szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy rajongó kapcsolatot vélt felfedezni kedvenc sorozata és egy neves kávézólánc között. Hogy bizonyítsa elmélete hitelességét, újranézi mind a 10 évadot.

A rajongók imádnak kedvenc filmjeikkel, sorozataikkal kapcsolatban különböző koncepciókat gyártani. A Jóbarátok-rajongó Alex Baker a Facebookon osztotta meg legújabb elméletét, miszerint a ’90-es évek egyik legnépszerűbb sitcomjának köszönhető a Starbucks világméretű felfutása.

Ahogy fogalmazott posztjában: „Ez egy ördögi terv, melyet arra alkottak, hogy az embereket átszoktassa a kocsmába járásról a kávézóba járásra.” Ezzel magyarázza azt, hogy a Jóbarátok felelős a kávézás, továbbá a kávézólánc népszerűségéért.

A kapcsolatot rejtett sugallásokkal is alátámasztja: „Rachel vezetékneve Green (zöld) – a Starbucks logójának fő színe. A haja pedig teljesen hasonló a logón szereplő alak hajához.” Ross és Monica családnevével kapcsolatban is van megjegyezni valója: „A Starbucksban mindig kikiáltják a neved, ha kész a kávéd. Monica és Ross vezetékneve Geller, mely a német Gellen szóból jön, ami kiáltást jelent.”

Egy másik sorozatot, a Cheers-t is előveszi (itt nem kávézó, hanem kocsma van). Melyben az egyik főhős Frasier Crane Bostonból Seattle-be költözik – utóbbi pedig a Starbucks otthona. Tehát ismét találkozunk a kocsmából kávézóba képletes bemutatásával.

Végezetül a kávézólánc nevével is foglalkozik. A cég a Moby Dick egyik karakterének, Starbucknak nevét kölcsönzi. „A regény 119. fejezetének címe A Gyertyák (The Candles), melyből Chandler neve származik. Ez egy brit foglalkozásnév, olyan emberre használják, aki gyertyákat (candles) készít és árul” – írja Baker.

Elméletét Twitter-falán is megosztotta, a reakciók pedig elég vegyesek. Sokan túlzásnak, erőltetettnek találják, mások viszont imádják és további teóriákat linkelnek be.

(via: hellogiggles.com)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!