A Citroën 1982-ben mutatta a középkategóriás autók piacán hadrendbe állított BX modelljét, mely 1985-től kombi változatban is elérhetővé vált.
A legendás Marcello Gandini által tervezett, jövőbe mutató típusból 1994-ig több, mint 2,3 millió példány készült, és ma már egyre nehezebb megkímélt állapotú, keveset futott BX-et találni.
Nekünk azonban sikerült, íme egy remek egészségi állapotnak örvendő, és éppen új gazdára váró BX kombi:
A fotókon látható Citroën BX 16 RS Break Evasion 1988 februárjában látta meg a napvilágot, és a sérülésmentes kocsi eddig kevesebb, mint 65 ezer kilométert hagyott maga mögött.
A kék metálfényezésű, szürke szövetbelsős kombiért 14990 eurót (6 millió forint) kér jelenlegi német tulajdonosa.
Viszonyításképp, jelenleg 6,5 millió forint a legolcsóbb új Citroën, ennyi pénzért egy 100 lóerős 1,2 literes 3 hengeres turbós benzines C3 kisautó kapható.
A Citroën BX 16 RS Break Evasion motorházteteje alatt egy 1,6 literes 4 hengeres szívó benzinmotor található, melynek 94 lóerős teljesítménye, illetve 137 Nm nyomatéka 11,3 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 176 km/h végsebességet tesz lehetővé.