szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Ez az ízléses bőrbelsős francia sportszedán egészen a 80-as évekig tekeri vissza az idő kerekét.

A Peugeot 1987-ben mutatta be középkategóriás szedánját, az 1988-ban az Év Autójának megválasztott 405-ös modellt, melyből 10 éves európai életciklusa során több mint 2,5 millió példány készült.

Ma már egyre nehezebb megkímélt állapotú, relatíve keveset futott Peugeot 405-öst találni, pláne az izgalmasabb verziókból, most azonban feltűnt a színen egy éppen új gazdára váró ilyen példány.

Peugeot 405 Mi16
AS24

A képeken látható Peugeot 405 Mi16 1988 októberében látta meg a napvilágot és azóta mindössze 73500 kilométert hagyott maga mögött.

A bőrbelsős, klímás és nyitható tetőablakos példány gépházteteje alatt egy 1,9 literes 16 szelepes 4 hengeres szívó benzinmotor található, melynek 160 lóereje egy kézi kapcsolású váltón keresztül érkezik meg az első kerekekre.

Peugeot 405 Mi16
AS24
Peugeot 405 Mi16
AS24

A 0-ról 100-ra kevesebb, mint 8 másodperc alatt felgyorsuló Mi16 végsebessége 220 km/h.

A metálszürke fényezésű kocsi jelenleg Németországban állomásozik és 17900 eurós (7,3 millió forint) összeg szerepel az árcéduláján.

Viszonyításképp, a Peugeot aktuális kínálatának legolcsóbb modellje, a 100 lóerős benzines 208-as jelenleg 8 millió forinton nyit Magyarországon.

Peugeot 405 Mi16
AS24
Peugeot 405 Mi16
AS24

Az Mi16 1989-től összkerék-hajtású változatban, Mi16x4 néven is elérhetővé vált, 1993-ban pedig megjelent a 220 lóerős turbós csúcsmodell, az igazi ritkaságnak számító T16.

Az Mi16-ból 25 ezer, a T16-ból alig több mint ezer hagyta el a gyártósort.

Peugeot 405 Mi16
AS24
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!