szerző:
Tóth Sándor
Tetszett a cikk?

Nevezhetnénk tipikus amerikai sikertörténetnek is, amikor egy pénzügyi alkusz átnyergelve az édességiparba saját arcképével ellátott nyalánkság „feltalálójává” válik, és ebből megteremti új élettere alapjait.

Lám, nem mindig a 20 éves dekoratív nőké a világ! - gondolhatta magában az erősen kopaszodó, vastagkeretes szemüveget viselő David Gott, amikor úgy döntött, hogy az életkedvet sugárzó, önmagát megjelenítő portréját helyezi el piacképessé vált márkatermékén.

A volt tőzsdeügynök - aki 60. évéhez minden bizonnyal közelebb jár, mint az ötvenhez - egy régi családi receptet továbbfejlesztve igyekezett megédesíteni a saját és mások életét a fagylaltkrém és a puding közötti átmenetet képező finomságával. Mint a hűsítő termék elnevezéséből kitűnik, ehhez sem ment el a szomszédba ötletért, a keresztnevét is beleapplikálta a „híres ínyencég” elé, mely így hangzik: David's Famous Gourmet Frozen Custard.

David's Famous Gourmet Frozen Custard (Facebook)

De mit sem érne David Gott ínyencségének külső megjelenése, ha nem találkozna fogyasztói érdeklődésével. Már nemcsak az North Liberty-ben (Iowa állam) élők kedvelik különböző krémfagylaltjait, amelyeknek egyre nagyobb választékával lepi meg vásárlóit: a kezdeti kávé, majd vanília és citrom ízek mellett megjelent a holland csokoládé és legújabban a tengeri sós karamell is.

A brókerből lett fagylaltcukrász receptjének egyik fő titka, hogy a legjobb minőségű alapanyagokat használ (például, madagaszkári bourbon vanília), készítménye sokkal magasabb arányban, 4 %-ban tartalmaz szilárd tojássárgáját, mint a hasonló édességek, míg a zsírtartalma 25 %-os.

Az előállítási kapacitást hamarosan új befektetéssel tervezi bővíteni David Gott, mivel termékének Iowa államon kívüli üzleti árusítása, gyors népszerűsége megköveteli ezt. A siker hátterében pedig nem áll más, minthogy Gott mindig a kedvében akart járni másoknak a saját készítményével.

Erről tesz említést honlapján, amelynek indító szlogenje The man behind the brand, a találó gondolat szó szerint, Az ember mögött a márka, valójában ezt úgy értelmezhetjük, hogy minden embert az általa létrehozott érték minősít.

Először az iraki katonai szolgálatából szabadságon tartózkodó idősebb fiának készített kávé ízű frozen custard-ot egy családi recept alapján, majd a baráti vacsorák, összejövetelek alkalmával, mindig nagy tetszést aratva vele. Később üzleti fogadások, vacsorák kísérője lett, s a világon legjelentősebbként, illetve leghosszabb távúként (500 mérföld) számon tartott iowai kerékpáros túrán, a RAGBRAI-n is megjelent vele. Közben kísérletezett az alapanyagokkal és ízekkel, mígnem véglegesen kialakított desszertjével a termékbemutatók után a közelmúltban piacra lépett. Ilyen az édes amerikai álom, amikor valóra válik…

Fotó: David's Famous Gourmet Frozen Custard (Facebook)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!