Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az amerikai National Football League a Bloomberg hírügynökség elemzése szerint egy jóllakott, elhízott medvére emlékeztet. Igaz, igyekszik bevételeit növelni az amerikai foci külföldi népszerűsítésével is.
Ha Londonban rendeznek egy NFL-rangadót, garantált a Wembley-stadionban a telt ház. De ha az otthon, Amerikában játszott meccset az angol tv-néző az időkülönbség miatt csak vacsora közben vagy már éjjel nézheti, egyre kevésbé eladható a termék. Eközben az angol Premier League világméretű terjeszkedése szembetűnő. A holtszezonban ügyesen utaztatják a csapatokat szerte a világon, Ázsiától Amerikáig. A meccseknek nincs tétjük, mégis zsúfolt lelátók előtt játszanak.
Aztán a tétre menő bajnokik nézettsége is folyamatosan nő világszerte. A Bloomberg összehasonlította a Green Bay Packers és a Manchester United tavalyi nettó profitját. Az amerikai NFL-klub 49 millió dollárt kasszírozott, az MU 54 milliót. A hírügynökség szerint az angolok ügyesebben diverzifikálják jövedelemforrásaikat, például sokkal magasabb a szponzoroktól származó bevételük is. De a lényeg az a Bloomberg szerint, hogy a Premier League amerikai televíziós nézettsége gyorsabban nő, mint az NFL iránti európai érdeklődés.
Ennek persze a gazdálkodási és az export modellen túlmutató okai is vannak. Hiszen a briteknek ott van a rögbi is, ami hasonlít az amerikai focira, mégis más, óriási hagyományai vannak, és ma is nagyon népszerű. Alighanem az angol, skót, ír, wales-i híveket, hogy az ugyancsak rögbirajongó franciákról ne is beszéljünk, aligha fogja érdemben elcsábítani az NFL. Amely a jelek szerint persze anyagilag is sikeres, de úgy tűnik, megmarad olyan Made in USA terméknek, amelyet főként otthon fogyasztanak.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.