Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2cbad50b-de8a-435c-85c9-4f2c12e221c5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ezzel pedig jelentősen nőtt az ukrán légierő ütőereje.","shortLead":"Ezzel pedig jelentősen nőtt az ukrán légierő ütőereje.","id":"20250206_Mar-nagyon-itt-volt-az-ideje-jelentosen-nott-az-ukran-legiero-utoereje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cbad50b-de8a-435c-85c9-4f2c12e221c5.jpg","index":0,"item":"ebb062e4-15bb-41c3-a216-5c4e1fa0f5f3","keywords":null,"link":"/vilag/20250206_Mar-nagyon-itt-volt-az-ideje-jelentosen-nott-az-ukran-legiero-utoereje","timestamp":"2025. február. 06. 18:36","title":"Párizs leszállította az első francia Mirage 2000-es vadászrepülőket Ukrajnának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd72fdb0-cee8-4ac7-9253-031add7dd4ed","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Dacia Bigster első körben három különböző hajtáslánccal érhető el hazánkban.","shortLead":"A Dacia Bigster első körben három különböző hajtáslánccal érhető el hazánkban.","id":"20250206_magyarorszagon-a-legnagyobb-es-legdragabb-dacia-a-vadonatuj-bigster","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd72fdb0-cee8-4ac7-9253-031add7dd4ed.jpg","index":0,"item":"76b033d2-137e-4cda-b02b-eda9e594d8c4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_magyarorszagon-a-legnagyobb-es-legdragabb-dacia-a-vadonatuj-bigster","timestamp":"2025. február. 06. 07:21","title":"Magyarországon a legnagyobb és legdrágább Dacia, a vadonatúj Bigster","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"652e5f8d-5784-47cd-b9ea-d317d844229e","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Nem biztos, hogy jók az USA-nak, de alapjaiban jogszerűek Donald Trump vámháborús rendeletei.","shortLead":"Nem biztos, hogy jók az USA-nak, de alapjaiban jogszerűek Donald Trump vámháborús rendeletei.","id":"20250206_hvg-trump-usa-vamok-mexiko-kanada-kina-torvenyek-kiskapuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/652e5f8d-5784-47cd-b9ea-d317d844229e.jpg","index":0,"item":"3d16d4f5-d583-465e-b69d-0cffba62af91","keywords":null,"link":"/360/20250206_hvg-trump-usa-vamok-mexiko-kanada-kina-torvenyek-kiskapuk","timestamp":"2025. február. 06. 11:29","title":"Az amerikai törvények több kiskaput hagynak Trumpnak a vámok tetszés szerinti emelésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7a3b65d-4951-40a3-89cd-8364e7b1844b","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Matteo Bruni szóvivő tájékoztatása szerint a 88 éves egyházfő napok óta beteg.","shortLead":"Matteo Bruni szóvivő tájékoztatása szerint a 88 éves egyházfő napok óta beteg.","id":"20250206_Ferenc-papa-horghurut-beteg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7a3b65d-4951-40a3-89cd-8364e7b1844b.jpg","index":0,"item":"bec7581c-3e9d-4698-b516-f988243a2fbd","keywords":null,"link":"/elet/20250206_Ferenc-papa-horghurut-beteg","timestamp":"2025. február. 06. 19:35","title":"Ferenc pápa hörghurut miatt betegeskedik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f00ca27-d35e-424d-89d1-354575d03be6","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az amerikai elnök folyamatosan azt hajtogatja, hogy a munkásokon akar segíteni. Valójában mindent magáért és a maga köré gyűjtött oligarcháiért tesz.","shortLead":"Az amerikai elnök folyamatosan azt hajtogatja, hogy a munkásokon akar segíteni. Valójában mindent magáért és a maga...","id":"20250206_Robert-Reich-Trump-penzre-valtja-a-hatalmat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f00ca27-d35e-424d-89d1-354575d03be6.jpg","index":0,"item":"c62fcd57-a30f-403a-ab51-5d5209cf0758","keywords":null,"link":"/360/20250206_Robert-Reich-Trump-penzre-valtja-a-hatalmat","timestamp":"2025. február. 06. 