szerző:
Tetszett a cikk?

Berlinben testközelből ismerkedtünk meg a villámlogós német márka szuperszéles emelt futóműves, terepgumis és külső bukócsöves apróságával, az egyetlen példányban készült Opel Rocks e-Xtreme-mel.

Történetünk 2020 elején kezdődik, amikor is a Citroën előrukkolt egy rendkívül apró, nagyon puritán kivitelű és igen nyomott árú elektromos városi mopedautóval, az Amival, melyből nemrégiben a limitált szériás, hagyományos tető és ajtók nélküli My Ami Buggy kivitelt volt szerencsénk alaposan kipróbálni.

László Ferenc

A francia gyártó egyes országokban akár 14-16 éves kortól vezethető, B-s jogosítványt nem feltétlenül igénylő kétszemélyes apróságát 2021-ben Opel emblémával is kiadták Rocks-e néven, néhány hete pedig a Fiat verzió is bemutatkozott Topolino néven és ismételten normál tető és ajtók nélkül.

Így viszonyul az új elektromos Astrához a legkisebb Opel
László Ferenc
Fiat

A Citroën és az Opel egyszemélyes áruszállító verzióban Cargo/Kargo néven is kínálja a típust, íme a német verzió:

A költségek leszorítása érdekében sok a szimmetrikus alkatrész, az ajtók ellentéres irányban nyílnak
László Ferenc
László Ferenc

És most megérkezett a legújabb kiadás, az általunk a német fővárosban megtekintett Opel Rocks e-Xtreme:

László Ferenc

 

László Ferenc

Az újdonság egy 2022-es designpályázat-győztes alkotására épül, Lukas Wenzhöfer számítógéppel megrajzolt koncepcióját korábbi ígéretéhez híven az Opel ténylegesen legyártotta. Sorozatgyártásról azonban szó sincs, a Rocks e-Xtreme-ből ez az egyetlen prototípus készült.

Az extrém apróságot elsősorban a megemelt és alaposan kiszélesített futóműve, 155/65 R14-es egyedi terepgumijai, külső bukócsöve és hatalmas hátsó légterelője különbözteti meg a hétköznapi alapmodelltől.

Érdekesség, hogy a méretes szárny egyenesen a 4 literes benzinmotorral szerelt Vectra GTS V8 DTM versenyautóról érkezett, illetve a tömeg alacsonyan tartása érdekében több alkatrészt 3D-nyomtatással készítettek.

László Ferenc
László Ferenc

Az egyedi frontrészt kapott Rocks e-Xtreme kőkemény terepjárónak, remek homokfutónak tűnhet, azonban nem szabad elfelejteni, hogy „személyében" nem egy összkerékhajtású, és nem egy túl erős járgányhoz van szerencsénk.

A nemrégiben Rocks Electric névre átkeresztelt alapmodellből érkezett villanymotor mindössze 8 lóerős teljesítményt ad le, ami leginkább városi használatra teszi alkalmassá a mikroautót, mely az autópályákról szigorúan ki van tiltva.

Többek közt amiatt is, mert a végsebessége 45 km/h-ra van korlátozva.

László Ferenc
László Ferenc

A mindössze 5,5 kWh kapacitású akkumulátor az alapmodell esetében 75 kilométeres hatótávot biztosít, de az extrém kialakítású prototípust ennél vélhetően gyakrabban töltőre kell csatlakoztatni. A lemerült telep 3 óra alatt 85-, 4 óra alatt 100 százalékra tölthető, teljesen hétköznapi 230 V-os dugaljról.

A Rocks Electric Németországban 7990 eurótól (3 millió forint) indul, mint ahogy a Citroën Ami alapverziója is ugyanennyibe kerül Franciaországban és más európai országokban. Magyarországon egyelőre egyik változatban sem kapható hivatalosan a Stellantis konszern Marokkóban készülő aprósága.

Az eredetileg koncepcióautónak indult Citroën My Ami Buggyból első körben 50 példány készült tavaly, melyet idén további 1000 darab követ, és utóbbiak nemrégiben rekordgyorsan mind gazdára is találtak.

László Ferenc
Puritán ajtónyitó megoldás
László Ferenc
Billenthető oldalablakok
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!