Elégedetlen Brüsszel a bankok ügyfél-tájékoztatási tevékenységével

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI

Széles körben tapasztalhatók elégtelenségek a bankok ügyfél-tájékoztatási és tanácsadási tevékenysége terén – állapította meg a lakossági pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó jelentés, amelyet az Európai Bizottság kedden tett közzé Brüsszelben.

Mint közleményében az uniós testület fogyasztóvédelmi felelőse, Meglena Kuneva kiemelte, a konkrét problémák között szerepel a sok esetben nehezen értelmezhető tájékoztatás, a banki szolgáltatások átláthatatlan díjszabása, a nem megfelelő tanácsadás, valamint a szolgáltatóváltás alacsony aránya. A jelentés rámutat a folyószámlák árstruktúrájának rendkívüli átláthatatlanságára, emiatt a fogyasztók szinte képtelenek kideríteni, mennyit kell fizetniük egyes szolgáltatásokért, és nehézséget jelent számukra a különböző ajánlatok összehasonlítása”.

Kuneva szerint a pénzintézeteknek „rendet kell teremteniük saját házuk táján, és ehhez kultúraváltásra van szükség a banki ügyfélkezelés terén”. A tagállami hatóságoknak pedig végre kell hajtaniuk az európai fogyasztóvédelmi törvényeket – hangoztatta a fogyasztóvédelmi biztos.