Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b706d63e-14d6-489e-a2e4-6a97d140c756","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egyértelművé tette a célokat a kormányfő.","shortLead":"Egyértelművé tette a célokat a kormányfő.","id":"20250308_Orban-Budapestnek-nem-jut-ujabb-beruhazas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b706d63e-14d6-489e-a2e4-6a97d140c756.jpg","index":0,"item":"d0b1b451-7e66-411d-bd1b-ec2ffd1a482c","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Orban-Budapestnek-nem-jut-ujabb-beruhazas-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 12:55","title":"Orbán: Budapestnek nem jut újabb beruházás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80ecafd8-a9fc-4bed-a167-009b933195db","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Hámori Luca bokszolót is felköszöntötte nőnapon Orbán Viktor miniszterelnök, dedikált bokszkesztyűket is váltottak.","shortLead":"Hámori Luca bokszolót is felköszöntötte nőnapon Orbán Viktor miniszterelnök, dedikált bokszkesztyűket is váltottak.","id":"20250309_orban-viktor-hamori-luca-nonap-boksz-ferfival","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80ecafd8-a9fc-4bed-a167-009b933195db.jpg","index":0,"item":"d0b9a626-abdc-4b35-82d2-535166d45232","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_orban-viktor-hamori-luca-nonap-boksz-ferfival","timestamp":"2025. március. 09. 09:08","title":"„Maga bokszolt férfival” – Hámori Lucával zárta a sűrű nőnapot Orbán Viktor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3864f52-cd6d-451a-a423-16053eb02b48","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 95 éves Hackman és a 65 éves Betsy Arakawa természetes halállal haltak meg.","shortLead":"A 95 éves Hackman és a 65 éves Betsy Arakawa természetes halállal haltak meg.","id":"20250308_Kiderult-mi-okozta-Gene-Hackman-es-a-szinesz-felesegenek-halalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3864f52-cd6d-451a-a423-16053eb02b48.jpg","index":0,"item":"461e03c3-00e0-4686-b1ef-98d29712cfb7","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Kiderult-mi-okozta-Gene-Hackman-es-a-szinesz-felesegenek-halalat","timestamp":"2025. március. 08. 09:10","title":"Kiderült, mi okozta Gene Hackman és a színész feleségének halálát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da6265db-5faf-4709-af56-529fa2481bc1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Meg a „Heil Trump és Musk” is a Femen aktivistáinak nőnapi tüntetésén.","shortLead":"Meg a „Heil Trump és Musk” is a Femen aktivistáinak nőnapi tüntetésén.","id":"20250309_parizs-nonap-antifasiszta-tuntetes-heil-trump-heil-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da6265db-5faf-4709-af56-529fa2481bc1.jpg","index":0,"item":"a4b8b4de-6a6c-4fab-9cac-a5a470ed898f","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_parizs-nonap-antifasiszta-tuntetes-heil-trump-heil-orban","timestamp":"2025. március. 09. 10:35","title":"Videó: zengett a Heil Orbán! és a Heil Putyin! Párizsban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dee546c7-bba6-44fd-955e-4538c1285fc8","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Kovácsné Magyari Hajnalka kozmetikus és társadalomtörténész most lett ötvenéves, amit a legszebb női korként él meg, már nem akar megfelelni senkinek. Nagyváradról áttelepülve előbb társközvetítéssel kezdte, majd kozmetikusként dolgozott, és közben kutatóként a szocialista divat és nőideál szakértőjévé képezte magát. Milyen káros szépségtrendek terjednek manapság? Mennyire hígult föl a kozmetikus szakma? Mi mindent tettek a szépségért a Kádár-korszakban élő nők?","shortLead":"Kovácsné Magyari Hajnalka kozmetikus és társadalomtörténész most lett ötvenéves, amit a legszebb női korként él meg...","id":"20250308_Portre-Kovacsne-Magyari-Hajnalka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dee546c7-bba6-44fd-955e-4538c1285fc8.jpg","index":0,"item":"545d489d-297f-4771-a283-c054c76dfa00","keywords":null,"link":"/360/20250308_Portre-Kovacsne-Magyari-Hajnalka","timestamp":"2025. március. 