szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Évről évre nagyobb az érdeklődés a nemzetközi szakvásárokon és versenyeken a magyar borok iránt. Az egyik legnagyobb s legrangosabb rendezvény a minden márciusban, Veronában megrendezett Vinitaly, amely az idén is szép elismeréseket hozott, és versenyen kivül az is kiderült, hogy szereti a világ a tokaji aszút.

A Vinitaly nemzetközi borversenyt ( Concors Enologico Internazionale ) nemcsak az egyik legtekintélyesebbnek, de legszigorúbbnak is tartják a szakemberek. Itt nem osztogatnak ütre-főre érmeket és elismeréseket. Kategóriánként mindössze négy díjat - nagyarany, arany, ezüst és bronz -  ítélnek oda a benevezett boroknak, valamint a magas pontszámokat elérő tételek közül kiválasztják az elismerő oklevélre érdemeseket ( Gran Menzione ).  Így a mintáknak mindössze 3 százaléka vihet haza valamilyen elismerést, szemben a legtöbb versenyen szokásos 30 százalékkal.

Az  idei versenyre a világ 30 országából több mint 2550 minta érkezett, amelyet 105 fős nemzetközi szakmai zsűri értékelt. A 30 benevezett  magyar bor közül hét elismerő oklevelet kapott. 2014-ben Gran Menzione díjas a Nyakas Aligvárom 2013, a Budai Sauvignon Blanc 2013, a Varga Vadóc Sauvignon Blanc 2013, az Aranymetszés Olaszrizling 2013, a Tokaj Kereskedőház félszáraz 2013-as sárgamuskotálya, a Borpalota Mátrai Hárslevelű Fríz 2013, és a G-Halasi Villányi Cabernet Sauvignon II 2011.

VinCE

A Vinitaly természetesen nemcsak a versenyről szól, hiszen ez az egyik legnagyobb szakmai vásár, találkozó is. Közel 90 ezer négyzetméteren több mint 4000 kiállitó sorakozott fel az idén, és tartott kóstolókat, bemutatókat. A VinCE magazin immáron hagyományosan részt vesz a programokon, olyan tekintélyes szakmai magazinok sorában, mint a Decanter vagy a Falstaff.   Először tavalyelőtt kaptak lehetőséget, hogy egy mesterkurzus keretében, ültetett kóstolón mutassák be ikonikus fajtánkat, a furmintot. Tavaly a természetes magyar édes borok kerültek terítékre, az idén pedig a tokaji aszúra fókuszáltak. A Romsics László nemzetközi borakadémikus, szaktanácsadó vezette prezentáció és kóstoló az idén teltházas volt, s minden eddiginél nagyobb érdeklődést váltott ki. Amint a szervezők megállapították, igaz "love mark " lett ( a szeretett márka kategóriát Kevin Roberts, a Saatchi&Saatchi reklámügynökség ügyvezetője vezette be; a lovemarks listákon általában konkrét márkák szerepelnek ), és ismét  bebizonyosodott: a világ szereti a tokaji aszút!  

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!