07:30","title":"Robert Reich: Trump pénzre váltja a hatalmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbfeb9b6-736d-43d2-b129-0de1006c1a7a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mercedes hamarosan megújítja az S-Klasse immár 5 éves múltra visszatekintő aktuális generációját.","shortLead":"A Mercedes hamarosan megújítja az S-Klasse immár 5 éves múltra visszatekintő aktuális generációját.","id":"20250207_igy-fest-a-csillaglampas-uj-mercedes-s-osztaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbfeb9b6-736d-43d2-b129-0de1006c1a7a.jpg","index":0,"item":"ce0258b1-4ca0-43e5-9fa3-ccd88198abc9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250207_igy-fest-a-csillaglampas-uj-mercedes-s-osztaly","timestamp":"2025. február. 07. 07:59","title":"Így fest a csillaglámpás új Mercedes S-osztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa250665-d34a-49e3-bcf5-3f606c648d81","c_author":"Kövesdi Veronika","category":"360","description":"Az Oroszok háborúban című nagy botrányt kiváltó dokumentumfilm nem állít hazugságokat. Csak egy kicsit megtéveszt. Az ördög itt nem a részletekben rejlik, hanem azok hiányában – írja Kövesdi Veronika, az ELTE Média és Kommunikáció Tanszékének oktatója.","shortLead":"Az Oroszok háborúban című nagy botrányt kiváltó dokumentumfilm nem állít hazugságokat. Csak egy kicsit megtéveszt...","id":"20250207_kovesdi-veronika-dokumentumfilm-ukrajna-haboru-orosz-katonak-onigazolas-lelektana-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa250665-d34a-49e3-bcf5-3f606c648d81.jpg","index":0,"item":"cfac9124-66a3-49a4-b7c7-009318e72958","keywords":null,"link":"/360/20250207_kovesdi-veronika-dokumentumfilm-ukrajna-haboru-orosz-katonak-onigazolas-lelektana-velemeny","timestamp":"2025. február. 07. 10:34","title":"Dokumentumfilm az önigazolás lélektanáról: orosz katonák ukrajnai sírámai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ddac91dc-733e-4d88-b085-b2e4aa687685","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Azt akarja a finn kormány megakadályozni, hogy a megszerzett épületeket kémtevékenységre vagy szabotázsakciók szervezésére használják.","shortLead":"Azt akarja a finn kormány megakadályozni, hogy a megszerzett épületeket kémtevékenységre vagy szabotázsakciók...","id":"20250207_oroszo-ingatlan-vasarlas-finnorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ddac91dc-733e-4d88-b085-b2e4aa687685.jpg","index":0,"item":"5163b4c8-c872-4ea5-85f8-f1d48e9e6aa3","keywords":null,"link":"/vilag/20250207_oroszo-ingatlan-vasarlas-finnorszag","timestamp":"2025. február. 07. 05:14","title":"Helsinki megtiltaná az oroszoknak, hogy ingatlant vegyenek Finnországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Igen csak megszaporodtak a hivatalos márkakereskedőket megkerülő, úgynevezett független autókereskedők eladásai. Ha szembeállítjuk a forgalomba helyezett új autók BM-statisztikáját a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének (MGE) kimutatásával, kiderül: a két darabszám-lista között tetemes a különbség.
Különösen a prémiummárkák estében. Így például a BMW-kből tavaly 861 darabot adtak el a hivatalos márkakereskedők, ezzel szemben viszont a BM-statisztika szerint összesen 1467 új BMW kapott rendszámot. Vagyis 606 bajor luxusjárgány – a márkaképviselet forgalmának több mint 70 százaléka – a magyar generálimportőrt kikerülő úton talált gazdára. Ez azért is szemet szúr, mivel a BMW az eladások erősítése érdekében éppen tavaly vette saját kézbe a generálimportőri feladatokat a Wallis Csoporttól.
Ám nem csak a müncheni luxusgyártó járt pórul. A tavaly felrendszámozott 1622 Audiból 861 volt a hivatalos értékesítés, a Mercedesnél 1538 üzembe-helyezéssel 36 százalék a különbség. A Volvókból tavaly összesen 1345 fogyott, közülük 234, mintegy 20 százalékuk „független” csatornákon. A Jaguar esetében még kirívóbb az eltérés: a tavaly forgalomba állított 86 kocsinak több mint a fele, 47 darab szintén „kicselezte” a hivatalos dilert.
