szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lakossági fogyasztók tízezreinek küld múlt péntek óta túlzottan magasnak látszó gázszámlát az EMFESZ - számol be a Népszabadság. Az EMFESZ egyetlen, Szabadság téri ügyfélszolgálata előtt panaszosok tömegei várnak. A gázszolgáltató ügyvezetője ezt a sajátos ellátó-váltás velejárójának tartja, és szerinte cégük nem kap megfelelő óraadatokat az átvevő szolgáltatóktól.


A Magyar Energia Hivatal (MEH) január 13-i hatállyal függesztette fel az EMFESZ gázszolgáltatói engedélyét, a cég anyagi problémáira hivatkozva.A több mint 300 ezer lakossági ügyfelet az E.ON és a GDF Suez területén a korábbi szolgáltató, a Tigáznál a Főgáz, a Főgáznál pedig a Tigáz vette át.

Az EMFESZ ezt elfogadva ígéretet tett arra, hogy anyagi problémáit rendezi. Azóta ennek mutatta is bizonyos jeleit. Egy meglehetős bonyolult eljárással viszont ügyfelenként megindult annak elszámolása, hogy a január elejére (az még nem világos, hogy 4-re vagy 13-ra) becsült óraállás alapján az addig még elmaradt pénzeket az EMFESZ, az azóta adódó fogyasztást pedig az új szolgáltató számlázza ki.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője a Népszabadságnak elmondta: péntek délután óta tömegesen jelentkeznek náluk telefonon az EMFESZ végszámláival kapcsolatos lakossági panaszosok.

A problémák nehezen egységesíthetők. Van, akinek mindkét szolgáltató számlázott ugyanazon fogyasztás után, és van, akitől szerinte egyben követelnek részletekben már kifizetett összeget. A rövid fizetési határidővel kiszámlázott, jogtalannak érzett követelések a néhány ezer forinttól esetenként százezer forint fölé is felkúsznaak. De akad olyan panaszos is, aki nem tudta pontosan előadni a problémáját.

Fülöp Zsuzsanna a panaszosoknak azt javasolja, hogy első körben mindenképp az EMFESZ-szel egyeztessenek. Más energiaszolgáltatónál is előfordult már - érvelt -, hogy megtérítés után még egyszer kiküldött egy számlát, amit tapasztalataik szerint az egyedi esetekben mindig rendeznek.

Amennyiben valaki úgy érzi, önhibáján kívül nem tudott egyztetni az EMFESZ-szel, úgy írásban - lehetőség szerint a bizonyítékok másolatának mellékelésével - fordulhat az NFH területileg illetékes felügyelőségéhez. Ezután az NFH az egyedi eset kivizsgálását kezdeményezi.

A lap megkeresésére Góczi István, az EMFESZ ügyvezetője határozottan kizárta annak lehetőségét, hogy az EMFESZ saját hibájából túlszámlázna, újra kérne már befizetett összegeket vagy beszedne korábbi engedményeket. Ha esetleg később bebizonyosodna, hogy a gázszolgáltató - önhibáján kívül - mégis jogtalanul számlázott bármit, azt visszatérítik.

Góczi István úgy véli, az egyeztetések még hónapokat vehetnek igénybe. Ez viszont nem változtat azon, hogy a feltüntetett határidőig mindenkinek be kell fizetnie a kiküldött számlán szereplő összeget - tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!