Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2d359c86-0e76-4789-8188-968a1820af11","c_author":"Sindelyes Dóra","category":"360","description":"Azért akarunk állatot, hogy elfogadjon, feltétlenül szeressen minket. Miben különleges a cicákkal zajló terápia, miben tud a macska támogatni minket, amiben más állat nem? Mi a szabadságához ragaszkodó négylábú nevelésének trükkje? És milyen tükröt tart nekünk ez az egykor önmagát háziasító, titokzatos lény? Ezekről is kérdeztük a minap megjelent, egyedülálló macskás terápiás könyv szerzőjét, Bánszky Noémi állatasszisztált terapeutát.","shortLead":"Azért akarunk állatot, hogy elfogadjon, feltétlenül szeressen minket. Miben különleges a cicákkal zajló terápia, miben...","id":"20250412_macska-terapia-banszky-noemi-allat-asszisztalt-terapeuta-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d359c86-0e76-4789-8188-968a1820af11.jpg","index":0,"item":"4df1cbd5-7bbc-4abe-9505-7b478923d3c2","keywords":null,"link":"/360/20250412_macska-terapia-banszky-noemi-allat-asszisztalt-terapeuta-interju","timestamp":"2025. április. 12. 19:30","title":"Mondd meg macska, lehet engem szeretni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3699e40c-2533-4db8-8f02-84087f3ced76","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Több illetékes sem válaszolt arra, hogy mi lesz a projekt sorsa.","shortLead":"Több illetékes sem válaszolt arra, hogy mi lesz a projekt sorsa.","id":"20250411_112-millio-forintot-koltottek-egy-lombkoronasetanyra-aminek-nyoma-sincs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3699e40c-2533-4db8-8f02-84087f3ced76.jpg","index":0,"item":"ccc91800-c032-44a7-a619-a80497da2b87","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_112-millio-forintot-koltottek-egy-lombkoronasetanyra-aminek-nyoma-sincs","timestamp":"2025. április. 11. 06:48","title":"Misztikus erdő: 112 millió forintot költöttek egy lombkoronasétányra, aminek nyoma sincs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A lap reagált arra, hogy Kocsis Máté az apja vagyonával kezdte el támadni a lap újságíróját. ","shortLead":"A lap reagált arra, hogy Kocsis Máté az apja vagyonával kezdte el támadni a lap újságíróját. ","id":"20250411_Telex-Kocsis-Mate-hazudni-is-hajlando-annak-erdekeben-hogy-rossz-szinben-tuntessen-fel-minket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7.jpg","index":0,"item":"e34e03eb-19ca-4154-b22a-f3149bf847bf","keywords":null,"link":"/kkv/20250411_Telex-Kocsis-Mate-hazudni-is-hajlando-annak-erdekeben-hogy-rossz-szinben-tuntessen-fel-minket","timestamp":"2025. április. 11. 20:19","title":"Telex: Kocsis Máté hazudni is hajlandó annak érdekében, hogy rossz színben tüntessen fel minket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90f83e8e-fd6e-4210-a841-6cc2559ccc3c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több nagy tisztaságú kvarclelőhelyet is felfedeztek, most fel is került a védett nyersanyagok listájára.","shortLead":"Több nagy tisztaságú kvarclelőhelyet is felfedeztek, most fel is került a védett nyersanyagok listájára.","id":"20250411_Kina-a-ritkafoldfemek-mellett-most-mar-a-kvarccal-is-elkezdett-trukkozni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90f83e8e-fd6e-4210-a841-6cc2559ccc3c.jpg","index":0,"item":"d5118e66-ba0d-48ff-b288-74e1cae90659","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_Kina-a-ritkafoldfemek-mellett-most-mar-a-kvarccal-is-elkezdett-trukkozni","timestamp":"2025. április. 11. 