Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Az elmúlt évben 250 ezer palack borral jelent meg a Tokaj Kereskedőház Zrt. az észak-amerikai piacon.
Megduplázhatja az Egyesült Államokba irányuló exportját az állami tulajdonban lévő Tokaj Kereskedőház Zrt., a cég az amerikai piacon tavaly debütált 3 puttonyos tokaji aszújával - mondta Kiss István, a társaság vezérigazgatója újságíróknak kedden.
Az elmúlt évben 250 ezer palack borral jelent meg a Tokaj Kereskedőház Zrt. az észak-amerikai piacon, annak köszönhetően, hogy szerződést kötöttek a Costco áruházlánccal. Az amerikai üzleti útjáról a napokban visszatért Kiss István elmondta: a borszállítás és az eladás azóta is folyamatos. Ennek eredménye, hogy újabb piacok nyílhatnak meg a tokaji bor előtt az amerikai kontinensen, egy sikeres szerződés esetén a korábbihoz hasonló mennyiségű bor eladására adódhat lehetőség.
A 3 puttonyos tokaji aszút eddig Kaliforniában forgalmazták, ezentúl Texasban és még néhány környező államban is meg lehet majd vásárolni. Bővítik a kínálatot is, aszúeszencia és más borkülönlegességek is kerülnek az áruházak gondoláira. A vezérigazgató szerint azért is örvendetesek az ilyen üzletek, mert a belföldi borpiac folyamatosan szűkül, így az export növelésével tudják egyensúlyban tartani a termelést és a gazdálkodást.
A Tokaj Kereskedőház borai már 24 országban találnak piacra, a cég exportja a pénzügyi-gazdasági válság ellenére dinamikusan nő. Az évente átlagosan értékesített 7 millió palack borból 3 millió jut külpiacra, ebből 2,5 millió a kelet-európai országokba. A kereskedőház több mint kétezer Tokaj-hegyaljai szőlősgazdával áll szerződéses kapcsolatban, az alapanyagot tőlük vásárolja fel.
A Tokaj Kereskedőház Zrt. erősebb piaci pozíciókhoz juthat a válság után, mint előtte volt - vélekedett a cég tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) február 21-én megtartott ülésén, amelyen áttekintette a cég helyzetét, és elfogadta a társaság 2011. évi üzleti tervét. A testület megállapította: a cég technológiailag és borminőség szempontjából eljutott a modernizációnak arra a fokára, ahol immár nem a mennyiséggel, hanem a minőséggel kereskedik".
A céginformációban található 2009. évi beszámolóban a társaság 3,38 milliárd forint nettó árbevételről és ötmillió forint adózott nyereségről adott számot. Az árbevétel 400 millió forinttal maradt el a 2008. évitől, amikor az adózott nyereség elérte a 71 milliót. A 2,33 milliárd forint jegyzett tőkéjű társaság saját tőkéje 2009 végén 7,16 milliárd forint volt, a hosszú lejáratú hitelei közel 500 millió forintot tettek ki, a rövid lejáratúak pedig 400 milliót.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.