szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kiírták a pályázatot a déli összekötő vasúti híd háromvágányúra bővítésére, ha ez megvalósul, több elővárosi vasút mehet át Budáról Pestre, illetve az egész országot átszelő vonatok is indulhatnak.

Régóta a küszöbön áll két fontos vasúti fejlesztés Budapesten, ám egyelőre vajmi kevés kézzelfogható előrelépés történt: ezek a reptéri vasút megépítése és a déli összekötő vasúti híd háromvágányúsítása.

A szeptember 29-ei közbeszerzési értesítőből kiderül, végre kiírták a pályázatot a déli összekötő vasúti híd háromvágányúsítására. A szerződés aláírástól a kivitelezés befejezéséig maximum két év áll a nyertes rendelkezésére, ez az időtartam nem meghosszabbítható.

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. korábban azt írta kérdésünkre, a déli összekötő vasúti híd korszerűsítésére a tervek és az engedélyek megvannak, a híd kivitelezésére irányuló közbeszerzés sikeres lefolytatását követően az év második félévében kezdődhet meg a munka.

Ami azt jelenti, optimális esetben akár 2021 elejére megvalósulhat a projekt.

A híd bővítése azért fontos, mert ez jelenti az egyik szűk keresztmetszetet Buda és Pest között vasúton, emiatt nem sűríthető egy sor elővárosi vasút – van még egy pár ilyen helyszín a városban, többek között a közelben található Ferencváros állomás, így amíg azt nem építik át, a projektnek nem sok értelme lesz, de a közeli tervek között ez is szerepel. Mindennek megvalósulása után azonban több vonat mehet majd Kelenföldről a Keletibe és Kőbánya-Kispest felé és tovább, azaz lehetségessé válna az is, hogy az ország nyugati feléből Budapestre tartó vonatok továbbmenjenek Kelet-Magyarországra, és ne Budapesten legyen a végállomásuk, azaz átszállás nélkül el lehetne jutni például a Balatonról Debrecenbe mindennap.

A munkák során a két külön felszerkezettel rendelkező hidat elbontják, és három egyvágányú hidat építenének helyette.

A híd az EU-s Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) forrásból épül meg, a kapcsolódó Kelenföld–Ferencváros-vasútvonal kapacitásbővítését hazai forrásokból oldanánk meg.

Hiába a tervek, ha pénz nincsen - szétrohad a budapesti vasúthálózat

Korábban úgy volt, hogy 2019-ig mindhárom forgalmas budapesti vasútállomás megújul, a MÁV lapunknak küldött válaszában azonban azt írja, Kőbánya-Kispest rehabilitációjára új közbeszerzést kellett kiírni, így a munkák jó esetben is eltartanak 2021 végéig, Zugló és Kőbánya alsó felújítására pedig nincsen forrásuk.

300 milliárdos alagutat álmodtak a Déli pályaudvar alá, a lakók meg csak néztek

A Déli és a Nyugati pályaudvar közé épített szuperalagút ötletét vázolták föl ismét szakértők és döntéshozók a Déli jövőjéről szóló fórumon. A szép számban jelen levő lakók kíváncsian hallgatták a víziókat, de a végén többen sérelmezték, hogy a mindennapi problémáikat nem hallgatja meg senki.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Garázsépítésre, klímára, vagy napkollektorra is költhető az otthonfelújítási támogatás

Garázsépítésre, klímára, vagy napkollektorra is költhető az otthonfelújítási támogatás

Elfajulóban lehet a járvány, mutatják a KSH többhetes átfutással közölt halálozási adatai

Elfajulóban lehet a járvány, mutatják a KSH többhetes átfutással közölt halálozási adatai

Müller Cecília: Majka jelképpé vált

Müller Cecília: Majka jelképpé vált