08. 15:30","title":"„Be akartam bizonyítani, hogy anya is okos”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adea598a-b01a-4961-bd96-70314511c7ab","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Calin Georgescut, aki a gyanú szerint orosz befolyással nyerte a tavalyi első fordulót, a választási iroda tiltotta el az indulástól a miatta megismételt elnökválasztáson. Az ügyben azonban nem az övék az utolsó szó.","shortLead":"Calin Georgescut, aki a gyanú szerint orosz befolyással nyerte a tavalyi első fordulót, a választási iroda tiltotta el...","id":"20250309_calin-georgescu-elutasitas-roman-elnokvalasztas-szelsojobbos-botranyjelolt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adea598a-b01a-4961-bd96-70314511c7ab.jpg","index":0,"item":"038a4cb6-7ced-4218-acca-595fb9d6695c","keywords":null,"link":"/vilag/20250309_calin-georgescu-elutasitas-roman-elnokvalasztas-szelsojobbos-botranyjelolt-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 19:28","title":"Elutasították a szélsőjobbos botrányjelöltet a román elnökválasztás új fordulójában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca93b312-6f8a-48ea-8e11-a132eb43bade","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Emberről emberre nem terjed, rágcsálók ürüléke terjeszti a vírust, ami megölte Gene Hackman feleségét.","shortLead":"Emberről emberre nem terjed, rágcsálók ürüléke terjeszti a vírust, ami megölte Gene Hackman feleségét.","id":"20250308_Mit-lehet-tudni-arrol-a-fertozesrol-ami-megolte-Gene-Hackman-feleseget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca93b312-6f8a-48ea-8e11-a132eb43bade.jpg","index":0,"item":"4396f38f-aeb2-4ad6-a0b7-1dcdf1e82376","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Mit-lehet-tudni-arrol-a-fertozesrol-ami-megolte-Gene-Hackman-feleseget","timestamp":"2025. március. 08. 15:23","title":"Mit lehet tudni a fertőzésről, ami megölte Gene Hackman feleségét?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ezzel segítette a reformátusok szerint az állam a Károli Egyetem fejlesztését. A telket egy közelebbről meg nem nevezett ferencvárosi ingatlanra cserélték, szerintük azonos értékben.","shortLead":"Ezzel segítette a reformátusok szerint az állam a Károli Egyetem fejlesztését. A telket egy közelebbről meg nem...","id":"20250309_reformatus-ingatlanmutyi-reakcio-hegyvideki-telek-ix-keruleti-epulet-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a.jpg","index":0,"item":"d284c03b-550e-4c63-a736-860967045adb","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_reformatus-ingatlanmutyi-reakcio-hegyvideki-telek-ix-keruleti-epulet-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","timestamp":"2025. március. 09. 13:40","title":"Reagáltak Balog Zoltánék az ingatlanmutyis vádakra: pénz helyett kapták a hegyvidéki telket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Korona negyedik évada az eredeti filmzene mellé berántja a nyolcvanas évek olyan korszakos zenekarainak a műveit is, mint a Blondie, a Duran Duran vagy a Cure. A David Bowie-ra táncoló Margit hercegnő vagy a Duran Duranra görkorcsolyázó Diana képe sokáig velünk marad. De a számok nemcsak a cselekménynek adnak hangsúlyt, hanem az akkori világra és életérzésre is ablakot nyitnak.
A brit királyi család fikciós krónikáját bemutató A Korona (The Crown) című sorozat negyedik évada nagy port kavart, ami lényegében már a premier előtt is borítékolható volt: ahogy írtuk, a II. Erzsébet királynő életéről és uralkodásáról szóló dráma most érkezett meg a politikailag és magánéletileg is mozgalmas nyolcvanas évekbe, amikor Margaret Thatcherből miniszterelnök lett, Diana hercegnő pedig a királyi család tagjává vált egy világra szóló esküvő után.