07:37","title":"Kína a ritkaföldfémek mellett most már a kvarccal is elkezdett trükközni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"454ba7b5-de36-4448-9d49-9558a9d9616a","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Szergej Lavrov orosz külügyminiszter méltatta szombaton Donald Trump amerikai elnököt, mondván, jobban megérti az ukrajnai háború lényegét, mint bármely más nyugati vezető.","shortLead":"Szergej Lavrov orosz külügyminiszter méltatta szombaton Donald Trump amerikai elnököt, mondván, jobban megérti...","id":"20250412_Lavrovnak-nagyon-tetszik-Trump-hozzaallasa-az-ukrajnai-haboruhoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/454ba7b5-de36-4448-9d49-9558a9d9616a.jpg","index":0,"item":"148d3a1e-aee7-411f-bac3-ac4820910838","keywords":null,"link":"/vilag/20250412_Lavrovnak-nagyon-tetszik-Trump-hozzaallasa-az-ukrajnai-haboruhoz","timestamp":"2025. április. 12. 17:39","title":"Lavrovnak nagyon tetszik Trump hozzáállása az ukrajnai háborúhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"062b9930-ab2a-47fb-9f35-f823ec0e4c55","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy tüntetés, sok kép.","shortLead":"Egy tüntetés, sok kép.","id":"20250412_Ilyen-volt-Bayer-Zsolt-tuntetese-a-HVG-fotosanak-szemevel-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062b9930-ab2a-47fb-9f35-f823ec0e4c55.jpg","index":0,"item":"6e32b373-5bdc-43db-81d8-8588f8611b0c","keywords":null,"link":"/itthon/20250412_Ilyen-volt-Bayer-Zsolt-tuntetese-a-HVG-fotosanak-szemevel-ebx","timestamp":"2025. április. 12. 17:19","title":"Ilyen volt Bayer Zsolt tüntetése a HVG fotósának szemével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d7184f2-20cd-4bce-9476-cb55c67954bf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A befektetési szakértő szerint a Donald Trump vámháborúja okozta bizonytalanság egy csapásra oda vezetett, hogy az Egyesült Államok immár egy fejlődő ország gazdaságaként működik: tőkemenekítés kezdődött, amit a jó hírek ugyan megállítanak, de aztán újraindul, és általában tovább tart, mint gondolnánk.","shortLead":"A befektetési szakértő szerint a Donald Trump vámháborúja okozta bizonytalanság egy csapásra oda vezetett...","id":"20250411_zsiday-trump-vamhaboru-befektetes-toke-menekules-tozsde","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d7184f2-20cd-4bce-9476-cb55c67954bf.jpg","index":0,"item":"7ed17ae3-2ee7-47c9-920c-24f0e4b0c646","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_zsiday-trump-vamhaboru-befektetes-toke-menekules-tozsde","timestamp":"2025. április. 11. 11:16","title":"Zsiday Viktor: Beütött Trump vámháborúja, már menekül a tőke az USA-ból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad8dfc70-4f32-4266-b0cb-1413a86edde5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A sorozatban az órák nemcsak kiegészítők, hanem a karakterek személyiségének árulkodó jelei is.","shortLead":"A sorozatban az órák nemcsak kiegészítők, hanem a karakterek személyiségének árulkodó jelei is.","id":"20250411_Ilyen-luxusorakat-villantottak-a-Feher-Lotusz-szereploi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad8dfc70-4f32-4266-b0cb-1413a86edde5.jpg","index":0,"item":"55506be0-e68e-42b1-92b7-7101403d0015","keywords":null,"link":"/elet/20250411_Ilyen-luxusorakat-villantottak-a-Feher-Lotusz-szereploi","timestamp":"2025. április. 11. 17:34","title":"Ilyen luxusórákat villantottak a Fehér Lótusz szereplői","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Korona negyedik évada az eredeti filmzene mellé berántja a nyolcvanas évek olyan korszakos zenekarainak a műveit is, mint a Blondie, a Duran Duran vagy a Cure. A David Bowie-ra táncoló Margit hercegnő vagy a Duran Duranra görkorcsolyázó Diana képe sokáig velünk marad. De a számok nemcsak a cselekménynek adnak hangsúlyt, hanem az akkori világra és életérzésre is ablakot nyitnak.
