szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika.

A Bugatti Bolide birtoklása nemcsak kiváltság, hanem komoly kihívás is. Ez az extrém hiperautó kizárólag versenypályára készült – már az indulás előtt is precíz ellenőrzéseken kell átesni, akárcsak egy valódi versenyautónál. Ha végre beindul a 8.0 literes, W16-os motor, a 110-es oktánszámú versenyüzemanyag alig 92 kilométer után elfogy. Az autó literenként körülbelül 1,3 kilométert tesz meg, és az üzemanyagtartály 72 literes – írja a Supercar Blondie blog.

De nemcsak az üzemanyag miatt drága mulatság a Bolide. A Michelin versenygumikat körülbelül 58 kilométerenként kell cserélni, egy új szett ára pedig 8000 dollár. Akkor is cserélni kell őket, ha az autót nem használják: 5 év után lejár a slick gumik élettartama. Ezen felül előírt időközönként cserélni kell a biztonsági öveket, a tűzoltó készüléket és az üzemanyag-tömlőket is. És, ahogyan a videóból kiderül, még vagy tucatnyi különlegessége van egy ilyen egészen extrém autónak.

MIND BLOWING FACTS ABOUT THE BUGATTI BOLIDE!

MIND BLOWING FACTS ABOUT THE BUGATTI BOLIDE! ► Thanks For Subscribing! – http://bit.ly/MannyKhoshbin ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ▶️ ABOUT THIS VIDEO: The Bugatti Bolide is a track-only sports car developed by Bugatti Engineering GmbH in Wolfsburg, Germany and Bugatti Automobiles and manufactured in Molsheim, by French automobile manufacturer Bugatti Automobiles S.A.S., revealed online on October 28, 2020.

Egy ilyen autó nem egyszerű státuszszimbólum – inkább hasonlít egy saját versenycsapat fenntartásához. A Bolide birtoklása teljesen más világ, mint egy szuperautóé: nemcsak óriási anyagi, hanem logisztikai és technikai ráfordítást is igényel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!