A negyedik évad Diana-szimpátiája nehezen lenne titkolható, és talán a királyi család sem tűnt még soha olyan ridegnek, gonosznak és kicsinyesnek, mint most: a nyolcvanas évek tehát dráma a javából. A hercegnő megjelenése azonban más módon is friss levegőt engedett a sorozatba. A fiatal kívülálló érkezésével az új évad szervesen beépítette a korszak pop-rock zenéjét a dramaturgiába is. Nem mintha eddig lett volna oka bárkinek is panaszkodni a zenére, a brutálisan drága sorozat büdzséjéből bőven jutott a hanganyagra: mostanra négy albumnyi lenyűgöző eredeti filmzene készült hozzá, amely aláfestésként nemcsak, hogy oroszlánrészét veszi ki a dráma grandiozitásából, de önmagában is megindítóan szép.
A főcímzenéhez egyenesen a filmzene egyik élő legendáját, Hans Zimmert kérték fel, Rupert Gregson-Williams pedig egy 18 darabból álló albummal támogatta meg az első évadot. A második körbe már beugrott mellé Lorne Balfe is, akinek Az úr sötét anyagainak főcímzenéjét köszönhetjük. Az első két évad az epikus, vonós-fúvós-zongorás vonalra épít, érdemes lenne megszámolni egyszer, hány rész ért úgy véget, hogy nem üvöltött alatta ezerrel a soundtrack, mert keveset találnánk.
A harmadik és a negyedik évadot már Martin Phipps-re bízták: mindkettő jóval sötétebb anyag lett, a kórusbetétekkel megspékelt dalok ijesztően felkavaróak, a friss évadban vissza-visszatérő hümmögéssel átitatott hárfajáték egyszerre hozza a royal-érzés pompáját és kúszik be rendkívül baljósan Diana jeleneteinél.
Ezért is volt merész ötlet az eredeti filmzene mellé berántani a 80-as éveket is, de szerencsére működött a művelet, még akkor is, ha az első Blondie számnál felkapjuk a fejünket: de furcsa, kiléptünk a Buckingham-palotából. A Call Me szól ugyanis akkor, amikor Károly először hívja el randevúra leendő feleségét: az éppen 18 éves Diana Earls Court-i bérelt lakásában táncol három barátnőjével, amikor megcsörren a telefon.
A választás természetesen nagyon is szándékos: a New York-i Blondie poptörténet-formáló szerepe elvitathatatlan, a femme fatal Debbie Harry és társai a punk, a new wave és a diszkó között egyensúlyozó zenéje egyszerre volt trendformáló és előremutató a 70-es években. A Call Me volt talán a zenekar legnagyobb sikere, amivel gyakorlatilag elbúcsúztatta a 70-as éveket. A dal egy új évtized új, szexi és pörgős kalandjaira hív, amikor is bármikor rácsöröghetünk a csajainkra/pasijainkra, ha bulizni vágyunk. Nem volt olyan diszkó Európában, ahol ne üvöltözték volna a fiatalok a 80-as évek elején, hogy „Cover me with kisses, baby, cover me with love”.
A sorozatbeli Diana kamaszos álomvilágában igazi tündérmesének indul a Károllyal való kapcsolat, de az alkotók minden lehetséges ponton érzékeltetik, hogy a néhány randi után bekövetkező eljegyzés a feje tetejére állítja az életét. Mindezt olyan eszközökkel teszik, hogy ezek a finom sejtetések szépen belesimuljanak Diana könnyedségébe és ártatlanságába.
Amikor hazafelé tart a lánykérés után, boldogan vigyorog az autójában, közben pedig bömböl Diana Ross klasszikusa, az Upside Down. A 70-es évek kifejezetten sokszínű zenei kavalkádjából az egyik legérdekesebb volt a detroiti Motown stúdió környékéről indult, soul és funk alapú zenékből a diszkó-korszakot egy darabig eluraló stílus. Innen indult Diana Ross is, akinek a korabeli Mercedes-reklámból is ismert Upside Down című dala 1980-ban minden slágerlistára felkerült. Nem akar a dal semmit, csak táncra, szerelemre csábít, arra, hogy ezekkel állítsuk feje tetejére a világot. Vagy valaki életét.
