szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Túlnyomórészt állami tulajdonban lévő cégek szerepelnek a legértékesebb kínai márkák top tízes rangsorában, közülük a China Mobile az első - derül ki a WPP marketingkommunikációs cég tanulmányából. A hatodik helyen a nem állami tulajdonú internetes keresővállalat áll.

A lista szerint a China Mobile-t, a Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC), valamint a Kínai Építési Bank a három legértékesebb márka Kínában. A londoni székhelyű WPP marketingkommunikációs szolgáltató cég szerdán közzétett jelentésében 35 ezer lakos megkérdezésével, üzleti eredmény és fogyasztói visszajelzés alapján rangsorolta a vállalatokat. 

A világ legnagyobb telekommunikációs szolgáltatóját, a 600 millió előfizetőt magáénak tudó China Mobile értékét 53,6 milliárd dollárra becsli a tanulmány, ami - bár az első helyet idén is garantálta - 2010-hez képest négy százalékos mínuszt jelent. Az idén Indiában, Pakisztánban és Európa-szerte új fiókokat nyitó ezüstérmes ICBC piaci értéke ezzel szemben egy év alatt 15 százalékkal, 43,9 milliárd dollárra növekedett. A Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank piaci értéke alapján jelenleg a világ legértékesebb bankja, világszerte több, mint 260 millió ügyfele van. A bronzérmes Kínai Építési Bank szerényebb mértékben, egy százalékkal javított tavalyi teljesítményén, jelenlegi értékét a WPP 22 milliárd dollárra teszi. 

Google

A lista első tíz helyezettje közt állami tulajdonban lévő vállalatok, többségben pénzintézetek dominálnak. Kivételt jelent a hatodikként rangsorolt "kínai Google", a Baidu keresőóriás és a tizedik helyet kapó, szociális platformjaival milliókat vonzó Tencent, az egyik legnagyobb mikroblog-szolgáltató. Utóbbi versenytársa, a "kínai Twitter"-ként is emlegetett Sina is benne van az első harmincban, 244 százalékos éves növekedést produkálva az idén a 25. helyre küzdötte fel magát.    

A tanulmány szerint a név egyre fontosabb a kínai vásárlók számára, akik a márkát a minőséggel azonosítják. A választás során évről évre nagyobb szerepet kap az internet és a szociális média, amelyek nemcsak a népszerűsítés és a reklám, de egyben a fogyasztói visszajelzés platformjaként is szolgálnak a vállalatok számára - áll a tanulmányban. A kínai lista sajátossága, hogy az első ötven legértékesebb márka közt alig lehet világhíres névre akadni. Ilyen például a 26. helyen álló informatikai cég, a Lenovo és a 34. helyezett sörgyártó Tsingtao.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!