A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Állítólag volt olyan ajánlat is, hogy előre megígért rendelésekkel "fizetnének" a cégért.
Megszerezné a Dunakeszi Járműjavító 50 százalékáta Transzmasholding orosz vasúttechnikai óriáskonszern, de az Index szerint az üzletben több furcsaság is van.
Kirill Lipa, a Transzmasholding cégcsoport vezérigazgatója a napokban egy orosz üzleti lapban bejelentette: cége arra számít, hogy a magyar választások után 3 hónapon belül befejezik a tárgyalásokat az állami tulajdonú Dunakeszi Járműjavító Kft. 50 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról.
A cég később elsősorban belföldi beszállításokra számít, de szóba jöhetnek más külföldi megrendelések is: a Transzmasholding és Járműjavító tavaly például közösen vitt el egy 700 vasúti kocsis egyiptomi tendert.
Az ügylet bejelentése több szempontból is érdekes. A belföldi, magyarországi piacon most nincs nagy szükség vasúti gyártásra, felújításra vagy karbantartásra. A villamosokat a helyi városi tömegközlekedési cégek beszerzik, karbantartják, a MÁV pedig Szolnokra költöztette járműjavító kapacitását.
A Transmaszholding cégcsoport cégcsoporthoz tartozik a 3-as metró szerelvényeit felújító Metrovagonmas, de ez az üzlet hamarosan lezárul.
A gödöllői HÉV és a 2-es metró tervezett összekötéséhez viszont a kormány itthon gyártatna járműveket, így ez a beruházás már szóba jöhetne Dunakeszin, bár van olyan szakági vélemény is: rémálom lenne, ha az oroszok gyártanának ilyen járműveket. A kisföldalatti és a fogaskerekű járműcseréje szintén hazai megrendelés lehetne.
Az 50 százalékos tulajdonrész megvásárlásáról szóló tárgyalások egy ideje húzódnak már. Az ügyletről az orosz üzleti lap szerint először Gyenisz Manturov ipari kereskedelmi miniszter beszélt 2016 őszén, akkor még általános gyártás tervét vetették fel. Tavaly nyáron a Transzmasholding társtulajdonosa, Andrej Bokarev már az árat is emlegetett, ami konkrét pénzösszegben kifejezve nulla forint lenne, bár korábban százmillió dolláros nagyságrendű vételárról is keringtek hírek. Az oroszok állítólag volt szovjet országok megrendeléseivel „fizetnének”.
Az Index megjegyzi: utóbbi lehetőség azért is lenne nehezen érthető, mert Magyarországon drágább a gyártás, a munkaerő, és még szállítási pluszköltség is keletkezik. Ugyanakkor az oroszoknak az országgal szemben még mindig élő uniós gazdasági szankciók miatt így is jól jöhet, hogy tulajdonrészt szereznek egy EU-tagország járműjavítási profilú cégében.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
Friss kutatások szerint a kismamáknak semennyi alkoholt sem szabadna fogyasztaniuk, mert ezzel súlyosan kockáztatják gyermekük egészségét.
Lopást kizáró rendszert nem lehet alkotni, de mi a helyzet a hazudozással? Vélemény.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az uniós külügyminiszterek brüsszeli tanácskozásának szóba került az Oroszországgal szembeni büntetőintézkedések újabb köre.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Fizikai és mentális megterhelésre figyelmeztetnek.