szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Széles körben tapasztalhatók elégtelenségek a bankok ügyfél-tájékoztatási és tanácsadási tevékenysége terén – állapította meg a lakossági pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó jelentés, amelyet az Európai Bizottság kedden tett közzé Brüsszelben.

Mint közleményében az uniós testület fogyasztóvédelmi felelőse, Meglena Kuneva kiemelte, a konkrét problémák között szerepel a sok esetben nehezen értelmezhető tájékoztatás, a banki szolgáltatások átláthatatlan díjszabása, a nem megfelelő tanácsadás, valamint a szolgáltatóváltás alacsony aránya. A jelentés rámutat a folyószámlák árstruktúrájának rendkívüli átláthatatlanságára, emiatt a fogyasztók szinte képtelenek kideríteni, mennyit kell fizetniük egyes szolgáltatásokért, és nehézséget jelent számukra a különböző ajánlatok összehasonlítása”.

Kuneva szerint a pénzintézeteknek „rendet kell teremteniük saját házuk táján, és ehhez kultúraváltásra van szükség a banki ügyfélkezelés terén”. A tagállami hatóságoknak pedig végre kell hajtaniuk az európai fogyasztóvédelmi törvényeket – hangoztatta a fogyasztóvédelmi biztos.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

További bankok csatlakoznának a magatartási kódexhez

A banki ügyfelekkel szembeni tisztességes magatartásról szóló Magatartási Kódex aláírói között hétfőn délután 15 cég szerepelt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) honlapján, de továbbiak is tervezik a csatlakozást.

Itthon

Ki lesz a magyar EU-biztos?

Van, aki bevallja, van, aki tagadja, van, aki szinte követeli – mindenesetre sokan szeretnék megcsípni a következő magyar EU-biztos posztját. A győztes személye és munkaköre sokdimenziós alku eredménye lesz.

Itthon

Koszorús a bankok magatartási kódexéről

A banki magatartási kódex aláírásának apropóján tartott sajtótájékoztatót a Fehér Házban Koszorús László, a párt országgyűlési képviselője. Sajnos a szándékolt villáminterjú - nem a felek hibájából - elmaradt.