szerző:
Tetszett a cikk?

Az Astra elektromos változata nem veri nagy dobra zéróemissziós mivoltát, helyette relatíve alacsony tömeggel és hatékony technikával veszi célkeresztbe a vásárlók pénztárcáját. Kipróbáltuk a kombiként is érkező villanymotoros modellt.

Az Opel tavaly dobta piacra a hatodik generációs Astrát, mely első körben normál benzines és dízel változatokban vált elérhetővé, aztán megérkeztek a plugin hibrid verziók, most pedig itt a tisztán elektromos nekifutás.

A nemes egyszerűséggel Astra Electric névre keresztelt típus fontos szerepet játszik abban, hogy a Stellantis konszern német márkája 2028-ra teljesen át tudjon állni az elektromos autók gyártására.

A Corsa Electric és a Mokka Electric mellé érkezett új zöld rendszámos modellel Berlinben tettük meg az első kilométereket.

László Ferenc

Álruhában

Míg a Volkswagen a Golf aktuális nyolcadik generációjából már nem készít elektromos változatot, és helyette az UFO-forma ID. 3 villanyautót forgalmazza, addig az Opel az Astra révén mind a belső égésű motoros, mind a villanymotoros kocsira vágyókat ki kívánja szolgálni.

Ennek jegyében az Astra zéróemissziós legújabb verziójának külseje és utastere lényegében teljesen megegyezik a normál Astrákéval. Az elektromos mivoltra lényegében csak a jobb hátsó lámpa alatti "e" logó utal.

László Ferenc

Az egyetlen jól felszerelt GS kivitelben készülő Astra Electric ugyanúgy fest, mint az általunk nemrégiben alaposan letesztelt sportos plugin hibrid csúcsmodell, a GSe, mely elsősorban egyedi lökhárítóiról, fekete villámlogójáról és 18 colos könnyűfém felnijeiről ismerszik meg. Utóbbiakra jelen esetben típusspecifikus 215/45 R18 A+ gumikat szerelnek.

Csomagtér tekintetében sincs eltérés a plugin hibrid és az elektromos Astra között, tehát ezúttal is 352-1268 literes térfogat áll rendelkezésünkre (ID. 3: 385-1267 l), ami elmarad a normál belső égésű kivitelek 422-1339 literes értékétől. Ráadásul az elegáns hordtokba rejtett töltőkábel is helyet követel magának a raktérben, elöl ugyanis nem alakítottak ki kis extra csomagteret.

Hamarosan jön az elektromos Astra kombi kivitele, mely a puttonyos plugin hibridhez hasonlóan 516-1553 liternyi cókmókot képes magába fogadni. Viszonyításképp, a normál Astra kombi 597-1634 literes, az elektromos kombi MG5 pedig 479-1367 literes csomagtérrel bír.

László Ferenc

László Ferenc
Ismerős vonások, új funkciók

Az elöl-hátul egész tágas utastér kevés meglepetéssel szolgál, aki ült már új Astrában, tökéletesen otthon fogja magát érezni. A korrekt minőségű, de picit komor hangulatú műszerfalon két darab 10 colos kijelző trónol, a felhasználói felület egész fürgén teszi a dolgát, de valahogy kicsit lelketlen grafikájú.

Alapáras tétel a 360 fokos kamerarendszer, a kétzónás klíma és a full-LED fényszóró, a kategóriaátlagnál jelentősen több, 168 apró fényforrást felvonultató Intelli-Lux LED Pixel okoslámpa viszont már feláras opció.

László Ferenc

Az Astra Electricben debütál az ez esetben standard felszereltségnek számító, GPS-alapú Intelli-Drive 2.0 rendszer. Az Opel jelenlegi legfejlettebb vezetéstámogató megoldásának egyik újdonsága az adaptív kanyarsebesség funkció, mely a kanyar paraméterei és az időjárási feltételek alapján számítja ki és állítja be a sebességét.

A későbbiekben a többi Astrába is megérkező IntelliDrive 2.0 további újdonsága a sávváltás-asszisztens, illetve az a funkció, mely az útjelző táblák alapján lassítási vagy gyorsítási javaslatot tesz.

