem rossz térérzeten egy hatalmas méretű, konkrétan 1,5 négyzetméteres opcionális panorámatető javít tovább, mely a VW valaha készült legnagyobb méretű üvegteteje. A jókora felület nem rolóval, hanem gombnyomásra elektronikusan sötétíthető.

Ismerős látvány
László Ferenc
Kényelmes ülések
László Ferenc
Gombnyomásra tejüveggé válik a feláras panorámatető
László Ferenc

A nettó 77 kWh kapacitású eddigi akkumulátor mellett immár nettó 85 kWh-s teleppel is rendelhető a típus, és 200 kW-os gyorstöltő esetén akár 25 perc alatt letudható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés.

A hatékonyságot új hőszivattyú hivatott tovább javítani, a kínai CATL-tól származó nagyobb aksi mintegy 470 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít.

Újdonság a 286 lóerős teljesítményű villanymotor, mely 7,9 másodperces 0-100-as gyorsulást és 145 helyett 160 km/h végsebességet tesz lehetővé.

László Ferenc
Még hét ülés esetén is egész jól használható a csomagtér
László Ferenc

2024-ben érkezik az összkerekes GTX csúcsmodell a maga szerénynek éppen nem nevezhető 339 lóerős teljesítményével és 6,4 másodperces 0-100-as szintidejével.

A nyújtott ID. Buzz hazai ára egyelőre ismeretlen, az első példányok az ígéretek szerint 2024-ben érkeznek meg a kereskedésekbe.

Az ötszemélyes alapmodell cikkünk írásakor 27 millió forintos alapárral rendelkezik, az oldalablakok nélküli háromszemélyes haszonjármű változat, az ID. Buzz Cargo pedig nettó 20 millió forinttól indul. Utóbbiból nem készül nyújtott verzió.

2710 kilogramm az alaptömege
László Ferenc
11,8 méter a fordulókör átmérője
László Ferenc

A VW kisbusza 20 évvel ezelőtt a T4-es modellel távozott az észak-amerikai piacról, most azonban visszatér oda a legújabb elektromos generációval.

Magyarországon 17,2 millió forinton nyit az általunk részletesen bemutatott T7-es új Multivan, mely kétféle tengelytávval, illetve többféle benzines, dízel és plugin hibrid változatban kapható.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!