szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kiskereskedelmi eladások volumene 2009 júliusában – szezonálisan és naptárhatástól megtisztítva –,3 százalékkal csökkent az előző hónaphoz képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

A kiskereskedelmi forgalom volumene – naptárhatástól megtisztított adatok alapján –009 első hét hónapjában 3,7 százalékkal, júliusban pedig 6,6 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. int ismert, az áfa-törvény módosításával 2009. július elsejétől 20-ról 25 százalékra emelkedett az áfa mértéke.

A kiskereskedelmi forgalom volumene 2009 júniusban 0,4 százalékkal emelkedett az előző hónaphoz képest, ugyanakkor 2,2 százalékkal mérséklődött 2008 júniusához viszonyítva. Az év első felében a kiskereskedelmi forgalom 3,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

Az Európai Unióban is folyamatos a kiskereskedelmi forgalom csökkenése, a 27 tagállam átlagában a júliusi 0,9 százalékos egyhavi visszaesése jóval mérsékeltebb volt a magyarországi 2,3 százalékos csökkenéshez képest.

A kiskereskedelmi forgalom értéke júliusban 645,173 milliárd forint (jelenlegi árfolyamon 2,38 milliárd euró) volt, az első hét hónapban pedig elérte a 4.001 milliárd forintot.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kereskedések forgalma 0,7 százalékkal csökkent júliusban egy hónap alatt, éves összehasonlításban pedig 4,7 százalékkal esett vissza. A nem élelmiszer kiskereskedelmi forgalom a júniusi 2,8 százalékos havi emelkedés után júliusban 5,9 százalékkal csökkent az előző hónaphoz képest, és 11,6 százalékkal esett vissza a 2008 júiusi adatokhoz viszonyítva. Az üzemanyag-kereskedelem havi csökkenése 0,4 százalék volt júliusban, és 0,3 százalékkal maradt el az előző évihez képest.

Az év első hét hónapjában a kiskereskedelmi forgalom 46 százalékát adó élelmiszer- és élelmiszer jellegű kiskereskedelem forgalom 2,9 százalékkal, a nem élelmiszerforgalom 6,8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, míg a 14 százalékos súlyt képviselő üzemanyagok forgalma az év elő hét hónapjában 0,7 százalékkal bővült.

A KSH megjegyzi, hogy folytatódott az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelmi forgalomba nem számító gépjármű- és járműalkatrész eladások csökkenése Magyarországon: az év első hét hónapjában 34, csak júliusban pedig 46,9 százalékkal esett vissza az előző év hasonló időszakával összehasonlítva.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

KSH: tovább szűkült a kiskereskedelem

A kiskereskedelmi forgalom volumene - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2009 első öt hónapjában 3,6 százalékkal, májusban 4,2 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

MTI Gazdaság

Gfk: 2013-ra szerzik vissza piaci pozíciójukat a hipermarketek

Másfél éve átmenetileg csökkent a hipermarketek piaci részesedése a napi fogyasztási cikkekben elért forgalom értékének alapján, de 2013-ban a becslések szerint ismét 25 százalék lesz a részesedésük – írja a GfK Hungária piackutató intézet a legfrissebb jelentésében.

MTI Gazdaság

CBRE: Budapesten jelen van a kereskedelmi láncok 26 százaléka

A világ vezető kiskereskedelmi cégeinek 26 százaléka van jelen Budapesten, ezzel a magyar főváros az 56. helyet foglalja el a CB Richard Ellis (CBRE) ingatlan-tanácsadó cég 163 városból álló listáján, amely aszerint rangsorolja a városokat, hogy mennyire kedvelik azokat a nemzetközi kiskereskedelmi láncok.

MTI Gazdaság

A válság ellenére újabb kiskereskedelmi egységeket adnak át

A kereslet visszaesése ellenére az első félévben 83 ezer négyzetméterrel 1,77 millió négyzetméterre nőtt a modern kiskereskedelmi egységek területe Magyarországon, a beruházások többsége ugyanis a válság kezdetén már olyan szakaszban volt, hogy nagyobb veszteséget okozott volna leállításuk, mint befejezésük – derül ki a DTZ ingatlan-tanácsadó cég legfrissebb összesítéséből.

MTI Gazdaság

GfK: nőtt az olcsóbb gyártói márkás termékek iránti kereslet

Csaknem 3 százalékkal nőtt a kevésbé reklámozott, általában olcsóbb gyártói márkák iránti kereslet 2009 első négy hónapjában, miközben a sajátmárkás termékek értékbeli forgalma 1,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből.