Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A kínai BAIC (Beijing Automotive Industry Holding) részesedés vásárlással segíti finanszírozni a svéd luxus sportautó-gyártó Koenigsegget a Saab Automobile megvásárlásában.
A Koenigsegg norvég és amerikai befektetők támogatásával már megállapodott a General Motors autógyárral a Saab megvásárlásáról, az ügylet finanszírozásával kapcsolatban azonban számos nyitott kérdés maradt.
A most aláírt szándéknyilatkozat szerint az ügyletben a BAIC kisebbségi részesedéshez jutna a Koenigsegg Groupban, amely viszont 100 százalékos részesedést vásárolna a Saab autógyárban.
Az ötödik legnagyobb kínai autógyártó, a BAIC júliusban kiesett az Opelre pályázók köréből, majd később a Ford tulajdonában lévő Volvo egyik lehetséges vevőjeként került szóba ismét.
A GM Europe augusztus közepén azt közölte, hogy a svéd Saab autógyár eladását az év végéig lezárják, és ez szavatolja a Saab jövőjét.
A korábbi hírek szerint az ügylethez korábban 500 millió euró hitelt helyezett kilátásba az Európai Beruházási Bank (EIB) a svéd állam garanciavállalásával. Az EIB szeptember 22-én esedékes igazgatósági ülésén dönt a hitelről, azt követően határoz a svéd kormány is a garanciavállalásról.
Saab Aero X. Kínaiak is beszállnak a mentőakcióba © Saab |
A Koenigsegg 45 embert foglalkoztat, évente alig tucatnyi sportautót gyárt, és szinte a semmiből lépett elő vásárlóvá. Elemzők szerint nem biztos, hogy a 15 éve alapított társaságnak elegendő szakismerete van a hozzá képest óriási Saab működtetéséhez, és az sem teljesen biztos, hogy a két autógyártó illik majd egymáshoz. Az ügylethez a Koenigsegg társult Bard Eker dúsgazdag ipari formatervezővel, aki a sportkocsigyártó cég legnagyobb részvényese 45 százalékos tulajdonrésszel.
A termelés folytatásához a Saabnak egymilliárd dollárra van szüksége, és évente 150 ezer autót kellene eladnia a gazdaságos működéshez, de ez már régóta nem sikerül. Tavaly világszerte 93 ezer Saab kelt el, idén az első öt hónapban ennek a felét sem sikerült megközelíteni. A társaság vesztesége becslések szerint idén 382 millió svéd korona lehet.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.