szerző:
T.S.
Tetszett a cikk?

Lehet, hogy a tüzesvérű főzőasszony, Flor nádpálinkát kedvelő bohém férje, Vadinho is rászokna erre. Az idei riói karneválra rendesen átöltözött a világ harmadik legkelendőbb itala, s már a stadionok felé is gurul.

Míg Flor asszony és kulináris műhelye, a Zamat és Művészet főzőiskola, meg a farsangi szambát bahiai lánynak öltözve járó férje a Nobel-díjas író, Jorge Amado fejéből pattant ki, addig a patinás svéd brand (1879 -es születésű, ám 2008 óta a francia Pernold Ricardhoz tartozik ) új etikettjét Rafael Grampá ötlötte ki. Egy grafikus, aki nemcsak rajzol, hanem népszerű képregényei és 3D-s animációs filmjei történeteit is ő írja, ráadásul ismert zenész. Manapság a szakmájában nagy sztárnak számít, mivel a hagyományos, már-már néha merev reklámgrafika kereteit szétfeszítve új stílust teremt. Nemcsak az Absolut vodka karneváli címkéje bizonyítja ezt, hanem egy másik jelentős megbízásának a végeredménye, a világ első számú edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártója felkérésére a 2014-es brazil foci vb Nike-grafikája is.

A limitált, a napokban egyelőre csak Brazíliában, Mexikóban és Kolumbiában forgalomba kerülő 2014-es Absolut Taste of Karnival valójában a külső megjelenése mellett az íze miatt is különleges lesz: maracujával és narancsvirággal ízesített. Bár hasonló ízvilágú volt a 2012-es Absolut MIAMI, a gyűjtők előre felkészültek az  új vodka megszerzésére.

Facebook

A népszerű márkát egyébként ma 126 országban ismerik, s jelenleg a világ harmadik legkelendőbb alkoholos itala a  Bacardi és a Smirnoff után. A több mint egy évszázadig hagyományosan  - literenként egy kilogramm őszi búza felhasználásával - készülő teljesen tiszta vodka (még a neve is erre utal: Absolut Rent Brännvin) csak 1986-ban jelent meg először ízesített változatban, ekkor került az Absolut PEPPAR-ba a jalapeño chili,a zöld paradicsom  és szárított gyógynövények. Azóta felvették a repertoárba a citromot, a koriandert, a papayát, a mangót, a gránátalmát, a sárkánygyümölcsöt épp úgy, mint  az  acai berryt (az acai pálma gyümölcse).

A klasszikus palack dízájnja   alig egy évtizede, 2003-ban kezdett változni. A szintén brazil, Romero Britto neo-pop művész volt az első, aki a korábbi egyszerű, csupán feliratos, áttetsző etikett helyett újat alkotott a róla elnevezett Absolut Britto vodka üvegére. Őt francia és német formatervezők követték, majd Ennio Capasa olasz divattervező „öltöztette" az Absolut C'N'C FASHION ANIMAL-t 2007-ben. Ezt a sort még folytathatnánk újabb brazil, olasz, görög és egyéb nemzetiségű dizájnerekkel, egészen a kínai Zeng Fanzhi és Gao Yu festőművészekig.

A 2014-es riói karnevál farsangi inspirációjú italáról még annyit érdemes tudni, hogy az Absolut Vodka Transform Today, a „mát átalakító” programjának keretében került kiadásra – s nem véletlenül a brazil foci-világbajnokság előtt néhány hónappal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!