A merev királyi rendszer éles szembeállítása Diana kamaszos bájával talán a második epizódban csúcsosodik ki a leginkább: a leendő hercegnő és lakótársai az eljegyzést ünnepelve autóval járják körbe Londont, majd tombolnak egy hatalmasat egy diszkóban: szemtelenül boldogok és fiatalok, lényegében soha ennyi lazaságot nem engedett még meg a sorozat magának – persze, nem is volt rá lehetősége.
A diszkóban felcsendülő Edge of Seventeen az 80-as évek-érzést hozza vissza: mindent elöntöttek a lefojtott gitár lüktetésére épülő egyszerű akkordmenetű dalok, amikor a zenészek és a közönség feltupírozott haja időnként fontosabb volt, mint a produkció. Ennek a stílusnak az egyik előfutára volt a Fleetwood Mac-kel már minden sikert bezsebelt Stevie Nicks 1981-es, első szólóalbumára kerülő Edge of Seventeen, amelyet – bár elég pörgős dal – igazából az egy évvel korábban elhunyt nagybátyjának a halála és John Lennon meggyilkolása ihletett. A szabad, kaotikus korra jellemző, hogy egy ilyen költői gyászdal is a fergeteges bulik alap műsorszáma volt.
Ma már nyilván mindenki csak röhög a 80-as évek frizuráin és azon is, hogy milyen komoly identitásképző volt minden gimiben, hogy valaki duranos vagy depeches. (Vagy cure-os, de arról majd később.) Az akkori fiatalokra minden mennyiségben ömlött az MTV-ből a poposított korhangulat, de a Depeche Mode és a Duran Duran kiemelkedett ezek közül. Utóbbi zenekar egyébként Diana egyik kedvence volt, Girls on Film című tipikus popos-újhullámos daluk még 1979-ben született, „a csillogás sötét oldaláról”.
Mondjuk, ilyen értelemben nagyon is illik a Diana-sztorihoz: az eljegyzés után, amikor Károly hat hétre elutazik, Diana gyakorlatilag beszorul a Buckhingham-palotába, ahol masszívan tréningezik, hogyan legyen felszabadult tinédzserből komoly hercegnő. A sorozat egyik legszebb jelenete, amikor a fiatal lány a valaha volt egyik legpompásabb királyi rezidenciában unalmában és magányában felkap egy görkorcsolyát, majd a Girls on Filmmel a walkmanjében felszántja a palotát. Ugyanebben a részben Elton John Song for Guy című dalára menekül a táncba, de már Martin Phipps filmzenéjére omlik össze benne.
A Queen Crazy Little Thing Called Love-ja mellett természetesen nem maradhatott ki az örök kaméleon David Bowie sem, aki 1983-ban épp (újra) a funkos alapokhoz nyúlt, és elkészítette a Let’s Dance című albumot. A címadó dalt Nile Rodgers-szel írta, aki azt nyilatkozta, úgy érezték ez az a hangzás, amire az egész világ táncolni fog. És igaza lett, mert a dal a brit, és az amerikai listák élére is berobbant, nem volt olyan klub a világon, ahol ne került volna elő. Felidézte a 70-es évek végi diszkó-funk hangzását, de egyben előre is mutatott, mit lehet kezdeni még a popzenével a jövőben. Kifejezetten üdítő volt abban a korban, ahol a tompított-szaggatott ritmusú gitártól és a hülyébbnél hülyébb hajaktól várta mindenki a sikert. Hol illett volna bele ebbe egy piros tűsarkú cipő, amiről Bowie énekelt?
És hogy illene bele a királyi család zenehallgatási szokásaiba ez a dal? Simán! A sorozatban, legalábbis. Margit hercegnő erre lejt egy hatalmas, felszabadult táncot partnerével, aki a Bowie-dal után lényegében el is hagyja őt az egyházért.
