szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tavalyi év első félévéhez képest egy év alatt jelentősen, 1,8 százalékponttal nőtt a banki szolgáltatásokat interneten igénybe vevők száma a banki ügyfelek körében – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, Pénzügypiaci adatszolgáltatás című tanulmánya. Mindez 110 ezer új internetes bankolót jelent. Emellett nagyjából hasonló mértékben csökkent a bankfiókba járók száma.

A nemzetközi tendenciáknak megfelelően Magyarországon is növekszik az elektronikus pénzügyi csatornákat igénybe vevő banki ügyfelek száma. Az idei év első félévének átlagában a 15-69 éves korosztály 82 százaléka volt legalább egy bank ügyfele. Ez ebben a korosztályban körülbelül 6 millió banki ügyfelet jelent – derül ki a GfK Hungária Pénzügypiaci adatszolgáltatások 2006-2009 című tanulmányából.

A bankhasználati szokások az elektronikus csatornák megjelenésével egyre inkább átalakulnak. Eleinte a különböző telefonos ügyfélkapukat használták a fogyasztók, ám ezek népszerűségét hamar megelőzte az internetes ügyintézés lehetőségének megjelenése.

Az idei év első félévében már több mint 800 ezer banki ügyfelet tartanak számon, akiknek nemcsak szerződésük van online banki szolgáltatásokra, hanem használják is azt mindennapi ügyintézésre – mondta Bacher János. A GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója ugyanakkor hozzátette, hogy az elmúlt egy évben az internetes banki szolgáltatásokat igénybe vevők száma mintegy 110 ezer fővel bővült, ami jelentős fejlődésnek tekinthető, főként egy olyan időszakban, amikor a fogyasztók mindenben a legbiztonságosabb pénzügyi megoldásokat keresik, és nem szívesen változtatnak pénzügyi szokásaikon.

© Gfk

Az online csatornák előretörése mind a hagyományos bankfióki, mind a mobilbanki szolgáltatások iránti igények csökkenését is eredményezte. A GfK szerint ez azt mutatja, hogy ha valaki igénybe veszi az online banki szolgáltatásokat, egyúttal gyakori bankhasználóvá is válik. Míg az ügyfelek havonta átlagosan alig több mint 1 alkalommal térnek be egy bankfiókba, addig az átlagos online bankoló ennyi idő alatt több mint 5 alkalommal jelentkezik be az adott bank weboldalán.

A felmérés arra is rámutat, hogy az internetes banki szolgáltatások igénybevétele jelentősen függ az ügyfél társadalmi státuszától. A felsőfokú végzettségűek körében már minden negyedik ügyfél online banki ügyfélnek számít, míg életkor szerint a 25-35 évesek a legaktívabbak ebben a tekintetben. A férfiak és a nők online banki szokásai közötti különbség nem igazán jelentős: 14 a férfiak, 13 százalék a nők körében mért arány.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

GfK: a lakosság 74 százalékának van bankkapcsolata

A GfK Hungária Piackutató Intézet felmérései alapján Magyarországon tavaly a felnőtt lakosság átlagosan 74 százalékának volt bankkapcsolata, míg egy évvel korábban ez az arány 72 százalékos volt. A penetráció azonban lényegesen alacsonyabb a nyugat-európai átlagnál, és több közép-európai országhoz képest is lemaradtunk.

hvg.hu Gazdaság

GfK: a lakosság harmada “átlagos bankoló”

A GfK Hungária kéthavonta elkészített Pénzügypiaci Adatszolgáltatások felmérésében – egyebek mellett – a lakosság pénzügyi képzettségét, valamint a pénzügyekkel, pénzintézetekkel kapcsolatos attitűdjeit vizsgálta. Banki kérdésekben legjobban a K&H ügyfelei ismerik ki magukat.

hvg.hu Tech

Továbbra is emelkedik az internetbanki ügyfelek száma

A GKI Gazdaságkutató Zrt. és a T-Mobile negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. A legutóbbi ilyen összeállításból kiderül, hogy az elmúlt évben hány százalékkal nőtt az online banki megoldásokat használó ügyfelek száma, s, hogy mi a prognózis a közeljövőre nézve.

MTI Gazdaság

GfK: a magyar lakosság 72 százalékának nincs befektetése

Míg Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban nőtt a befektetők között a magánszemélyek aránya az elmúlt háromnegyed évben, addig Közép-Kelet-Európában még mindig jelentős az arányuk azoknak, akik semmilyen befektetésük sincs, Magyarországon arányuk 72 százalék - mondta Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója.

hvg.hu Gazdaság

GfK: alig fektet be a magyar lakosság

A magyar lakosság 76 százaléka egyáltalán nem fektet be, miközben Nyugat-Európában ez az arány csak 44 százalék, Kelet-Európában 66 százalék, az USA-ban pedig mindössze 43 százalék.