Tetszett a cikk?

A középkategóriás szabadidő-autók piacára érkezett Leapmotor C10 a riválisainál olcsóbban kínál tisztán elektromos és hatótávnövelő funkciós elektromos hajtást.

A Stellantis érdekeltségi körébe tartozó Leapmotor az általunk már részletesen bemutatott rekordolcsó, akár 7,5 millió forint ellenében hazavezethető T03 elektromos kisautó mellett egy középkategóriás villanyos divatterepjárót is piacra dobott Magyarországon.

A Leapmotor C10 a tíz éve alapított kínai gyártó első globális modellje, mely a D szegmensben áll rajtvonalhoz.

A 4,73 méter hosszú, 1,9 méter széles, 1,68 méter magas és 2,82 méter tengelytávolságú újdonság elsősorban letisztult vonalvezetéséről, vékony lámpáiról, rejtett kilincseiről, illetve kiviteltől függően 18-20 colos kerekeiről ismerszik meg.

Leapmotor C10
László Ferenc
Leapmotor C10
László Ferenc

A kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszeregység található, az infotainment rendszer érintőkijelzője 14 colos képátlójú, és bár egyelőre nem tud magyarul, ígéret van a szoftver közeljövőbeli magyarítására. A minőségérzet rendben, a felhasznált anyagok egész kellemes tapintásúak, a hifi 12 hangszórót vonultat fel.

A fejtér és a lábtér elöl és hátul is tágasnak mondható, a padló teljesen sík, az összes ülés vízszintbe hajtható, de a 435-1410 literes csomagtér lehetne némileg nagyobb.

Leapmotor C10
László Ferenc
Leapmotor C10
László Ferenc

A hátsó kerekeket egy 218 lóerős teljesítményű és 320 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, mely 3,9 másodperces 0–50-es, illetve 7,5 másodperces 0–100-as gyorsulást tesz lehetővé. A végsebesség 170 km/h.

A 11 kW-os AC-, illetve 84 kW-os DC-töltést támogató, 69,9 kWh kapacitású akkumulátor 425 kilométeres hatótávolságot biztosít. Egy 30-80 százalékos töltés ideális esetben 30 perc alatt letudható.

Leapmotor C10
László Ferenc
Leapmotor C10
László Ferenc

A hatótávnövelő funkciós kivitel kerekeit szintén kizárólag villanymotor hajtja, viszont a 28,4 kWh-s aksi mellett egy 50 literes benzintank és egy generátorként funkcionáló 88 lóerős, 1,5 literes, 4 hengeres szívó benzinmotor is található a fedélzeten.

A menetteljesítmények ezúttal is hasonlók, az elektromos hatótáv 145 kilométer, a teljes hatótáv pedig meghaladja a 950 kilométert.

A tisztán elektromos verzió elejében frunkot alakítottak ki
László Ferenc
A hatótávnövelő funkciós kivitel benzinmotorja
László Ferenc

A 2 tonnás Leapmotor C10 magyarországi alapára 15 millió forint, a nagyobb kerekeket, elektromos csomagtérajtót, fűthető kormányt, fűthető/szellőztethető első üléseket és hangulatvilágítást felvonultató Design kivitel árcéduláján pedig 15,7 millió forintos összeg szerepel.

A tisztán elektromos és a hatótávnövelő funkciós kivitelek ára között nincs eltérés.

Akinek a C10 esetleg túl nagy és/vagy drága, annak érdemes megvárnia a hamarosan érkező B10-es kistestvért.

Leapmotor C10
László Ferenc
Leapmotor C10
László Ferenc
Leapmotor C10
László Ferenc
Leapmotor C10
László Ferenc

A garancia 6 év, illetve 150 ezer kilométer, az akkumulátorra pedig 8 év és 160 ezer kilométer garanciát vállal a gyártó.

A C10 és a T03 első körben egyetlen budapesti helyszínen, az Emil Frey M5 Centerben kapható, de a tervek szerint a későbbiekben minden megyeszékhelyen lesz Leapmotor-kereskedés és -szerviz.

A főbb riválisok közül a Skoda Enyaq 204 lovas és 431 kilométeres hatótávú alapmodellje 16,4 millió forintba kerül, a BYD Seal U 18,3 millió forint ellenében 218 lóerőt és 420 kilométeres hatótávolságot biztosít, a kereken 500 kilométeres hatótávú Tesla Model Y alapmodell pedig 18,9 millió forintot kóstál.

A C10 és mellette a kicsi T03
László Ferenc
Leapmotor C10 és T03
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!