Fantasztikus zenei aláfestéssel érkezett a képernyőre a szimplán csak Fagan címen futó epizód: ez azt az 1982-ben történt eseményt dolgozta fel, amikor egy Michael Fagan nevű munkanélküli szobafestő kétszer is betört a Buckingham-palotába. Először csak egy fél üveg bort ivott, másodjára viszont már bejutott a királynő szobájába is.
Ez tényleg megtörtént, bár míg a valóságban csak néhány szót váltottak, addig a sorozat ezt a beszélgetést használja arra, hogy bemutassa, milyen hatással volt Margaret Thatcher miniszterelnöksége a munkásosztály életére. Az egész epizód Fagan háttérsztorijáról szól, aki újra és újra besétál a munkaügyi központba, de már hónapok óta nem tud dolgozni, a felesége lelépett, és vitte magával a gyerekeit is, egy olyan férfihoz, aki gondoskodni tud róluk.
Fagan kétségbeesettségét és dühét két dallal is megtámasztják: egy ízben, amikor a munkaügyi központba buszozik – és hamar kiderül, hogy éppen szétesőben van az élete –, végre megszólal a Cure dala, a Boys Don’t Cry. Mert természetesen a 80-as éveknek is volt egy sötétebb oldala, és ezt a popzenében a Cure jelenítette meg. Fekete haj, fekete szemöldök, fekete ruhák, depresszió, izoláció, dekadencia – ez mind eszünkbe juthat Robert Smith korszakalkotó posztpunk zenekaráról. A 80-as évek Cure-osai úgy voltak lázadók, hogy önmagukba fordultak, nem anarchiát akartak, hanem csak kivonulást a világból. A Boys Dont’t Cry kifejezetten slágeres dal, miközben arról szól, hogy miért is ne lehetnének a fiúknak is érzelmeik, és miért is ne mutathatnák azokat ki.
Bár, ha a Cure-ra azt írjuk, hogy a 80-as évek sötét oldala, akkor ezt mégis hogyan fokozhatjuk? Hiszen a Joy Division talán még inkább az. És ezt A Korona alkotói is így gondolták. A teljes fásultságban magányos Fagant már a Twenty Four Hours-ra látjuk dohányozni. A Joy Division egyébként nagyon rövid életű zenekar volt (hiszen énekese, Ian Curtis néhány héttel a dalt is tartalmazó lemez után öngyilkos lett) sosem került közel a mainstreamhez, de a rajongói annál elkötelezettebbek voltak, hatása a következő évtizedek zenekaraira pedig még erőteljesebb. „Végtelenül hideg, iszonyúan sötét, mégis furán csillogó, rettentően romantikus és képtelenül üres, szörnyen közeli és iszonyúan távoli, lebilincselően szép és letaglózóan fájdalmas, és mint a legnagyobb alkotások, időn és téren fölülálló” – írtuk korábban.
A korona negyedik évada bemutatja a királyi család leginkább szappanoperába illő korszakát, amelyben a csillogás, az útkeresés és a tragédia is jelen volt, csakúgy, mint a korabeli popzenében. Remek érzékkel nyitottak az alkotók tehát a könnyű műfaj felé, hiszen a 80-as évekről a Diana-sztori mellett éppúgy eszünkbe jutnak ezek a dalok, ezek az életérzések.
Hiába hasonlítanak megszólalásig a szereplők, a helyzetek és a körülmények a valóságra, A korona című sorozat fikció - annak viszont valóban királyi. Most már négy évadon keresztül láthatjuk, hogy a királynő is ember, nem is szólva a család többi tagjáról. De vajon szimpatikusabb lesz-e ettől a monarchia?
Hiába hasonlítanak megszólalásig a szereplők, a helyzetek és a körülmények a valóságra, A korona című sorozat fikció – annak viszont valóban királyi. Most már négy évadon keresztül láthatjuk, hogy a királynő is ember, nem is szólva a család többi tagjáról. De vajon szimpatikusabb lesz-e ettől a monarchia?
Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.