Tetszett a cikk?

JANUÁR 19.

Másfél évvel azután, hogy bekerült a kormányprogramba, aláírták a főváros és a kormány közötti metrószerződést. E szerint a Kelenföld és a Keleti pályaudvar közötti, 7,5 kilométeres metróvonal folyó áron 227 milliárd forintra becsült költségének közel 80 százalékát finanszírozza a magyar állam. Májusban Medgyessy Péter miniszterelnök 70 százalékos támogatást helyezett kilátásba a további 2,5 kilométeres, 80 milliárd forintba kerülő szakaszhoz, de ez az arányszám már nem szerepel a kormány határozatában, s törvényjavaslatot sem terjesztett be róla a kabinet. Pedig az 1998-ban kötött hasonló - a költségeknek csak 60 százalékát a kincstárra hárító - megegyezés teljesítése elől az Orbán-kormány végül a törvényi felhatalmazás hiányára hivatkozva zárkózott el, majd a Legfelsőbb Bíróság érvénytelennek nyilvánította a szerződést. A hasonló fiaskó elkerülésére az idén januári megállapodáshoz tartozó költségvetési kötelezettségvállalást tavaly törvényben is rögzítették. A 7,5 kilométeres metrószakasz 2008-ra tervezett átadása már nem lehetséges, mivel több lakóközösség - háza megsüllyedésétől tartva - pereskedéssel akadályozta a vasúthatósági engedély kiadását, így az csak októberben emelkedett jogerőre.

Szupervékony lehet az iPhone 17 Air, de ez komoly kompromisszumokkal járhat

Szupervékony lehet az iPhone 17 Air, de ez komoly kompromisszumokkal járhat

A cégbíróság végül mégis megálljt parancsolt a mesésnek tűnő brazil államkötvénybiznisznek

A cégbíróság végül mégis megálljt parancsolt a mesésnek tűnő brazil államkötvénybiznisznek

Kiugrott mozgó autójából egy rendőrök elől menekülő férfi az M0-son

Kiugrott mozgó autójából egy rendőrök elől menekülő férfi az M0-son

Netanjahu bejelentette: már szerdától életbe léphet a tűzszünet Izrael és a Hezbollah közt

Netanjahu bejelentette: már szerdától életbe léphet a tűzszünet Izrael és a Hezbollah közt