EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Már a fejlesztési tárcánál van a 3-as metró felújításának engedélyezése. Mivel néhány megálló nem lesz akadálymentes, a Belügyminisztérium a Műegyetemmel próbál alternatív megoldásokat kidolgoztatni - derült ki egy írásbeli válaszból.
Az M3-as metróvonal felújítására vonatkozó támogatási kérelmet a BKV Zrt. benyújtotta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) részére, a kérelem elbírálása folyamatban van - közölte Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára képviselői kérdésre adott írásos válaszában hétfőn.
Tóth Bertalan (MSZP) képviselő azzal a kérdéssel fordult Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterhez, hogy a fővárosi agglomerációs járatok nehézségei után az M3-as metró felújításának finanszírozása is veszélybe került-e.
Az államtitkár válaszában emlékeztetett arra, hogy a szerelvények felújítására - amely nem uniós támogatással történik - már szerződést kötött a BKV Zrt. és a Metrowagonmash Nyrt., a szerelvények felújításához a kormány állami kezességvállalást nyújt a főváros 60 milliárd forint összegű forrásbevonásához.
Az uniós támogatásban részesülő infrastrukturális fejlesztés 125 milliárd forintos támogatási összeggel szerepel egy múlt évi kormányhatározat mellékletében. A leírás szerint a budapesti M3-as metróvonal Kőbánya-Kispest és Újpest központ állomások közötti vonalán felújítják a vágányfelépítményt, az alagútszerkezetet, az áramellátást, a mozgólépcsőket, a távközlési és felügyeleti rendszereket és az állomásokat, valamint a Kőér utcai járműtelepet, az állomások egy részét pedig akadálymentesítik.
Fónagy felidézte, hogy az infrastruktúra felújításával kapcsolatban 2015-ben KÖZOP forrásból részletes megvalósíthatósági tanulmány készült. A projekt keretében 10 állomáson felvonókat, valamint egyes állomásokon funkcionálisan új, a fix lépcső mellé mozgólépcsőt telepítenek. Így 13 állomáson lesz felvonó.
Az államtitkár kiemelte, hogy a a BKV Zrt.-vel megvizsgáltatják a nem teljes körűen akadálymentesíteni tervezett állomásoknál felszíni akadálymentes pótló buszjárat elindításának lehetőségét.
Ezen túl a Belügyminisztérium felkérésére a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem jelenleg egy olyan megoldás kidolgozását végzi, amely a mozgáskorlátozottak, kerekes székkel utazók biztonságos közlekedését segíti a mozgólépcsőkön.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Átvette a főváros rendőrsége fölött az ellenőrzést, és a washingtoni Nemzeti Gárda katonáit küldte az utcára Donald Trump, akinek mindezt lehetővé teszik a törvények. És az is igaz, hogy Washingtonban súlyos probléma a bűnözés, a lépés mégis az elnöki erőfitogtatás újabb példája.
Mekkora felelősség nyomja a sportvezetők és a szülők vállát? Szakértőket kérdeztünk a témában.
A hír hallatán Szijjártó Péter felháborodott.
A tűz átterjedt az egyik épület homlokzatára is.