A brit királyi család fikciós krónikáját bemutató A Korona (The Crown) című sorozat negyedik évada nagy port kavart, ami lényegében már a premier előtt is borítékolható volt: ahogy írtuk, a II. Erzsébet királynő életéről és uralkodásáról szóló dráma most érkezett meg a politikailag és magánéletileg is mozgalmas nyolcvanas évekbe, amikor Margaret Thatcherből miniszterelnök lett, Diana hercegnő pedig a királyi család tagjává vált egy világra szóló esküvő után.
A negyedik évad Diana-szimpátiája nehezen lenne titkolható, és talán a királyi család sem tűnt még soha olyan ridegnek, gonosznak és kicsinyesnek, mint most: a nyolcvanas évek tehát dráma a javából. A hercegnő megjelenése azonban más módon is friss levegőt engedett a sorozatba. A fiatal kívülálló érkezésével az új évad szervesen beépítette a korszak pop-rock zenéjét a dramaturgiába is. Nem mintha eddig lett volna oka bárkinek is panaszkodni a zenére, a brutálisan drága sorozat büdzséjéből bőven jutott a hanganyagra: mostanra négy albumnyi lenyűgöző eredeti filmzene készült hozzá, amely aláfestésként nemcsak, hogy oroszlánrészét veszi ki a dráma grandiozitásából, de önmagában is megindítóan szép.
A főcímzenéhez egyenesen a filmzene egyik élő legendáját, Hans Zimmert kérték fel, Rupert Gregson-Williams pedig egy 18 darabból álló albummal támogatta meg az első évadot. A második körbe már beugrott mellé Lorne Balfe is, akinek Az úr sötét anyagainak főcímzenéjét köszönhetjük. Az első két évad az epikus, vonós-fúvós-zongorás vonalra épít, érdemes lenne megszámolni egyszer, hány rész ért úgy véget, hogy nem üvöltött alatta ezerrel a soundtrack, mert keveset találnánk.
A harmadik és a negyedik évadot már Martin Phipps-re bízták: mindkettő jóval sötétebb anyag lett, a kórusbetétekkel megspékelt dalok ijesztően felkavaróak, a friss évadban vissza-visszatérő hümmögéssel átitatott hárfajáték egyszerre hozza a royal-érzés pompáját és kúszik be rendkívül baljósan Diana jeleneteinél.
Ezért is volt merész ötlet az eredeti filmzene mellé berántani a 80-as éveket is, de szerencsére működött a művelet, még akkor is, ha az első Blondie számnál felkapjuk a fejünket: de furcsa, kiléptünk a Buckingham-palotából. A Call Me szól ugyanis akkor, amikor Károly először hívja el randevúra leendő feleségét: az éppen 18 éves Diana Earls Court-i bérelt lakásában táncol három barátnőjével, amikor megcsörren a telefon.
A választás természetesen nagyon is szándékos: a New York-i Blondie poptörténet-formáló szerepe elvitathatatlan, a femme fatal Debbie Harry és társai a punk, a new wave és a diszkó között egyensúlyozó zenéje egyszerre volt trendformáló és előremutató a 70-es években. A Call Me volt talán a zenekar legnagyobb sikere, amivel gyakorlatilag elbúcsúztatta a 70-as éveket. A dal egy új évtized új, szexi és pörgős kalandjaira hív, amikor is bármikor rácsöröghetünk a csajainkra/pasijainkra, ha bulizni vágyunk. Nem volt olyan diszkó Európában, ahol ne üvöltözték volna a fiatalok a 80-as évek elején, hogy „Cover me with kisses, baby, cover me with love”.
A sorozatbeli Diana kamaszos álomvilágában igazi tündérmesének indul a Károllyal való kapcsolat, de az alkotók minden lehetséges ponton érzékeltetik, hogy a néhány randi után bekövetkező eljegyzés a feje tetejére állítja az életét. Mindezt olyan eszközökkel teszik, hogy ezek a finom sejtetések szépen belesimuljanak Diana könnyedségébe és ártatlanságába.
