Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Magyarországon soha nem látott mennyiségben rendelt tavasszal a MÁV jegykiadó automatákat, a tender után azonban a Közbeszerzési Döntőbizottság 8 millió forintra bírságolta a vasúttársaságot. A nyertes viszont marad, nemsokára szerződést is kötnek – de nem azokra az automatákra, melyekről a kiírás szólt.
A MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. 375 (plusz opciósan további 110) jegykiadó automata vásárlására írt ki közbeszerzést, mely a legnagyobb mennyiségű automatavásárlás Magyarországon. A cég korábban az Aquis Informatikai Zrt.-től szerezte be automatáit, összesen 110 darabot, melyek jelenleg is forgalomban vannak – írta a 24.hu.
A jelentős bővítést a MÁV uniós forrásból finanszírozza, 4,7 milliárd forint áll a rendelkezésükre. A várakozásokkal ellentétben a nyári közbeszerzésen nem az Aquis (illetve két jogutód cége) nyert, hanem a Traco Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. Az Aquis Innovo Kft. és az Aquis Automation Kft. előzetes vitarendezést kért, amit az ajánlatkérő elutasított, így a jogorvoslati kérelem a Közbeszerzési Döntőbizottság elé került, mely elmarasztalta a MÁV-ot, és 8 millió forintos büntetést szabott ki a társaságra, mivel a nyertes ajánlatában szereplő német Scheidt & Bachmann GmbH nem felelt meg a kapacitáskövetelményeknek, és a döntőbizottság szerint a megfelelő szakembereket sem tudná garantálni.
Ezek után mégis a Tracóval szerződhet le a MÁV, a tervek szerint január 14-én, a cég 3,794 milliárd forintot fog számlázni végül. A MÁV a készülékeket a budapesti elővárosi, a nagy utasforgalmú vidéki és a balatoni állomásokra kerülhet. A G7 szerint egy automata ára 1-2,5 év alatt térülhet meg a munkabérek megspórolásával.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.