László Ferenc

László Ferenc
Motorbőgés helyett

A gépháztető alatt az az újgenerációs villanymotor található, mely nemrégiben a felfrissített Corsába és Mokkába is megérkezett. A korábbi 136 helyett már 156 lóerő áll rendelkezésre, a csúcsnyomaték pedig 260-ról 270 Nm-re nőtt.

A jól hangszigetelt, igen halk utasterű Astra Electric messze nem versenyautó, hanem sokkal inkább egy átgondolt hajtásláncú észszerű villanyautó, mely nem feltétlenül csak városban érzi jól magát, hanem 170 km/h végsebességével Autobahn kompatibilis is egyben (ID. 3: 160 km/h).

László Ferenc

A 9,2 másodperces 0-100-as gyorsulás nem túl vehemens, de igazából tökéletesen élhető (GSe: 7,5 másodperc). Eco módban csak 108 lóerőt és 220 Nm-t kapunk, Normal módban 136 lóerő és 250 Nm áll rendelkezésre, a csúcsértékek Sport módban hívhatók le, illetve padlógázra minden esetben a maximális teljesítmény és nyomaték mellett gyorsulhatunk.

Akkumulátorból is a legújabbat kapjuk, melynek nettó kapacitása 46-ról 51 kWh-ra nőtt. A hatótáv ideális esetben 418 kilométer (ID. 3 58 kWh: 426 km), és a 25 fok körüli hőmérséklettel kényeztető berlini menetpróbán nem okozott különösebb nehézséget bekúszni a 15 kWh-s átlagfogyasztás alá, de adott esetben a 12-13 kWh is simán benne lehet a pakliban.

László Ferenc
László Ferenc

A hatékonyság egyik záloga a relatíve alacsony tömeg, ami nem mellesleg a vezethetőségre is pozitív hatást gyakorol. A plugin hibridhez hasonlóan 1679 kilogrammos Astra Electric több mint 100 kilogrammal könnyebb az ID.3 58 kWh-s verziójánál, ami komoly fegyvertény.

A regeneratív fékrendszert tökéletesen belőtték, sokkal jobban, finomabban használható, mint a plugin hibrid hasonló megoldása. A 17 modulban 102 cellát felvonultató akkumulátor AC-n 11, DC-n maximum 100 kW-tal tölthető – amennyiben minden klappol, akkor egy 20-ról 80 százalékra történő feltöltés akár 26 perc alatt letudható.

László Ferenc

Konklúzió, árak

+: szemrevaló design, modern technika, remek vezethetőség, korrekt méretű utastér, magas alapfelszereltség, kombi is lesz belőle.

: nincs belőle normál hibrid, alacsony töltési teljesítmény, kis csomagtér, magas ár.

Az Astra Electric azok számára jelenthet ideális választást, akik egy abszolút nem ordítóan villanyautós külsejű, hatékony hajtásláncú kompakt elektromos autót szeretnének beállítani a garázsukba.

Most már csak az a kérdés, hogy mennyit kell fizetnünk érte. Sajnos a magyarországi árak egyelőre ismeretlenek, mint ahogy még azt sem tudni, hogy pontosan mikor érkeznek meg az első példányok hazánkba.

Németországban hajszálnyival olcsóbb az Astra Electric, mint a 225 lovas plugin hibrid GSe, ennek alapján számításaink szerint itthon mintegy 17,5 millió forintos alapár várható.

Ez pedig nem alacsony, főleg annak ismeretében, hogy a Volkswagen ID. 3 204 lóerős 58 kWh-s változata cikkünk írásakor 15,1 millió forintos kedvezményes áron rendelhető. Itt jegyzendő meg továbbá, hogy az Astra 110 lovas benzines alapmodellje már 9 millió forint ellenében hazavezethető.

Az Astra Electric francia testvérmodelljének tekinthető Peugeot E-308 várhatóan ősszel érkezik meg a magyar kereskedésekbe, az árak egyelőre ismeretlenek.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!