A „függetlenek” (import)beszerzéseik során többféle módon érhetnek el kedvezményeket, amelyeket később a vevőikkel megoszthatnak. Európában több helyütt vannak raktárakban régóta porosodó, túltárolt, vagy sérült kocsik. Aztán sok nyugat-európai autókereskedőnek inkább megéri árengedményt adni a hozzájuk betérő magyar felvásárlóknak, mivel a nagyobb eladásokat nagyobb árréssel díjazzák a gyártók.
Az is egy olcsóbb beszerzési trükk, amikor egy külföldi rent-a-car céggel összejátszva bérautóként, 20-30 százalékos kedvezménnyel eladott luxusokat hoznak be. (A bérautós cégek ugyanis – meghatározott üzemeltetési feltételek esetén – messze alacsonyabb áron vásárolhatnak a gyártók hivatalos értékesítőitől.)
Voltaképpen az alternatív újautó-eladást kizárólag az alacsonyabb ár hajtja. Ez a magyarázata annak is, hogy főként a méregdrága luxusautókra érdemes hajtani, mivel ott már néhány százalékos árengedmény is százezreket hozhat a konyhára.
A magát Magyarország első márkafüggetlen gépjármű-kereskedőjeként reklámozó Axon Car szalonjában kurrens Saabok-Volvók pompáznak – a márkakereskedők árához képest milliókkal olcsóbban. A vezérképviseletek nem szívesen nyilatkoznak, tartanak az árletörő konkurenciától. Mindemellett Bodrogi Gábor és Győrffy Zsolt, a Volvo Autó Hungária Kft. ügyvezető, illetve közvetlen értékesítési igazgatója megkérdőjelezik az ilyesfajta autókereskedelem tisztességét.
Elismerik ugyan, hogy az árverseny az autósok érdekeit szolgálja, de mint mondák: „a Volvo – csakúgy, mint más prémium márka – ügyfélközpontú értékesítést követel. A marketing, köztük a reklám, a folyamatos szakmai továbbképzés, a tesztautó-park, vagy az eladás utáni vevőszolgálat tetemes költségét a „függetlenek megspórolják, e feladatokat egyszerűen áthárítják a márkaimportőrre”.
Az alacsonyabb ár persze sokak szemében csábító, de megtévesztő is lehet – figyelmeztetnek a volvósok. E kocsikra nincs, vagy csak részleges a garancia, alapfelszereltségük alacsonyabb lehet, mint a márkaimportőrök választékánál, sőt a hazaitól eltérő kivitel is okozhat bosszúságot.
A francia példa nyomán a német autógyárak is egyre inkább rákényszerülnek arra, hogy dízelmotoros modelljeiket koromszűrővel hozzák forgalomba. Hogy eddig berzenkedtek e szükségesnek és ésszerűnek tűnő műszaki tartozék bevezetése ellen, az alkalmasint azzal magyarázható, hogy a hivatalosan "részecskeszűrőnek" nevezett alkatrész növeli a dízelmotor fogyasztását.
Csaknem összeomlott a Mercedes-csoport tavaly év végén, míg a svéd Volvo és a francia Renault aránylag jól teljesített. Növekedett az új autók eladása tavaly Európában, de a legnagyobb gépjármű- és motorgyártók ennek ellenére vegyes évet zártak részben a dollár gyengülésének és a dráguló nyersanyagköltségeknek köszönhetően.
A személygépkocsik piacán a luxuskategóriák egyre jobban veszítenek piaci jelentőségükből, míg a gyártók szerint az idei év sztárjai a kisautók lesznek.
Két nagy, komplex szolgáltatást nyújtó autópláza is épül Budapesten, kihasználva a jármű-kereskedelemben életbe lépő enyhébb uniós szabályozást. Az M3-as kivezető szakaszán épülő plázában haminc, a békásmegyeriben pedig legalább fél tucat márka modelljeit fogják árulni.
A GKI Gazdaságkutató Rt. 2004. IV. negyedéves vállalati felmérése szerint az előző negyedévhez képest valamennyi vállalkozói szegmensben csökkent a felsőkategóriás autók iránti érdeklődés, miközben a középkategória erősödött, ami a kis- és felső kategóriák együttes gyengülésére vezethető vissza.