Amikor hazafelé tart a lánykérés után, boldogan vigyorog az autójában, közben pedig bömböl Diana Ross klasszikusa, az Upside Down. A 70-es évek kifejezetten sokszínű zenei kavalkádjából az egyik legérdekesebb volt a detroiti Motown stúdió környékéről indult, soul és funk alapú zenékből a diszkó-korszakot egy darabig eluraló stílus. Innen indult Diana Ross is, akinek a korabeli Mercedes-reklámból is ismert Upside Down című dala 1980-ban minden slágerlistára felkerült. Nem akar a dal semmit, csak táncra, szerelemre csábít, arra, hogy ezekkel állítsuk feje tetejére a világot. Vagy valaki életét.
A merev királyi rendszer éles szembeállítása Diana kamaszos bájával talán a második epizódban csúcsosodik ki a leginkább: a leendő hercegnő és lakótársai az eljegyzést ünnepelve autóval járják körbe Londont, majd tombolnak egy hatalmasat egy diszkóban: szemtelenül boldogok és fiatalok, lényegében soha ennyi lazaságot nem engedett még meg a sorozat magának – persze, nem is volt rá lehetősége.
A diszkóban felcsendülő Edge of Seventeen az 80-as évek-érzést hozza vissza: mindent elöntöttek a lefojtott gitár lüktetésére épülő egyszerű akkordmenetű dalok, amikor a zenészek és a közönség feltupírozott haja időnként fontosabb volt, mint a produkció. Ennek a stílusnak az egyik előfutára volt a Fleetwood Mac-kel már minden sikert bezsebelt Stevie Nicks 1981-es, első szólóalbumára kerülő Edge of Seventeen, amelyet – bár elég pörgős dal – igazából az egy évvel korábban elhunyt nagybátyjának a halála és John Lennon meggyilkolása ihletett. A szabad, kaotikus korra jellemző, hogy egy ilyen költői gyászdal is a fergeteges bulik alap műsorszáma volt.
Ma már nyilván mindenki csak röhög a 80-as évek frizuráin és azon is, hogy milyen komoly identitásképző volt minden gimiben, hogy valaki duranos vagy depeches. (Vagy cure-os, de arról majd később.) Az akkori fiatalokra minden mennyiségben ömlött az MTV-ből a poposított korhangulat, de a Depeche Mode és a Duran Duran kiemelkedett ezek közül. Utóbbi zenekar egyébként Diana egyik kedvence volt, Girls on Film című tipikus popos-újhullámos daluk még 1979-ben született, „a csillogás sötét oldaláról”.
Mondjuk, ilyen értelemben nagyon is illik a Diana-sztorihoz: az eljegyzés után, amikor Károly hat hétre elutazik, Diana gyakorlatilag beszorul a Buckhingham-palotába, ahol masszívan tréningezik, hogyan legyen felszabadult tinédzserből komoly hercegnő. A sorozat egyik legszebb jelenete, amikor a fiatal lány a valaha volt egyik legpompásabb királyi rezidenciában unalmában és magányában felkap egy görkorcsolyát, majd a Girls on Filmmel a walkmanjében felszántja a palotát. Ugyanebben a részben Elton John Song for Guy című dalára menekül a táncba, de már Martin Phipps filmzenéjére omlik össze benne.
A Queen Crazy Little Thing Called Love-ja mellett természetesen nem maradhatott ki az örök kaméleon David Bowie sem, aki 1983-ban épp (újra) a funkos alapokhoz nyúlt, és elkészítette a Let’s Dance című albumot. A címadó dalt Nile Rodgers-szel írta, aki azt nyilatkozta, úgy érezték ez az a hangzás, amire az egész világ táncolni fog. És igaza lett, mert a dal a brit, és az amerikai listák élére is berobbant, nem volt olyan klub a világon, ahol ne került volna elő. Felidézte a 70-es évek végi diszkó-funk hangzását, de egyben előre is mutatott, mit lehet kezdeni még a popzenével a jövőben. Kifejezetten üdítő volt abban a korban, ahol a tompított-szaggatott ritmusú gitártól és a hülyébbnél hülyébb hajaktól várta mindenki a sikert. Hol illett volna bele ebbe egy piros tűsarkú cipő, amiről Bowie énekelt?
És hogy illene bele a királyi család zenehallgatási szokásaiba ez a dal? Simán! A sorozatban, legalábbis. Margit hercegnő erre lejt egy hatalmas, felszabadult táncot partnerével, aki a Bowie-dal után lényegében el is hagyja őt az egyházért.
