szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagyszabású adventi borkampányt indított december 1-én az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap. Az ország legnagyobb kereskedelmi hálózatait érintő akciósorozat ösztönözni kívánja, hogy magyar borok kerüljenek a karácsonyi ünnepi asztalokra.

December 1-től karácsony utolsó napjáig tart az ACM és a KBA adventi kampánya, amelynek középpontjában a minőségi magyar borok állnak. Az akció célja a vevők figyelmének felkeltése a magyar borok iránt az ünnepek közeledtével, a vásárlók ösztönzése a tudatos választásra és vásárlásra, a borászatok támogatása, továbbá új termékek bevezetése. 

A vezető kereskedelmi láncok kínálata folyamatosan bővül. Az ünnepekre készülő vásárlók a minőségi magyar borok mind szélesebb spektrumából választhatnak. Az áruházakban a kampány ideje alatt számos akciós tételt kóstolhatnak és vásárolhatnak meg. E borok részben feltörekvő új borászatoktól származnak: korábban nem voltak belistázva egyetlen kereskedelmi láncba sem, az akció ideje alatt azonban lehetőséget kapnak a bizonyításra, meghódíthatják a vásárlók szívét és bekerülhetnek az állandó szortimentbe is.

©

A magyar borászat az elmúlt években látványos eredményeket tudhat magáénak A minőségi magyar borok fogyasztása stabilizálódott, sőt az elmúlt években növekedésnek indult. A magyar borok számára eddig is kiemelten fontos belső piac jelentősége tovább nőtt az utóbbi években. Bár a magyar borok felveszik a versenyt a nemzetközi mezőnnyel a külföldi értékesítések visszaestek. Egyrészt a keleti piacok beszűkülése, másrészt a nyugati piacok átrendeződése, harmadrészt az új versenytársak megjelenése miatt. Magyarország az exportőr országok rangsorában a 7. helyről a 15-re esett vissza.

Ezzel szemben a belföldi piacon kiemelkedően jó a hazai borok pozíciója. Az eladások annak ellenére emelkedni tudtak, hogy az import egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a minőségi magyar boroknak: a kiskereskedelemben jelentős részt képviselő nemzetközi kereskedelmi láncok, főként a hipermarket- és diszkontláncok polcain nemcsak megjelentek, de egyre nagyobb teret hódítanak külföldi boraikkal. A kontinensről származó italok mellett már szép számmal képviseltetik magukat a tengerentúli borok is. A prognózisok azt mutatják, hogy ebből a szempontból nem lesz könnyebb a hazai borműhelyek helyzete – az import jelentősége várhatóan növekszik a következő időszakban.

A borfogyasztás divatjának alakulása természetesen egybevág az általános tendenciákkal: a könnyebb, gyümölcsösebb borok (például illatos fehér, rozé, primőr vörös) egyre keresettebbek. Különösen szembetűnő a rozék iránti igény dinamikus növekedése. A borfogyasztás mindinkább társasági alkalmakhoz kapcsolódik, a bor erős kulturális és történelmi kötődése fölértékelődik. Az arcnélküli termékekkel szemben az individuális jegyekkel rendelkező borok a sikeresebbek, amit a borturizmus gyors fejlődése jelez, illetve egyben indikál is. Az olcsó borok fogyasztása a világon csökken, míg a minőségi, ellenőrzött eredetűeké növekvő tendenciát mutat. A most meghirdetett országos áruházi kampány karácsonyig tart az Auchan, a Metro, a Spar és a Tesco 116 kijelölt üzletében. 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!