Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A sanghaji Expo-projekttel összefüggésben kizárólag gyanúsítgatások, nem bizonyított állítások "merültek fel" - közölte a Genexpo 2010 Kft. vasárnapi közleményében, amelyben cáfolta a Varga Mihály államtitkár által vezetett gazdasági tényfeltáró bizottság jelentésében szereplő, a céggel, illetve a projekttel kapcsolatos megállapításokat.
A társaság hangsúlyozta, hogy - ellentétben a jelentésben szereplő állítással - a Genexpo 2010 Kft. két tulajdonosa nem offshore hátterű; a többségi, 80 százalékos tulajdonos a Genexpo 2010 Limited hongkongi bejegyzésű, a 20 százalékos Expo Trade Kft. pedig magyar gazdasági társaság.
A Genexpo 2010 Kft. közölte azt is: a társaság a szerződésében szereplő 2,6 milliárd forinton belül a szerződésszerű teljesítése alapján jogosan járó ellenértékét kívánja elszámolni immár 5 hónapja. A Genexpo 2010 Kft. április óta üzemeltet egy sikeres pavilont Sanghajban, tehát teljesíti szerződéses kötelezettségét. A jelentésben szereplő "hiányos" teljesítésigazolásokkal kapcsolatban a közleményben megjegyzik: addig egyetlen konkrétumokat tartalmazó írásos vagy szóbeli felszólítás sem érkezett.
A Genexpo cáfolta azt is, hogy lett volna, vagy lenne 3,2 milliárdos üzemeltetési költsége. Úgy fogalmaznak: "a Genexpo 2010 Kft.-nek nem volt és nincs 3,2 milliárdos üzemeltetési költségvetése, hanem 2,6 milliárd forint díjra kötött vállalkozási szerződést a 2010-es Sanghaji Világkiállítás magyar pavilonjának kivitelezésére, üzemeltetésére, a hivatalos magyar részvétel kulturális programjainak megszervezésére és lebonyolítására, valamint sajtó- és PR tevékenységeinek ellátására".
A gazdasági tényfeltáró bizottság jelentése szerint Bolgár György Made in Hungary or Made by Hungarians című könyvét 20 ezer példányban készítették el és használták promóciós célra a sanghaji magyar pavilonnál, a könyvet a kiadó darabonként 1980 forintos áron szállította, vagyis a 20 ezer példány közel 40 millió forintba került. A Genexpo vasárnapi közleménye szerint viszont a könyv jogdíját (20 ezer példányra, amely tartalmazza a szerzői jogdíjat, a felhasznált fotók jogdíját, a kiadó jogdíját, kínai fordítás díját és a lektorálás díját) a kiadó 3,5 millió forintért adta a Genexpo 2010 Kft.-nek, mivel az nem kereskedelmi célra, hanem Magyarország népszerűsítésére használja fel a világkiállításon. A nyomtatás és szállítás költsége 12,5 millió forint. A 110 oldalas könyv darabonkénti ára 800 forint volt.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.