Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Hétfőn megnyílt a Le Bourget légiszalon Franciaországban, a június 24-ig nyitva tartó 47. légi seregszemlére és vásárra több mint 200 ezer látogatót várnak.
© AP |
A kiállításra érkezők már messziről láthatják a hatalmas Ariane űrrakétákat, amelyek tövében egymás mellett parkolnak a katonai és a civil repülőipar újdonságai. Az érdeklődők körülnézhetnek az Airbus A380-as, valamint a Boeing 777-es utasszállítók fedélzetén, és több vadászrepülőgép pilótafülkéjébe is beülhetnek.
A kétévente megrendezett légivásár idén is az európai Airbus és az amerikai Boeing rivalizálásának jegyében zajlik, elsősorban a nagytávolságú gépek versenyében. A környezetvédelemben az Airbus már feladta a leckét a Boeingnek: korábban azt vállalta, hogy 2020-ig az összes új gépe a 2000. évi gyártási szinthez képest 50 százalékkal kevesebb széndioxidot és 80 százalékkal kevesebb nitrogénoxidot bocsát majd ki.
A légibemutató egyik várva-várt sztárja – a két évvel ezelőtti szalonon bemutatott – Airbus A380, azaz a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe. Az A380-as hétfőn a Rafale vadászrepülőgép látványos bemutatója után emelkedett a magasba, hogy több szűk fordulót tegyen a repülőtér felett.
Az amerikai Boeingnél a közelmúltban indult a csúcstechnológiákat alkalmazó 787-es Dreamliner fődarabjainak összeszerelése, ettől a típustól sok megrendelést várnak a cégnél. Ennek a repülőgépnek az Airbus A350-es a vetélytársa, amely azonban egyelőre még csak a tervezőasztalokon létezik.
A légiszalon egyik nagy újdonsága a repülőgép és helikopter között átmenetet jelentő Bell-Agusta 609 Tiltrotor típusú civil repülőgép, amely a szárnyai végén lévő, elforgatható hajtóműveivel függőlegesen is fel tud szállni. Eddig mintegy 40 cég összesen 70 darabot rendelt a repülőgépből.
A katonai vonal egyik kiemelkedő híre, hogy az Egyesült Államok szárazföldi hadserege és légiereje a napokban összesen 145-öt rendelt az olasz-amerikai gyártású, C-27J Spartan típusú közepes szállító-repülőgépből. A gépet már többször ajánlották Magyarországnak is, és esélyes lehet egy későbbi szállítógép pályázaton, amellyel leválthatják a lassú és korosodó An-26-osokat.
A repülőszalonon több olyan haditechnikai cég is részt vesz, amely érdeklődik a Magyar Honvédség különböző haditechnikai pályázatai iránt. Például az MBDA nevű európai cég még évekkel ezelőtt a Mistral légvédelmi rakétarendszert, azaz három rakétaüteget szállított a hozzátartozó rakétákkal, harcvezérlő rendszerrel és radarokkal a Magyar Honvédségnek.
Az MBDA hosszú távon érdekelt lehet a Magyar Honvédség által használt különböző – például a páncéltörő – rakéták korszerű eszközökre való cseréjében is. Az amerikai Raytheon pedig arra számít, hogy a későbbiekben légvédelmi rakétákat adhat el Magyarországnak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.