Fantasztikus zenei aláfestéssel érkezett a képernyőre a szimplán csak Fagan címen futó epizód: ez azt az 1982-ben történt eseményt dolgozta fel, amikor egy Michael Fagan nevű munkanélküli szobafestő kétszer is betört a Buckingham-palotába. Először csak egy fél üveg bort ivott, másodjára viszont már bejutott a királynő szobájába is.
Ez tényleg megtörtént, bár míg a valóságban csak néhány szót váltottak, addig a sorozat ezt a beszélgetést használja arra, hogy bemutassa, milyen hatással volt Margaret Thatcher miniszterelnöksége a munkásosztály életére. Az egész epizód Fagan háttérsztorijáról szól, aki újra és újra besétál a munkaügyi központba, de már hónapok óta nem tud dolgozni, a felesége lelépett, és vitte magával a gyerekeit is, egy olyan férfihoz, aki gondoskodni tud róluk.
Fagan kétségbeesettségét és dühét két dallal is megtámasztják: egy ízben, amikor a munkaügyi központba buszozik – és hamar kiderül, hogy éppen szétesőben van az élete –, végre megszólal a Cure dala, a Boys Don’t Cry. Mert természetesen a 80-as éveknek is volt egy sötétebb oldala, és ezt a popzenében a Cure jelenítette meg. Fekete haj, fekete szemöldök, fekete ruhák, depresszió, izoláció, dekadencia – ez mind eszünkbe juthat Robert Smith korszakalkotó posztpunk zenekaráról. A 80-as évek Cure-osai úgy voltak lázadók, hogy önmagukba fordultak, nem anarchiát akartak, hanem csak kivonulást a világból. A Boys Dont’t Cry kifejezetten slágeres dal, miközben arról szól, hogy miért is ne lehetnének a fiúknak is érzelmeik, és miért is ne mutathatnák azokat ki.
Bár, ha a Cure-ra azt írjuk, hogy a 80-as évek sötét oldala, akkor ezt mégis hogyan fokozhatjuk? Hiszen a Joy Division talán még inkább az. És ezt A Korona alkotói is így gondolták. A teljes fásultságban magányos Fagant már a Twenty Four Hours-ra látjuk dohányozni. A Joy Division egyébként nagyon rövid életű zenekar volt (hiszen énekese, Ian Curtis néhány héttel a dalt is tartalmazó lemez után öngyilkos lett) sosem került közel a mainstreamhez, de a rajongói annál elkötelezettebbek voltak, hatása a következő évtizedek zenekaraira pedig még erőteljesebb. „Végtelenül hideg, iszonyúan sötét, mégis furán csillogó, rettentően romantikus és képtelenül üres, szörnyen közeli és iszonyúan távoli, lebilincselően szép és letaglózóan fájdalmas, és mint a legnagyobb alkotások, időn és téren fölülálló” – írtuk korábban.
A korona negyedik évada bemutatja a királyi család leginkább szappanoperába illő korszakát, amelyben a csillogás, az útkeresés és a tragédia is jelen volt, csakúgy, mint a korabeli popzenében. Remek érzékkel nyitottak az alkotók tehát a könnyű műfaj felé, hiszen a 80-as évekről a Diana-sztori mellett éppúgy eszünkbe jutnak ezek a dalok, ezek az életérzések.
Hiába hasonlítanak megszólalásig a szereplők, a helyzetek és a körülmények a valóságra, A korona című sorozat fikció - annak viszont valóban királyi. Most már négy évadon keresztül láthatjuk, hogy a királynő is ember, nem is szólva a család többi tagjáról. De vajon szimpatikusabb lesz-e ettől a monarchia?
Hiába hasonlítanak megszólalásig a szereplők, a helyzetek és a körülmények a valóságra, A korona című sorozat fikció – annak viszont valóban királyi. Most már négy évadon keresztül láthatjuk, hogy a királynő is ember, nem is szólva a család többi tagjáról. De vajon szimpatikusabb lesz-e ettől a monarchia?