Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A spanyol Ferrovial építőipari és szolgáltató csoport várhatóan tíz napon belül megköti a szerződést a Budapest Airport – a ferihegyi repülőteret üzemeltető cég – eladásáról a német Hochtief építőipari vállalatnak, jelentette a Reuters hírügynökség csütörtökön, az ügylethez közel álló forrást idézve.
Ferihegy madártávlatból. Új tulajdonosnál landol © airliners.net |
A legnagyobb spanyol építőipari vállalat, a Grupo Ferrovial 237,3 millió eurós adózott eredményt ért el az első félévben, 19,7 százalékkal többet a tavalyi első félévi 198,2 milliónál.
Az eredményt a spanyolországi lakáspiac fellendülésén kívül főleg a felvásárlások támogatták. A tavalyi első félévhez képest a Ferrovial csoportmérlege az amerikai, texasi Webber építővállalattal, a svájci Swissport repülőtéri szolgáltatóval és más beszerzésekkel bővült, továbbá koncessziókat szerzett amerikai fizetős autópályákra.
Kalandos félévet zárt a Ferrovial: négyhavi ádáz ellenállás után a BAA vezetése megadta magát, és június elején elfogadásra ajánlotta a részvényeseknek a Ferrovial javított, 10,3 milliárd fontos felvásárlási ajánlatát.
Így, több áttételen keresztül, közvetve a Ferrovial érdekeltségébe került a ferihegyi Budapest Airport is, amelynek 75 százalékát mínusz egy szavazatát a BAA decemberben vette meg az ÁPV-től 1,362 milliárd fontért. Ez az összeg iparági elemzők szerint világrekord volt az ágazatban, amennyiben a Budapest Airportot a tavalyi pénzforgalmi többletének (EBITDA) mintegy harmincszorosára értékelte. Így számolva a Ferrovial 23-szoros árat fizetett a BAA-ért, miközben az elmúlt évek iparági világátlaga 15-16-szoros volt.
A Ferrovialnál még júniusban közölték, hogy a BAA nagy-britanniai repülőtéri üzletágát egyben akarják tartani, és a brit repülőterekre fognak összpontosítani, de megvizsgálják a külföldi érdekeltségek sorsát, és a Nagy-Britannián kívüli vagyontárgyak akármilyen eladásából adósságtörlesztést fognak finanszírozni.
A Standard & Poor's hitelminősítő a Budapest Airport megvásárlása után rontotta a BAA besorolásait azzal az indokkal, hogy a BAA cégadósi profilját kedvezőtlenül fogja befolyásolni a hitelből fedezett ferihegyi befektetés. Júniusban, a Ferrovial-ügylettel összefüggésben, a Standard & Poor's tovább rontotta a BAA osztályzatait.
Ám a Budapest Airport privatizációs szerződése szerint a Budapest Airportból 50 százalék plusz egy szavazat tulajdonrésznek a „jelen vevő” közvetlen tulajdonában kell maradnia. Az ÁPV, a BAA International Holdings Ltd. és annak magyarországi leányvállalata, a BUD Holding Vagyonkezelő Zrt. által aláírt szerződés 2011-ig csak azt teszi lehetővé, hogy az ÁPV előzetes értesítése után a BAA kapcsolt vállalkozásának átadja a részvénycsomagot, de ez nem sértheti a magyar állam érdekeit.
A Ferrovial tavaly megvásárolta a svájci repülőtéri földi kiszolgáló társaságot, a Swissport Internationalt az addigi tulajdonostól, a brit Candover Investments Plc befektetőcsoporttól, 646 millió euróért adóssággal együtt. A Swissport International negyven országban 170 repülőtéren dolgozik. A felvásárlással a Ferrovial „a világ legnagyobb szolgáltatója lett ebben a szakmában”, a spanyol cég tavalyi közleménye szerint.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
A másik azt válaszolta, hogy ő nem tett ilyet.
Gianni Infantino komolytalan dicshimnuszairól, a felemás színvonalú meccsekről, nevetséges jegyárzuhanásokról, kizsigerelt játékosokról és persze a torna döntőjének két résztvevőjéről is szó lesz.