A kínai BYD bejelentette, hogy megawattos töltőhálózatot kíván kiépíteni Európában. Az egy éven belül induló beruházások célja, hogy a töltési időt az elektromos járművek esetében azonos szintre hozza a hagyományos üzemanyaggal működő járművek tankolási idejével – írja az Electrive oldal.
A BYD Kínában már jelentős előrelépést tett ezen a téren: több mint 500 darab megawattos töltőállomást telepített több mint 200 városban, és további 15 000 ilyen állomás kiépítését tervezi a következő években.
Az új töltők a BYD Han L és Tang L modellekhez lettek kifejlesztve, amelyek a vállalat szerint képesek akár 400 km hatótávot is felvenni mindössze öt perc alatt. Ez a teljesítmény viszont csak a BYD új, 1000 voltos „Super e-Platform” technológiájával érhető el, amely jelentősen gyorsabb töltést tesz lehetővé a jelenlegi 400 voltos rendszerekhez képest.
A megawattos töltők különösen hasznosak lehetnek a nagy energiaigényű járművek, például elektromos teherautók esetében. Ugyanakkor a technológia jelentős áramigénye miatt ezek a töltők nem telepíthetők bárhová – komoly infrastruktúra-fejlesztésre van szükség. Az Electrive hozzá is teszi, hogy gyártók 15 perces vagy annál gyorsabb töltési időt ígérnek, a valóságban ez gyakran inkább 30 perc vagy több, mivel a hálózat nem mindig bírja a teljes terhelést.