Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Elöregedéssel küzd a MÁV személyi állománya, míg szabályosan vadászni kell a fiatalokat, negyvenből mindössze egy teljesíti a felvételit, miközben rengeteg pénzt költ a társaság az okatátsukra - írja pénteki lapszámában a Népszava.
A MÁV ez elöregedés jeleit mutatja, 37 ezer alkalmazottukból 5500-an már 55 évnél idősebbek, közülük ezren már 60 év felettiek - hivatkozott a Népszava a MÁV vezetőeinek napokban tartott egyik előadására. Az előadássorozat csaknem minden előadója kiemelte a fokozódó szakemberhiányt, főként a váltókezelők és a forgalmi szolgálattevők között. 2019-ig 4710 szakembert mindeképp pótolni kell, de ezt nehezíti, hogy megszűnt az iskolarendszerű vasutasképzés.
A Vasutasok Szakszervezete azt is felvetette, hogy a Keleti pályaudvar is bezárásra kerülhetne, ha nem orvosolják a szakemberhiányt, de ezt igyekezett eloszlatni Pál László MÁV vezérigazgató-helyettes, bár a hiány nem képezte vita tárgyát a beszámoló szerint, és nem lehetetlen, hogy valamelyik fejpályaudvar működése veszélybe kerülhet.
A vasutas szakma már régen nem olyan vonzó a fiatalok számára, a műszerészek az első egyeztetések után inkább máshol próbálnak meg elhelyezkedni. Átlagosan 5-6 hónap egy ilyen szakember felkészítése, az érdemi tapasztalat megszerzése viszont évekig tart, így minden második poszt betöltetlen a biztosítóberendezési műszerészek között. De hiány mutatkozik járműszerelőből, pénztárosból és jegyvizsgálóból is. Korábban Hódosi Lajos, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület sajtószóvivője is arról számolt be a hvg.hu-nak, hogy 10 százalékos hiány mutatkozik mozdonyvezetőkben.
Nem segít, hogy rendkívül szigorú a képzési és vizsgáztatási rendszer a Vasutasok Szakszervezete szerint. Alapvető gond az óvodától a felsőoktatásig tartó vasutasképzés megyszűnése is. 2019-ig a 4710 szakember pótlásának bizonytalansága erősen veszélyezteti a MÁV elfogadott fejlesztési és működtetési stratégiáit is.
A MÁV felvette a kapcsolatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, hogy a most pár százas, de a jövben ezres nagyságrendű szakemberhiányt megoldhassák. A vasutas szakma vonzerejének növelésére 2015-ben 3,4 százalékos bérmelést hajtottak végre, külön emelve a pénztárosok, jegyvizsgálók és ügyfélszolgálati munkatársak fizetését, valamint a műszakpótlékokat és a túlórapótlékot is megemelték. Más hiányszakmáknál, például a járművezetőknél is bérpótlékokat vezettek be, de a munkaruhák cseréjét is megkezdik.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?
Megtudtuk: az átláthatóságinak mondott törvény vitáját a frakciónak le kell folytatnia.
Érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon?
Bekapcsolt a kármentő üzemmód.
Az utolsó negyedben úszott el az esély a győzelemre.
Az Újpest ezzel szemben fittyet hány az ötmagyaros szabályra. Kezdődik az NB I.